Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Czwarta generacja Volkswagena Golfa produkowana była od roku 1997. Pierwszy raz za zaprojektowanie nadwozia Golfa odpowiadał dotychczasowy designer Audi, Harmut Warkus. Sylwetka modelu stała się bardziej opływowa i bardziej masywna niż kiedykolwiek przedtem. Rok po wprowadzeniu auta na rynek, zadebiutowała jego odmiana sedan nazwana Bora (w Stanach Zjednoczonych i Republice Południowej Afryki w dalszym ciągu funkcjonowała nazwa Jetta). Volkswagen Golf czwartej generacji zapisał się na kartach historii, ponieważ w czasie jej produkcji Golf wyprzedził Garbusa w zakresie sprzedanych egzemplarzy (w czerwcu 2002 roku wyprodukowano Golfa nr 21 517 415). Do czasu wycofania go z produkcji w roku 2003, wytworzono prawie 4 mln sztuk modelu czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Widoczność

Wady

- Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Darker
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Egzemplarz przywieziony z Niemiec z przebiegiem 150 tyś km, z naprawdę dobrego i znanego źródła oraz z pewną historią. Jeździmy nim od ponad 6 lat i nigdy nie wystąpiła żadna poważna awaria. Jedynie zamek bagażnika płata figle. Silnik jest niezniszczalny, zawieszenie bardzo trwałe. Całokształt jak dla mnie genialnie. Jak na auto, które ma Cię tanio wozić na co dzień naprawdę polecam. Nie jestem fanem marki, ale ten model z tym silnikiem jest po prostu niezastąpiony. Nasza wersja ma klimatyzację i podgrzewane fotele. Nie raz jeżdżę nowszymi i bardziej prestiżowymi pojazdami, ale chętnie wracam do golfa. Po prostu robi swoje i można na nim polegać. Jedynie prześwit w diesel'u jest mizerny.
4,0
~cyc
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Mankamentem dla mnie jest tylne zawieszenie. przy bagażu i 4 osobach auto "siada" i "pływa" Plus to to że mając troxy i imbusy plus pare nasadowych kluczy rozkręcimy to auto na części pierwsze. Ja nie mają pojęcia o mechanice kupując to auto wymieniłem w nim sam turbinę, hamulce, całe zawieszenie, porobiłem zaprawki, jednym słowem wszystko. Jeżeli ktoś ma odrobinę chęci to wszystkie nie wymagające posiadania specjalistycznych narzędzi naprawy mechaniczne wykonamy samodzielnie. Ba, kupując kabel do auta za 100zł i posiadając laptopa zdiagnozujemy i usuniemy większość błędów.
2,5
~madan
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Ogólnie kupiłem auto od rodzinki z małym dzieckiem. Szukałem wraz z mechanikiem który cały dzień odrzucał auta bo coś nie pasowało. Trafił się ten Golf, oglądał go ponad godzinę na wszystkie możliwe sposoby, werdykt - zdrowa, bezwypadkowa maszyna. Po zakupie auto wstawione do drugiego mechanika, po przeglądzie werdykt - zdrowy, bezwypadkowy egzemplarz. Wymienione filtry i w drogę. No i tutaj po dłuższym użytkowaniu stwierdzam, że: plastiki niemiłosiernie trzeszczą wszędzie, słabe materiały w środku (podrapane uchwyty drzwi, cały panel deski rozdzielczej itp), zawieszenie tanie w utrzymaniu ale strasznie niekomfortowe-przy dziurawych drogach czuje się jak w czołgu. Dodatkowo ta nisko umieszczona osłona silnika... Co uskok, nierówność to ryje się tą osłoną. To tyle z takich pierdół. Mechanicznie: to problem z zawieszeniem, to przepływomierz padł, to opada wskazówka temp. silnika podczas jazdy (nie mogą znaleźć przyczyny-termostat i czujnik dobry), to elektryka wariuje (kierunkowskazy raz działają, raz nie, szyba się sama opuszcza do dołu...), to wentylator klimatyzacji siadł-po wymianie klima i tak nie chodzi (bo czynnik gdzieś uciekł i trzeba szukać gdzie). Mam już dość, nie dość, że brak komfortu to jeszcze non stop coś pada. Wiem, że to nie jest nowe auto ale bez przesady... Jedyny plus to te małe spalanie. Wiem jedno-przy uzbieraniu gotówki zmiana samochodu na wolnossącą benzynę. Wolę wydawać więcej przy dystrybutorze ale cieszyć się bezproblemową jazdą niż terkocącym dieslem w którym ciągle coś jest do naprawy.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1997-2000
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Posiadam auto od 2 lat, zrobiłem w tym czasie 60tyś km, a auto ma od nowości nalatane już 450tyś, kupione od znajomego z Włoch pierwszego właściciela także pewne. Serdnie spalanie w cyklu mieszanym 5L/100km, max 5.5 w mieście i nie ma szans tego przekroczyć pod warunkiem że ktoś ma pojęcie o tym jak się jeździ dieslem czyli niskie obroty zmiany biegów max 2.5tys obrotów tak zeby był zawsze max moment obrotowy. Wakacje Chorwacja zrobione 3500 km w 2 tygodnie w 4 osoby, auto zapakowane, klima cały czas, spalanie 4,5L. Na autostradzie przy predkości 110 - 4l. 130 - 5l, 150-160- ok 6L. Tak jak mówię nie da się tym autem z tym silnikeim spalić więcej, nie mam lekkiej nogi, wiek 22lata mówi sam za siebie ;) Trzeba tylko pamiętać o wymianach oleju i filtrów co ok 15tys km i wszystko będzie działać, w tym aucie nie ma się co zepsuć.
5,3
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Golfa użytkuje od 4,5 roku i jestem z niego bardzo zadowolony. Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, samochód okazuje się bardzo oszczędny. Rekord w minimalnym zużyciu paliwa to 3,9l/100km, przy spokojnej, jednostajnej jeździe bez gwałtownych przyspieszeń i hamowań, po drogach wiejskich z prędkością około 70 km/h. Podczas normalnej eksploatacji w trasie samochód spala około 4,5-5l paliwa. W mieście w znacznych korkach spalanie waha się w granicach 7-8l ale wiadomo gaz hamulec gaz hamulec to samochód musi więcej spalić. Podczas jazdy mieszanej spalanie wynosi około 5-6 litrów. Samochód spala praktycznie identyczną ilość paliwa niezależnie czy lato czy zima. W upalne dni klima zabiera dodatkowo około 0,2-0,5 litra. Komputer zaniża zużycie paliwa o około 0,2l. Podczas jazdy autostradą sprawdzałem jak ma się spalanie do prędkości i tak przy: 120km/h - 5,5l ; 130km/h - 6 l ; 140km/h - 6,5l ; 150km/h - 7,2l ; 160km/h - 8l ; 170km/h - 9,5l ; 180km/h - 11l
5,7
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Spalanie w mieście min 6,8 litra. Nie wierzę w wyniki poniżej 6 litrów przy tej pojemności silnika. W trasie to zupełnie inna bajka :-) Przy jeździe w granicach 90-110 km/h spalanie w granicach 5 litrów jest zupełnie realne. Na autostradzie przy średniej prędkości 155 km/h spalanie wzrasta do 8,5 - 9 litrów. Za to silnik 90KM to majtersztyk niemieckiej technologii! Niezawodny, nie pochłaniający dużych kosztów przy regularnych wymianach oleju, filtrów itp... Nie jest mi potrzebny silnik o mocy 150-160 KM. Mieszkam w mieście i jest tam ograniczenie prędkości do 50km/h ;-) Jestem na tyle zadowolony z tej jednostki, że teraz chciałbym przeskoczyć na Golfa V, ale tylko z tym samym silnikiem co w obecnym aucie czyli 1.9TDI 90 KM. Pozdrawiam!

Usterki Volkswagen Golf IV

Liczba wpisów: 153
Stuki na kierownicy
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1997-2003
  • układ kierowniczy
  • 197 tys. km
Witam, od pewnego czasu słyszę stuki na kierownicy jak przejadę przez dziury (taki dźwięk dzwonienia kluczy). Oprócz tego na postoju jak kręci się kierownicą to jest wyczuwalny lekki stuk dochodzący z tamtych okolic. Byłem na diagnostyce zawieszenia, mechanik sprawdził całe zawieszenie i wszystko ok, moje podejrzenia padły na krzyżak drążka kolumny kierowniczej ale mechanik to od razu wykluczył (ściągnął osłonę przy pedałach i zobaczył). Przekładnia z pompą wymieniana 4 lata temu, wycieków nie ma, mechanik powiedział ze jest lekki luz na przekładni ale dźwięki dochodzą przy kierownicy. Nie mam pojęcia co to może być i jak się za to zabrać. Proszę o pomoc!
Problem rozwiązany
1 komentarz
Ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka pod czas mrozów
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2003
  • układ chłodzenia
Witam! Widzę że wpis dotyczy VW GOLFA IV 1.9 TDI 130 KM 2001-2003. Ja posiadam VW GOLF IV 1.6 16V 102 KM 2003-2004 (benzyna) i nie instalacji gazowej, a problem mam właśnie ten sam czyli ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka. Co najistotniejsze ten ubytek płynu zaczął pojawiać się po wymianie rozrządu a między innymi pompy wody (oczywiście ona jest w porządku bo sprawdzał mechanik, ten sam który mi wymieniał rozrząd po jakimś czasie gdy pojawił się problem ubytku płynu, a rozrząd miałem wymieniany pod koniec listopada 2016r.) i dodam do tej najistotniejszej rzeczy, to że ubytek płynu występuję tylko i wyłącznie na mrozach i bywa on różny (ale nie ogromny) co do ilości chociaż by podam przykład taki wczoraj gdy jechałem do pracy na 21 to przed jazdą zajrzałem pod maskę aby sprawdzić ile posiadam płynu okazuje się, że mam prawie na minimum po czym wziąłem płyn i dolałem na max. Pojechałem do pracy na 21:00 i po wyjściu z pracy znowu zajrzałem pod maskę po 9 godzinach aby sprawdzić czy coś mi ubyło. No i niestety ale ubyło od maxa ubyło do połowy między minimum, a maximum czyli płyn był w połowie trójkąta, który znajduje się na zbiorniczku. Czy zna ktoś może przyczynę oraz rozwiązanie takiej sytuacji w jakiej ja się znajduję? P.S. Dodam jeszcze, że bywa tak, że przez 2-3-4 dni stan płynu się trzyma, a jak ubywa to znajduje się plama na ziemi, po prawej stronie tak jak by między zbiorniczkiem płynu, a silnikiem i jest to plama koloru płynu wyraźnego różowego. Zbiorniczek też mam cały nie pęknięty. I przewody również są całe, przez które leci płyn pod czas jazdy schładzając silnik. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi na mój wpis. Pozdrawiam serdecznie.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problem z porannym odpaleniem.
  • Volkswagen Golf IV Hatchback
  • silnik
Golf IV 1.9 tdi, 101km, silnik AXR., PD Samochód po kilkunasto godzinnych postojach bardzo cieżko odpala. Mianowicie: Pierwsze zakręcenie smochód podala na strzła i w ułamku sekundy gaśnie. Potem dopiero po kilkuktornym piłowaniu(po upływie 5-10 min) z trudem zaczyna łapać i odpala. Poźniej w ciągu dnia odpala już na strzała. Co było sprawdzone: - aku naładowane - świece i nakładane na nie gruszki sprawne- jest prąd, - pompa paliwa podaje chociaż wydaje się ze dawka jest podejrzanie mała ale podobno tdi na pd tak ma, Podejrzewam jeszcze filtr paliwa, zaworek na nim i uszczelki pompowtryskiwaczy, ale nie chce zanim coś wymienie szukam fachowych rad. Co i jak jeszcze można sprawdzić? Albo po prostu gdzie jest usterka?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Volkswagen Golf IV Hatchback