Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 168 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~korbolek5
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
Auto ma wiele cech, które czynią to naprawdę przyjemnym w użytkowaniu. Pierwszą jest wielowahaczowe zawieszenie - nie należy do najtańszych ale daje wysoki komfort (testowane na codziennych dojazdach do pracy po tragicznej wykonanej drodze - pomalowany asfalt). Drugą cechą na plus jest ergonomia. Miejsca w nim tyle, że trasa powyżej 500km nie jest uciążliwa zarówno z przodu jak i z tyłu. Kolejny plus to koszty utrzymania, np. oryginalna, nowa chłodnica to koszt niewiele ponad 200zł, komplet wahaczy to 600-800zł. Spalanie jakie udało mi się osiągnąć, przy przepisowej jeździe to 7.2l/100km, przy dojazdach po 25km w jedną stronę 70% drogi krajówką a resztę miastem i pobocznymi drogami. Co do dłuższych tras to wynik zbliżony. Zima natomiast wysysa dodatkowe 1,5 - 2 litry benzyny więcej. Po zagazowaniu standardowo również spalanie 1,5 litra więcej niż benzyny. Jakość wykonania środka to raczej temat zbędny ale spasowanie go, nie przynosi na szczęście dodatkowych wrażeń akustycznych. Minusy to na pewno wyciszenie (spowodowane również starymi uszczelkami szyb), powyżej 120km/h w samochodzie trzeba mówić głośno a przy 150km/h nie słychać własnych myśli. Moc 125KM wyciszonych dodatkowo gazem nie wystarcza do pewnego wyprzedzania dłuższego ciągu aut. Auto godne polecenia, ze względu na swoją trwałość i komfort w przystępnej cenie.
4,6
~marcel23
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
Jeżdżę samochodem od 2 lat, zaraz po zakupie założyłem sekwencyjną instalację gazową stag. Samochodem pokonałem nieco ponad 40,000km w tym czasie miałem jedną awarię a dokładnie urwał się napinacz paska wieloklinowego - koszt usterki z naprawą to 150 . pozatym auto dosłownie bez awaryjnie , jezdziłem sporo po polscę , byłem za granicą zawsze bez stresu, koszta eksploatacji ograniczają się tylko do częsci eksploatacyjnych - opony,klocki,płyny oleje. Samochód dobrze wyciszony w środku jak na swoje lata i klasę , bardzo komfortowy. Minusem jest zawieszenie - autko kupiłem z przebiegiem 220 tyś km - bylo jeszcze na oryginalnym zawieszeniu po 10 tyś po naszych drogach zaczęło się odzywać, zostało wymienione na delphi - koszt 1000złotych i sytuacja zaczyna się powtarzać po kolejnych 10 tyś km . Trochę się oczytałem/dowiedziałem i sprawa z zawieszeniem wygląda tak,że zawieszenie wielowachaczowe trzeba wiedzieć jak wymieniać , nie fachowy mechanik poskłada tak ,że problem wraca jak bumerang po kilku/kilkunastu tysiącach km, dlatego na wymiane zawieszenia warto powierzyć osobie znającej temat. Pozatym autko bez awaryjne i tanie . Silnik nie bierze ani grama oleju przy ponad 260 tyś km ! , nie jest to super oszczędna jednostka od 7,5 do 11l pb i od 8,5 do 12 l lpg na 100 km a za to jest wytrzymała i bezproblemowa . Dynamika raczej na średnim poziomie , lubi wysokie obroty i z tego przedziału praktycznie zawsze korzystam podczas wyprzedzania, mimo to autko daje radę i da się nim normalnie jezdzić , bo 1.6 to już całkiem katastrofa w tej budzie. Ogólnie polecam,. najważniejsze to kupic zadbany egzemplarz ze zdrowym silnikiem .bo sporo trupów w których głowice pracują jakby ktoś wrzucił kilo gwozdzi , mówiąc ,że te silniki tak mają ! Sprawny silnik 1.8 czy 1.8t chodzi cicho i nie wydaje ,żadnych niepokojących dzwięków . Gdybym miał jeszcze raz kupić ten samochód napewno rozglądał bym się za wersją 1.8t ze względu na lepsze osiągi pozdrawiam.
3,1
~losiak90
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
fajne, dosc tanie auto jak na te klase ale ciezkie w utrzymaniu, głosne(hydropopychacze, zawory)ma 125 koni ale jest mulowate, octavia ktora wazy tyle samo jest zwawsza, kopniaka łapie przy 3500 obrotów ( kreska obrotomierza w pionie) tylna kanapa wygodniejsza od przednich foteli, prodzu wasko dosc i wogole wysoko. ciezko wcisnac sprzeglo przy pelnym obnizeniu fotela. fajna jest regulacja w odcinku ledzwiowym, podłokietnik regulowany tez spoko. pieknie wyglada i wogole to wszystko jest warte tej ceny.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1996-2000
9,2
l/100 km
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
Kupując auto myślałem, że taki silnik przy tej masie auta oszczędny być nie może. Nasunął się nawet pomysł załozenia instalacji LPG ale po krótkim użytkowaniu stwierdziłem, że nie ma potrzeby Korzystając z niego ponad pół roku jestem zaskoczony i usatysfakcjonowany wynikami jakie daje ten samochód. Średnie spalanie liczone na Verva98 (na 95 było o 0.3 litra większe) po przejechaniu około 550km w cyklu mieszanym (30% małe miasta, 70% drogi krajowe i wojewódzkie) gdzie około 40% przejechałem używając klimatyzacji. Minimalne podane na trasie 25km gdzie komputer zaniżając spalanie o 0.5litra pokazał 5.9 litra. Prędkości jakie osiągam na trasie to wahania miedzy 90km/h a 120km/h. Myślę, że na ten wynik składają się jeszcze światła do jazdy dziennej EinParts 406 które odciążając alternator zmniejszają spalanie o około 0.5l/100km. Zauważyłem, że używanie 98 poprawia również pracę silnika i jego osiągi także dla niezdecydowanych polecam się przerzucić.
11,2
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
Napisze tak.. Hmmm wszytko zależy od nogi kierowcy jadąc w granicy 80 km/h spali 10 l gazu.. Jadąc 100km/h spali 11-12 l gazu także wszytko zależy jak chce się jechać. Co do samochodu to silniki 1.8 mają problemy z uruchamianiem silnika na zimno.. Przyczyn wiele ale konkretnej żadnej a części dosyć drogie. Ogólnie polecam ponieważ samochód ma bucika ale od 3500 tyś obrotów wzwyż. Dlatego spaalanie wzrasta ale komfort jazdy wynagradza wszytko jesli zawieszenie wielowachaczowe nie zacznie się sypać
8,2
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
Nie dawno pokonałem dystans 1400 - dwóch kierowców ja i ojciec na zmianę po połowie drogi. Spalanie na komputerze przy dość dynamicznej jeździe(90-120km\h) tj. normalne drogi dwukierunkowe(jedna jezdnia), wyprzedzanie TIR-ow itp. spalanie pomiędzy 6.9 do 7.1/100. Ekspresówki, autostrady 140km/h non stop - spalanie 7.1L/100km. Obliczyłem to co wlałem do baku aby porownac czy komputer sie nie myli, ale wszystko super wyszło. Niestety na co dzien jezdze czesciej po miescie i tu juz nie robi się wesoło, bo 10l przynajmniej musi spalić. Ogolnie bardzo jestem zadowolony:)

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 218
Odpalanie po dłuższym postoju
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1997-2005
  • silnik
  • 297 tys. km
Witam. Mam od dłuższego czasu nie rozwiązaną usterkę. Mianowicie po dłuższym postoju ( ok 8 godzin) auto odpala ale chodzi nierówno, szarpie po czym albo wskakuje na obroty i jest ok (rzadziej) albo gaśnie lub ja od razu wyłączam zapłon. Za drugim odpaleniem jest zawsze ok. Odpala od strzała. Tak samo jeżeli stoi krócej niż te 8 godzin. Nie zawsze sie to zdarza. Czasami jest ok ale ostatnio dużo częściej występuje ta usterka. Może miał ktoś podobnie i coś doradzi. P.s. na samej benzynie z zakreconą butlą LPG bez zmian.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 10
4,0
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 230 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Koledzy, na początku byłem przeciwny założeniu instalacji, jednak po kilku miesiącach posiadania Passata zdecydowałem się założyć instalację BRC sq24 u mechanika w Krakowie, ul. Mysliwska. Spisał się świetnie - przejechałem już ok45tys km zaoszczędzone prawie 6tys, koszt instalacji 2,7 tys zl = przyjemny zysk. Przy przebiegu rocznym powyżej 15tys nie ma się co zastanawiać....
5,0
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 220 tys. km
Naprawdę polecam ten silnik Passata idealnie nadaje się do gazu.Montaż gazu kosztował około 2500 tys.zł 6 lat temu i w tym czasie przejechałem 220 tys.km.W ciągu 6 lat 2 razy robiona była generacja listwy i wiadomo co 30 tys.km wymieniane były filtry gazu(zalecane jest wymiana filtrów co 10-15 tys.ale tankuje sprawdzony gaz tak więc po 30 tys.nie są pozapychane filtry:)
2,8
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
przebieg: 200 tys. km
użytkowana przez: 230 tys. km
Niestety trafilem na partaczy ktorzy nie potrafia mi dobrze ustawic dawki gazu i samochod mi sie poprostu dusi. Przy jezdzie z predkoscia 100km/h kiedy odpuszcze lekko gaz i zaraz gwaltownie go wcisne (przy wyprzedzaniu) to samochodem strasznie szarpie i musze odpuscic gaz zeby jakos sie uspokoil.
Volkswagen Passat B5 Sedan