Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
Passata można kupić tanio, ale z kiepskim silnikiem pod maską. Benzynowe 1.6l o mocy 102KM i tak radzi sobie lepiej, niż mogłoby się wydawać, ale osiągi, jakie generuje bardziej pasują do przeciętnego kompaktu, niż ładnie skrojonej limuzyny. Jedne z lepszych wyborów to dwie jednostki z doładowaniem – 1.4TSI 122KM i 1.8TSI 160KM. Ta słabsza nie jest nadzwyczajna, ale zapewnia to minimum potrzebne do jazdy. Bardziej obrazowo – 122KM wystarczy przeciętnemu kierowcy, a 160KM przeciwnikom fotoradarów. Dzięki doładowaniu w obu silnikach subiektywne odczucia, co do ich mocy są całkiem przyjemne. Dobrym motorem jest również 2.0l liczące 150KM, zresztą można je też dostać w wersji z turbosprężarką. Ma trochę inną charakterystykę pracy, ale zapewnia wystarczające osiągi i pracuje cicho. Dla szaleńców widlaste 3.2l z napędem na wszystkie koła lub 3.6l z batalią 300KM. Diesli jak to w Passacie jest całe mnóstwo. 1.9TDI 105KM zaczyna przechodzić do historii, dlatego znacznie lepszym wyborem jest jego młodszy brat o pojemności 2.0l, najlepiej 140 lub 170-konny. Słabsza wersja to najmniejsza, rozsądna moc w tym aucie, którą warto się zainteresować. Sam silnik oczywiście denerwuje turbodziurą na początku obrotomierza, ale jak już sprężarka zabierze się do pracy, to robi się znacznie ciekawiej.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(57%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~cway
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW
Auto bardzo przestronne w środku, ergonomia jak w każdym VW - bdb. Silnik 150km ma wystarczającą moc do bezpiecznego podróżowania - na autostradzie przydaje się 6ty bieg. Silnik bardzo elastyczny, nie posiadający nowinek typu turbo etc. Spalanie zależy w dużym stopniu od stylu jazdy. Na dość szerokich oponach (215) po przejechaniu ok 4,5 tys kilometrów (głównie w mieście - Poznań) średnie spalanie wyniosło 9 litrów. Jak na mocny, benzynowy silnik bdb wynik. Silnik ma przyjemny 'sportowy' odgłos. Irytujące jest pojawiające się od czasu do czasu skrzypienie elementów wnętrza na nierównościach - niestety przypadłość passatów.
4,2
~biuro@elprofit.pl
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW
solidny samochód rodzinny, dla ludzi szukających bardziej komfortu, a nie jakieś ultra oszczędności, dobra automatyczna skrzynia biegów, silnik wystarczający do normalnej jazdy, bardzo dużo miejsca na przednich i tylnych fotelach, oczywiście jak na klasę pojazdu, myślę że linia nadwozia ponadczasowa i za 5 lat nie będzie nikogo razić wyglądem, minusem jest mały otwór klapy bagażnika, średnia widoczność do tyłu,chlapacze szurające po ziemi, no i co dla mnie jest skandalem brak standardowych tylnych głośników w samochodzie za ponad 100 tyś zł
4,6
~uki
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW
auto posiadałem 11 lat, przykro było się z nim rozstać, dobry stosunek ceny do jakości, faktycznie denerwuje skrzypienie deski, silnik jak najbardziej ok, zero poważnych usterek.... Naprawdę fajne przestronne auto !
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW 2005-2010
8,9
l/100 km
8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW
traktuję samochód jako narzędzie do przemieszczania się, a nie do ścigania, jeżdżę często z dziećmi, więc nie ryzykuję zbytnio, w 70% poza miastem 30 w mieście, średnie spalanie ok 8,5-8,7 litra pb 98, co w połączeniu z automatem i dużą masą pojazdu jest wynikiem chyba dobrym ale wystarczy przełączyć skrzynię na S i wtedy myślę, że i kilkanaście litrów można wykręcić ;) przeglądy tak przeglądy dla tej klasy samochodu koszty do przyjęcia dla kogoś kto kupił tej klasy samochód i nie przeszacował swoich możliwości finansowych
9,2
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW
Passat pali średnio licząc 10l/100km w cyklu mieszanym. Na trasie do 120km/h można zejśc do 8.5 ale już powyżej tej prędkości spalanie znacząco rośnie. Przy prędkości autostradowej 140-150 to już potrzebuje 11L. Ogólnie ze spalania jestem zadowolony. Poprzednie auto z silnikiem 1,6 paliło podobnie.
8,4
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW
Spalanie na poziomie 6.7 uzyskałem przy przepisowej jeździe z max 100 km/h na odcinku 80km. Spalanie niskie, ale zero przyjemności z jazdy. Pokonanie 920 km (trasa 140km/h, górskie serpentyny) z bagażami i czterema osobami na pokładzie, włączoną klimatyzacją, oscylowało w okolicy 8,3l/100km.

Usterki Volkswagen Passat B6

Liczba wpisów: 100
Problem z odpalaniem
  • Volkswagen Passat B6 Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW 2005-2010
  • silnik
  • 330 tys. km
Witam. Mam coraz częstszy problem z odpaleniem passata. Najpierw średnio raz w miesiącu, a teraz co kilka dni mam rano taką sytuację, że rozrusznik kręci prawidłowo, ale silnik nie odpala. Można powtarzać próby w nieskończoność aż do rozładowania akumulatora. Odpalić mogę go wtedy tylko na plaka. Po kilku dniach problem powraca. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Pompowtryski działają bez zarzutów. Filtr paliwa wymieniony. Pompa paliwa była wymieniana na nową ze 30 tys. temu. Co charakterystyczne, przy każdym udanym odpaleniu słychać tak jakby uderzenie silnika. Czy ktoś z Was ma pomysł na rozwiązanie problemu?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Uszkodzona turbina i pęknięta głowica.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2005-2010
  • silnik
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 11
Kupiłem swego czasu pięknego passata b6 z końca 2008r. Radość z jazdy wielka, fajne osiągi samochodu, dosyć fajna opcja w niewielkich pieniądzach, ale po około 4 msc. Radość zmieniła się w piekło, najpierw padła zmienna geometria turbiny. Oczywiście wymiana, po kolejnym miesiącu padł, i w końcu w następnym miesiącu niespodzianka, passacik zaczal wyrzucać płyn zbiornikiem. No fajnie głowica do góry i super pęknięta głowica. Werdykt, trzeba było wymienić całe serce bo Dwumas wtryski też rewelacji nie ma. Po roku od wymiany sprzedaż, jako uszkodzony, kolejna głowica padła.
Szarpanie na postoju,metaliczny dzwiek z lewej strony od paska rozrządu
  • Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW 2005-2010
  • silnik
  • 210 tys. km
Witam passat b6 2.0 fsi końcówka 2006 oznaczenie silnika BVY mam problem,a mianowicie: szarpie budą na biegu jałowym oraz dochodzi metaliczny dzwiek od strony paska rozrządu,wszystko zaczęło sie po wymianie EGR,(pasek rozrządu zmieniany około 10 tyś km temu) gdy auto stoi na biegu jałowym to trzęsie budą i słychać takie cykanie jak by jakieś koło się obracało i w jednym punkcie cyk cyk cyck i cały cykl sie potwarza,byłem u mechanika to powiedział że coś z zapłonem i jak by jeden gar nie chodził,wrzucił na komputer zero błędów,wymienił mi poduszke od silnika chwile działało kilka dni i znowu to samo,co to może być? Pod komputerem nie wywala żadnych błedów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volkswagen Passat B6 Sedan