Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf IV Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW 1999-2006

Lata produkcji: 1999 – 2006
Segment: Niższa klasa średnia
Czwarta generacja Volkswagena Golfa produkowana była od roku 1997. Pierwszy raz za zaprojektowanie nadwozia Golfa odpowiadał dotychczasowy designer Audi, Harmut Warkus. Sylwetka modelu stała się bardziej opływowa i bardziej masywna niż kiedykolwiek przedtem. Rok po wprowadzeniu auta na rynek, zadebiutowała jego odmiana sedan nazwana Bora (w Stanach Zjednoczonych i Republice Południowej Afryki w dalszym ciągu funkcjonowała nazwa Jetta). Volkswagen Golf czwartej generacji zapisał się na kartach historii, ponieważ w czasie jej produkcji Golf wyprzedził Garbusa w zakresie sprzedanych egzemplarzy (w czerwcu 2002 roku wyprodukowano Golfa nr 21 517 415). Do czasu wycofania go z produkcji w roku 2003, wytworzono prawie 4 mln sztuk modelu czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4150 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,0
[email protected]
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
Volkswagen Golf IV
Mam go od 5 lat.Oceniam 2 raz ponieważ jestem bogatszy o nowe doświadczenia.(nie patrzcie na opinnie ludzi którzy dopiero co kupili auto i już biora się do oceny). Jest to samochód na wskroś przeciętny taki dla Kowalskiego. Na temat wyglądu nie ma co wiele pisać , jaki jest golf każdy widzi ja go zaakceptowałem, mi się podoba. Zrobiłem przez 5 lat 60 tys , wiem że to niewiele ale ogólny przebieg to 290 tys. a to już coś. Auto ogólnie bardzo polecam , był to wierny toważysz podróży przez te lata. Tylko raz musiałem pojechac nagle do warsztatu (Alternator). Czwóreczka ma wiele plusów i jest bardzo fajnym autkiem na którym mozna polegać. główne zalety to tania eksploatacja, stosunkowo niska awaryjność, doskonały dostęp do serwisu i części. Minusy to: niezbyt duże wnętrze szczególnie z tyłu, przeciętnność (dla niektórych to wręcz plus) Proszę się nie zrażać tym że w pozostałych działach piszę głównie o minusach auto jest naprawdę dobre , takie jak być powinno chciałbym jednak zwrócić uwagę potencjalnych kupców na pewne rzeczy. Podsumowując bardzo jestem zadowolony i OGÓLNIE POLECAM chociaż troszkę żałuję że nie kupiłem passata mógłbym jeszcze parę lat pojeździć Po narodzinach dziecka w golfie zrobiło się trochę ciasno.
3,3
~effendi
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
Volkswagen Golf IV
Właściwie jedynym dobrym a nawet bardzo dobrym podzespołem jest silnik. Połyka kolejne dziesiątki tysięcy km bez żadnego problemu. Reszta zdecydowanie poniżej oczekiwań. To jest mocno przereklamowane auto. Szwankuje skrzynia, pada zawieszenie, odlatują plastiki (auto bezwypadkowe) a korozja żeruje gdzie się tylko da. Do tego auto nisko zawieszone, w zimie trze miską o koleiny. Uroda lekkiego transportera opancerzonego. Do pełni wyposażenia brakuje tylko lufy. Samochód do ciężkiej pracy, mimo wielu wad, dosyć trwały. Powinien wytrzymać z 300 tys.km. Drugi raz nie kupiłbym.
4,4
~kargo
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
Volkswagen Golf IV
auto w 100%godne polecenia zawieszenie sprawuje sie prawidłowo wnetrze pojazdu jest solidnie wykonane wszystko co potrzeba znajduje sie na swoim miejscu. silnik również jest bdb oszczedny tani w eksploatacji i nie zawodny.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf IV Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW 1999-2006
5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
Volkswagen Golf IV
Spalanie tylko w mieście przy średnim natężeniu ruchu zamyka się w 7 l/100km, jadąc dynamicznie, 6-6,5 l/100km jadąc ekonomicznie. Spalanie w trasie do 100km/h pali 5-6 l/100km w zależności czy jedziemy bardzo dynamicznie czy umiarkowanie. Można zejść do 4 l/100km jadąc bardzo ekonomicznie 90km/h. Najoszczędniej wychodzi autostrada 110km/h - 3,9-4,2 (z klimą lub bez). Trasa Hamburg-Legnica z prędkością 160-210 średnie wyszło mi 7 l/100km. Auto jeździło z zamontowanym chipem, teraz jeżdżę bez, gdyż oszczędności w spalaniu nie odnotowałem takich o jakich przekonują sprzedawcy tych urządzeń, natomiast turbina dostawała mocno i kwalifikuje sie już do regeneracji. Oczywiście różnica w mocy była spora, gdyż przyspieszenie zmierzone z chipem 0-100km/h wynosiło 9s, bez chipa 10,8s. Największą różnicę czuć na IV i V biegu, bez chipa trochę brakuje pary. Ogólnie polecam. Tani w utrzymaniu i naprawach, choc przez 14 tysięcy zepsuło sie tylko łożysko na alternatorze, no i turbinak do regeneracji z racji zamontowanego chipa.
5,9
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
Volkswagen Golf IV
samochodem zrobiłem ponad 50tkm przez 18miesięcy jak na 22lata jeżdżę bardziej dyamicznie. rok temu samochód zyskał nowe mapy (tzw. chipa) ok 140ps całe lato przejeździłem na szerokich kapciach 235/35/19 podczas szybkiego startu z pod świateł, jeździe po mieście i wkręcania na wyższe obroty samochód spalał max 7,2/100 na trasie jadąc spokojnie do 100km/h z włączoną klimą i kompletem pasażerów udało mi się zejść do 4,9/100 średnio jeżdżąc miasto + trasa wychodzi ok 5,5/100 liczę z paragonu ponieważ niestety nie posiadam komputera...
7,1
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
Volkswagen Golf IV
W moim przypadku, automat, bardzo oszczędne auto. Na trasie przy 90-100km/h, załadowany (4 osoby+bagaże), bez klimy 5,1-5,3 l/100km. Samo miasto różnie, średnio między 8 a 9l/100km. Całkowite średnie spalanie od kiedy go posiadam, 7,25 l/100km z czego co najmniej połowa przejechana w mieście Wrocław ( przejechałem nim około 30tyś km). Wszystko zależy od tego jak dbamy o silnik i jaką mamy technikę jazdy.

Usterki Volkswagen Golf IV

Liczba wpisów: 141
Ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka pod czas mrozów
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2003
  • układ chłodzenia
Witam! Widzę że wpis dotyczy VW GOLFA IV 1.9 TDI 130 KM 2001-2003. Ja posiadam VW GOLF IV 1.6 16V 102 KM 2003-2004 (benzyna) i nie instalacji gazowej, a problem mam właśnie ten sam czyli ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka. Co najistotniejsze ten ubytek płynu zaczął pojawiać się po wymianie rozrządu a między innymi pompy wody (oczywiście ona jest w porządku bo sprawdzał mechanik, ten sam który mi wymieniał rozrząd po jakimś czasie gdy pojawił się problem ubytku płynu, a rozrząd miałem wymieniany pod koniec listopada 2016r.) i dodam do tej najistotniejszej rzeczy, to że ubytek płynu występuję tylko i wyłącznie na mrozach i bywa on różny (ale nie ogromny) co do ilości chociaż by podam przykład taki wczoraj gdy jechałem do pracy na 21 to przed jazdą zajrzałem pod maskę aby sprawdzić ile posiadam płynu okazuje się, że mam prawie na minimum po czym wziąłem płyn i dolałem na max. Pojechałem do pracy na 21:00 i po wyjściu z pracy znowu zajrzałem pod maskę po 9 godzinach aby sprawdzić czy coś mi ubyło. No i niestety ale ubyło od maxa ubyło do połowy między minimum, a maximum czyli płyn był w połowie trójkąta, który znajduje się na zbiorniczku. Czy zna ktoś może przyczynę oraz rozwiązanie takiej sytuacji w jakiej ja się znajduję? P.S. Dodam jeszcze, że bywa tak, że przez 2-3-4 dni stan płynu się trzyma, a jak ubywa to znajduje się plama na ziemi, po prawej stronie tak jak by między zbiorniczkiem płynu, a silnikiem i jest to plama koloru płynu wyraźnego różowego. Zbiorniczek też mam cały nie pęknięty. I przewody również są całe, przez które leci płyn pod czas jazdy schładzając silnik. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi na mój wpis. Pozdrawiam serdecznie.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problem z porannym odpaleniem.
  • Volkswagen Golf IV Hatchback
  • silnik
Golf IV 1.9 tdi, 101km, silnik AXR., PD Samochód po kilkunasto godzinnych postojach bardzo cieżko odpala. Mianowicie: Pierwsze zakręcenie smochód podala na strzła i w ułamku sekundy gaśnie. Potem dopiero po kilkuktornym piłowaniu(po upływie 5-10 min) z trudem zaczyna łapać i odpala. Poźniej w ciągu dnia odpala już na strzała. Co było sprawdzone: - aku naładowane - świece i nakładane na nie gruszki sprawne- jest prąd, - pompa paliwa podaje chociaż wydaje się ze dawka jest podejrzanie mała ale podobno tdi na pd tak ma, Podejrzewam jeszcze filtr paliwa, zaworek na nim i uszczelki pompowtryskiwaczy, ale nie chce zanim coś wymienie szukam fachowych rad. Co i jak jeszcze można sprawdzić? Albo po prostu gdzie jest usterka?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Klimatyzacja
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1997-2000
  • inne
W bardzo ciepły letni dzień włączyłem i ustawiłem klimatyzacje(climatronic) na najniższą temperaturę i szybki nawiew po chwili przed jak stałem na światłach zaczęło lecieć ciepłe powietrze oraz zaczął wydobywać się dziwny zapach. Zjechałem na parking zgasiłem samochód i otworzyłem maskę skąd wydobywał się dziwny zapach. po odczekaniu chwili uruchomiłem ponownie silnik i już było wszystko ok. Miałem tylko raz taką sytuacje później też jeździłem z klimą lecz problem się nie powtórzył Co się stało? jak temu zapobiegać?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Volkswagen Golf IV Kombi