Szukaj

Informacje o Volkswagen Jetta VI Sedan Facelifting 2.0 TDI 110KM 81kW 2014-2017

Lata produkcji: 2014 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia

Benzynowej wersji 1.2 TSI 105KM trochÄ™ brakuje werwy ale już wiÄ™kszy 1.4 TSi 125KM ma niezÅ‚Ä… elastyczność i radzi sobie nawet z zaÅ‚adowanym autem. Z kolei wersja wzmocniona do 150KM dorzuca jeszcze garść emocji. JeÅ›li dużo podróżujesz poza miastem, to diesel bÄ™dzie ciekawÄ… ofertÄ…. 2.0 TDI 110KM to raczej propozycja dla handlowców, ale wersja 150-konna jeździ Å›wietnie, a przy delikatnym traktowaniu maÅ‚o pali.

Powagosław
Większość z nas nie zdaje sobie sprawy, jak trudno jest zrobić zgrabny, proporcjonalny kompaktowy sedan. Ilu to zadanie przerosło, uświadamiamy sobie dopiero, gdy patrzymy na auta, takie jak Jetta. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto zrobione w stylu wyszczuplających majtek dla kobiet. Nie kole w oczy, na zewnątrz wszystko ok, ale w środku rozmiary jakby inne od spodziewanych. Ale nie krytykuję, rozumiem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 3200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1750-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Karoseria - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,2
~Bart
Volkswagen Jetta VI
Sedan Facelifting 2.0 TDI 110KM 81kW
Na wstępie powiem tylko, że nie kupił bym to ponownie, bo wybrałbym Golfa 7 Variant. Nie znaczy to jednak że jestem z niego niezadowolony. Auto budzi mieszane uczucia. Z jednej strony duże i przestronne wnętrze (Jak na kompakt), z drugiej strony bardzo przestarzały, fatalne, twarde i skrzypiące materiały wykończeniowe, brzydka tapicerka. Widać gołym okiem, że auto produkowane w Mexyku. Golf 7 jest epokę nowocześniejszy, choć sprzedawane były równolegle. Nie dziwi więc fakt wycofania samochodu że sprzedaży z końcem 2017 roku. Plusem jest ilość miejsca w środku, minusem pałąki klapy bagażnika wchodzące do środka. Na plus ekonomiczny silnik, a na minus - skrzynia manualną 5-cio biegowa
3,7
~brdg83
Volkswagen Jetta VI
Sedan Facelifting 2.0 TDI 110KM 81kW
Na wstępie - jest to moje auto służbowe, przekazane do użytku na ok 4 lata. Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, auto duże (jak na segment C), dużo miejsca w kabinie, przede wszystkim zaskoczyła mnie ilość miejsca na nogi z tyłu. Bardzo duży bagażnik, w zupełności wystarczający na rodzinne wakacje. Wchodzą w prawdzie do środka zawiasy pokrywy bagażnika, ale znacząco to nie przeszkadza. Linia zewnętrzna może się podobać, jest klasyczna i stonowana. Dla kierowcy wszystkie przyciski rozmieszczone totalnie intuicyjnie (typowo dla VW), ale deska rozdzielcza i panel środkowy wygldają bardzo nienowocześnie, stylistyczni przypomina to auta sprzed 10-15 lat. Nie zmienia to faktu, że jest funkcjonalnie. Sytuacje ratuje tylko dość nowoczesne radio z dużym dotykowym ekranem. Rażą boczki drzwi - wykonane są z tandetnego, twardego plastiku, bez żadnej tapicerki, z mini podłokietnikiem obszytym plastikowym skajem. To jest dla mnie totalnie niezrozumiałe jak możnabyło takie coś w ogóle wykonać, Ten element przypomina wykonaniem i jakością Daewoo Matiz. Poza tym zdecydowanie nie polecam podstawowej wersji wyposażeniowej - Trendline.
3,6
~brdg83
Volkswagen Jetta VI
Sedan Facelifting 2.0 TDI 110KM 81kW
Muszę od tego zacząć. Jest to mój samochód służbowy, nie miałem wpływu na wyposażenie, kolor itp. Jest to jednak samochód, którym będę jeździł prawdopodobnie przez najbliższe 5 lat (zarówno służbowo jak i prywatnie), dlatego podchodzę do niego bardzo emocjonalnie. Ogólnie ciekawy samochód, z dość dynamicznym silnikiem (jak na małą moc - 110KM), całkiem sporym wnętrzem jak na kompakt (duża ilość miejsca także na tylnej kanapie, bardzo dużo miejsca na nogi, większa niż w wielu autach segmentu D) oraz dużym bagażnikiem. Niezrozumiałe jednak dla mnie jest, dlaczego inżynierowie (a może księgowi) VW wsadzili w to auto skrzynię 5-cio biegową! O ile w mieście jest ok, z bardzo długim i elastycznym 3-cim biegiem, to na autostradach jest bardzo nieprzyjemnie. Przyjemnie jazda kończy się powyżej 130km/h, a powyżej 150km/h staje się już nie do zniesienia ze względu na hałas dobiegający z komory silnika. A mogło być tak pięknie... Skrzynia sześciobiegowa w znaczący sposób poprawiłby tą sytuację obniżając ilość obrotów. (tu dodam tylko że poprzednim autem - Astra J 1,7CDTI 110KM - czyli podobna moc, po niemieckich autostradach jeździłem 180 km/h w bardzo komfortowych warunkach i względnej ciszy). W tym punkcie jest to dla mnie wielka porażka, nie polecam tego zestawienia nikomu! Kolejna rzecz, która aż razi, to wersja wyposażeniowa Trendline (podstawowa) to totalna porażka. Nigdy bym jej sam nie wybrał! Oto kilka przykładów: - Stalowe felgi z brzydkimi kołpakami spod których t felgi bardzo widać, - Deska rozdzielcza ze słabych, twardych materiałów (zdecydowanie przypomina golfa 6 niż 7, do którego miała się upodobnić po faceliftingu) - ordynarna plastikowa kierownica - brak podłokietnika z przodu i z tylu (co za tym idzie brak możliwości przewozu nart bez składania oparcia tylnej kanapy) - brak regulowanych nawiewów n tylną kanapę - paskudne, wręcz ordynarne, plastikowe i twarde obicia drzwi, z mini podłokietnikiem obitym brzydką skają - nielakierowany - czarny grill (bardzo niekorzystnie wpływa na wygląd) Tu muszę napisać, żę wszystkie te punkty n wielki plus zmieniają się w wersji comfortline (droższej o ok 2000zł!) co pokazuje o ile więcej VW zarabia na tej podstawowej wersji. Moim zdaniem jeśli ktoś prywatnie kupi Jette w wersji trendline - jest idiotą! Przepraszam za tak dosadne stwierdzenie, ale to szczera prawda. A ci, co już wybrali trendline - na pewno się ze mną zgodzą
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Jetta VI Sedan Facelifting 2.0 TDI 110KM 81kW 2014-2017
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,1
Volkswagen Jetta VI
Sedan Facelifting 2.0 TDI 110KM 81kW
Najważniejsza sprawa silnik. 2,0 TDI 110 KM. Producent podaje, że 100 km osiąga po 11 s. Ja mu wieżę na słowo. Wystarczy wcisnąć pod światłami pedał w podłogę i auto od razu przyśpiesza. Trzeba mieś też refleks ponieważ pierwszy bieg jest tylko do ruszania. Prędkość 10 km/h i trzeba już wrzucić 2. Największa frajda to spalanie tego auta. Mój rekord to na odcinku 70 km 1 to 4,1 l ON/100 km i średnia prędkość 73 km/h. Jeśli ktoś jeździ na wysokich biegach tak jak podaje asystent zmiany biegów można spokojnie uzyskiwać wynik poniżej 5 l/100 km. Auto sobie płynie i sprawa wrażenie mało żwawego. Wystarczy jednak zredukować bieg i wcisnąć pedał gazu w podłogę by natychmiast turbina dokonała zwiększenia prędkości.
5,8
Volkswagen Jetta VI
Sedan Facelifting 2.0 TDI 110KM 81kW
Niskie spalanie - 5,6l/100km - rewelacja, zwłaszcza że aktualnie ON kupuję za 3,5zł Przeglądy co 30000 lub 1 rok - bdb Zobaczymy jak będzie z usterkami, ale silnik nie jest wyżyłowany, więc powinno być ok.
4,8
Volkswagen Jetta VI
Sedan Facelifting 2.0 TDI 110KM 81kW
Spalanie średnio na poziomie 4,8 litra i nic do tego nie dochodzi.

Usterki Volkswagen Jetta VI

Liczba wpisów: 6
Wadliwy łańcuch rozrządu
  • Volkswagen Jetta VI Sedan 1.2 TSI 105KM 77kW od 2011
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 85 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 2
Podczas uruchamiania zimnego silnika przy przebiegu poniżej 100 tys.km. słychać było klekot łańcucha rozrządu. Po wymianie kompletu rozrządu przez mechanika terkotanie łańcucha nie ustąpiło. Coś źle ustawił, bo ewidentnie napinacz sobie nie radził. Pojechałem z reklamacją, gość rozłożył ręce. Problem rozwiązało ASO. Zapłaciłem dwa razy za rozrząd ale działa bez zarzutu. Prawdopodobnie istnieje wada łańcucha rozrządu, który się wyciąga a napinacz słabej jakości nie radzi sobie, więc trzeba wymieniać rozrząd jak w przypadku paska.
1 komentarz
Cykanie w podwoziu na wolnych obrotach
  • Volkswagen Jetta VI Sedan 1.2 TSI 105KM 77kW od 2011
  • inne
  • 10 tys. km
Na tzw. "luzie" słychać było cykanie, jakby coś wprowadzone w drgania. W ASO rozłożyli ręce i powiedzieli, że to typowa praca tego silnika. Okazało się, że to luźne przewody paliwowe przechodzące w pustym kanale.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Tylne drzwi
  • Volkswagen Jetta VI Sedan 2.0 TSI 200KM 147kW 2011-2013
  • instalacja elektryczna
  • 117 tys. km
Tylne drzwi za kierowcą nie zamykają się, wymieniałem zamek, ale po kilku miesięcy problem wrócił
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Volkswagen Jetta VI Sedan Facelifting