Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 130KM 96kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~bartosz
Kombi 1.9 TDI Syncro 130KM 96kW
Volkswagen Passat B5
nieprzecietny przecietniak. pasatow jest na pęczki jednak ten ma coś w sobie mimo wielu wad urzeka jednak kupujący musi się liczyć z tym że auta są często powypadkowe napęd nie jest dostatecznie serwisowany a części tylnego zawieszenia nie raz was zaskoczą cenami mimo to prowadzenie auta zimą wyposażenie oraz w moim przypadku jasne wnętrze rekompensuja to komfortowa jazda.
4,4
~paj
Kombi 1.9 TDI Syncro 130KM 96kW
Volkswagen Passat B5
Co tu gadać jestem z niego bardzo zadowolony. mam go 7 lat. Auto wygodne niezawodne istny czołg w skórze osobówki. Godny polecenia dla ludzi mieszkających trochę dalej od cywilizacji. Ja tylko raz utknąłem w zaspie ale tylko i wyłącznie przez własną głupotę.
4,9
~DONEK
Kombi 1.9 TDI Syncro 130KM 96kW
Volkswagen Passat B5
Podsumowując, samochód mogę polecić naprawdę wymagającym klientom którym zależy na bezawaryjności, wszechstronności, wysokiej jakości wykonania, niskim spalaniu, dużej mocy, nie przeciętnym osiągom, ogromnej ilości miejsca. Jeśli ktoś mówi źle na temat VW PASSATA B5 FL COMBI 1.9 TDI 130KM na pompo-wtryskach to znaczy że albo nie miał z nim styczności, albo nie dbał o niego. JEŚLI DBASZ TO MASZ!!!
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 130KM 96kW 1999-2005
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Kombi 1.9 TDI Syncro 130KM 96kW
Volkswagen Passat B5
Passat 1.9 AVF 4motion 2002 (model 2003), 130KM. Po 4000km, na letnich oponach 205/55/16, komputer pokazuje 7.7, na 52 litrach od full do rezerwy robię 650km - daje to spalanie na poziomie 8 litrów. Jazda na odcinkach 5-50km, pozamiejska. W mieście bierze 10 litrów z klimą spokojnie. W długiej trasie poniżej 7.0 na komputerze. Tak "na oko" +1 litr za napęd w stosunku do zwykłego 1.9 130KM, oraz jeszcze można by pokusić się o urwanie 1litra gdy starszy silnik 1.9 110KM, ale raczej<2001r dostępny. Ja uparłem się na 4motion, używamy już w domu passka ´98 2.8+lpg syncro oraz Forestera ´01 2.0+lpg, mieszkamy w terenie górskim, przy przebiegu 15-20tys. rocznie te 42zł/100km (ropa >5zł)za cenę komfortu i bezpieczeństwa jest akceptowalne. Osobiście wolałbym 2.8+lpg, ale nie mogłem znaleźć. Koszty jazdy takie same, tankowanie 2x częściej, za to frajda nieziemska!
6,4
Kombi 1.9 TDI Syncro 130KM 96kW
Volkswagen Passat B5
Spalanie przy odpowiedniej jeździe jest bardzo niskie. Trasa to około 5l przy dłuższej jeździe (130km/h). Naprawy i części są droższe niż w innych samochodach. Wybierając części oryginalne oraz nie serwisując auta w ASO trochę zaoszczędzimy. Dłuższa żywotność oryginałów przekłada się na wyższą cenę ale pozwala utrzymać komfort. W każdym warsztacie nam go naprawią czyli robocizna jest tania. Dużo osób mówi że zawieszenie jest drogie. Jak ktoś jeździł po dziurach wcześniej fiatem który ma resory to niech nie płacze że po 10tyś km popsuły mu się czułe wahacze za 500zł.
6,9
Kombi 1.9 TDI Syncro 130KM 96kW
Volkswagen Passat B5
Powiem tak nie oplaca sie jedzic nim 90km/h bo spalil mi na trasie warszawa - kielce 5,6L a jadac ta sama trasa ale nie zwracajac uwagi na spalanie i ekspresowke przejezdzajac 180-200km/h a reszte trasy minimum 120 wypadł 6,6litra takze na 180kilometrow oszczednosc litra a czas i meki jakie spedzilem jadac 90 i zamulajac turbine to masakra zero przyjemnosci tylko katowanie auta.Dodam tez ze takiego diesla niestety ale trzeba przegonic bo ja turbine po zonie juz musialem naprawiac bo jezdzila 90km/h na 6 biegu i 400zl panowie zgolili

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 200
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
3 komentarze
odpalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1996-2000
  • silnik
witam paska j/w w gazie na początku miałem tak że po długim postoju zapalał obroty się wahały miedzy 800 a 1000 trwało to parę sekund i było oki czasem było tak ze wahały się i zgasł wtedy juz miałem problem go zapalić ale po męczarniach 5-10 minutowych zapalał ale znowu cierpiał akuś wyczytałem ze czujnik temperatury cieczy (4 pinowy kwadratowy )sytuacja sie poprawiła ze nie gaśnie już obroty trzymają 1000 ale znowu przy zimnym silniku naciskając gaz tak jak by się dusił i z ruły jest odgłos strzelania tak bym to nazwał a nie ma siły jechać muszę prze gazować i po nie całej minucie wraca wszystko do normy obroty nie skaczą naciskam gaz i normalnie jedzie proszę o pomoc a gaz sekwencja nie wiem czy do mechanika czy do gazownika najpierw brak
Problem rozwiązany
3 komentarze
Volkswagen Passat B5 Kombi