Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B6 Sedan 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
Passata można kupić tanio, ale z kiepskim silnikiem pod maską. Benzynowe 1.6l o mocy 102KM i tak radzi sobie lepiej, niż mogłoby się wydawać, ale osiągi, jakie generuje bardziej pasują do przeciętnego kompaktu, niż ładnie skrojonej limuzyny. Jedne z lepszych wyborów to dwie jednostki z doładowaniem – 1.4TSI 122KM i 1.8TSI 160KM. Ta słabsza nie jest nadzwyczajna, ale zapewnia to minimum potrzebne do jazdy. Bardziej obrazowo – 122KM wystarczy przeciętnemu kierowcy, a 160KM przeciwnikom fotoradarów. Dzięki doładowaniu w obu silnikach subiektywne odczucia, co do ich mocy są całkiem przyjemne. Dobrym motorem jest również 2.0l liczące 150KM, zresztą można je też dostać w wersji z turbosprężarką. Ma trochę inną charakterystykę pracy, ale zapewnia wystarczające osiągi i pracuje cicho. Dla szaleńców widlaste 3.2l z napędem na wszystkie koła lub 3.6l z batalią 300KM. Diesli jak to w Passacie jest całe mnóstwo. 1.9TDI 105KM zaczyna przechodzić do historii, dlatego znacznie lepszym wyborem jest jego młodszy brat o pojemności 2.0l, najlepiej 140 lub 170-konny. Słabsza wersja to najmniejsza, rozsądna moc w tym aucie, którą warto się zainteresować. Sam silnik oczywiście denerwuje turbodziurą na początku obrotomierza, ale jak już sprężarka zabierze się do pracy, to robi się znacznie ciekawiej.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(54%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~X
Sedan 1.9 TDI 105KM 77kW
Volkswagen Passat B6
Po przejechaniu 200000 tys. km stwierdzam, że jest to bardzo dobre auto. Silnik 1.9 tdi BXE nie sprawia jakichkolwiek problemów - regularnie serwisowany. Co do wymian zużytych uszkodzonych części to zostały zmienione 2-krotnie gumy dolnego zawieszenia przednie i tylne. A tak to rozrząd hamulce i filtry. Auto bardzo ekonomiczne - dość dynamiczne i wystarczające do jazdy. Wcześniej jeździłem 3.0 tdi 224 km, teraz 1.9 105 km i jazda jest równie komfortowa. A ponad 180-200 km nie mam zamiaru jeździć. Przeczytane przeze mnie negatywne opinie na temat tego modelu piszą chyba w większości Ci co nie mają pojęcia a coś tam od kogoś usłyszeli. Zgodze się, z silnikiem 2.0 tdi są problemy. Natomiast 1.9 polecam każdemu \"oczywiście z udokumentowanym przebiegiem\". Za granicą nikt nie kupuje diesla, żeby jeździć nim do kościoła. W chwili obecnej Passat z 2006 r w dieslu powinien mieć najmniej 200000 tys. I przejedzie następne 300000. A Ci co kupują \"kręcone\" niech później nie wchodzą na fora i piszą co jest że zgasł, że wymienić trzeba silnik itp. Podsumowując mogę polecić serwisowanego Passata każdemu, napisałem to, bo sam w przeszłości patrzyłem i sugerowałem się tym co piszą inni.
4,4
~Polo
Sedan 1.9 TDI 105KM 77kW
Volkswagen Passat B6
Super autko malo pali trasa 6,2 klima i od 130 do 170 troche drobnych usterek zmiana lampy tyl (przepalone diody ) siedzenie przednie regulacja odcinka lędźwiowego nie dziala kanapa tylna sie nie sklada w ogole podpora od matyw bagażniku sie popsula pozatym sama radosc polecam warte swojej ceny
3,5
~krzyhco
Sedan 1.9 TDI 105KM 77kW
Volkswagen Passat B6
Samochód mam od nowości. i po zakończeniu gwarancji, sukcesywnie zaczęły się problemy ze wszystkim, poza zawieszeniem i blachą... Komfort jazdy co prawda dobry, spalania więcej niż przyzwoite - wręcz świetne, jak się jeździ delikatnie, ale zawodność samochodu psuje przyjemność z jazdy
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B6 Sedan 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2010
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Sedan 1.9 TDI 105KM 77kW
Volkswagen Passat B6
1.9 TDI BKC (Kombi, 210 tys mil przebiegu). Spalanie na trasie autostarda (Europa) 140-150 km/h(87-95 mph) (okolice 6.5-7.5 litrow) . Przewaznie jezdze na trasie codziennie tej samej - 100km praktycznie samej autostrady (tempomat na 73 mph (118 km/h)+- , spalanie do 5,5 litra. Jazda w okolicy 60mph, oscyluje 5 litrach. Komputer strasznie zawyza, nikt nie moze mi tego ogarnac (pokazuje wiecej niz zuzywa). Wyniki sprawdzane przy dystrbutorze(zawsze ta sama stacja, zawsze do pelna do 3 strzalu pistoletu). W miescie Birmingham jak najbardziej mozna przekroczyc 8 litrow. Samochod bardzo ekonomiczny. Bez problemu Dunkrik(Francja) - Polska(dolny slask) na jednym tankowaniu. Skrzynia zestopniowana odpowiednio, nie moge sie przyczepic. Raczej dla spokojnych kierowcow, jak ktos chce troszke szybciej, dynamiczniej, i drozej to tylko 2.0tdi cr.
5,9
Sedan 1.9 TDI 105KM 77kW
Volkswagen Passat B6
Powiem tylko tyle że świadomie wybrałem silnik 1.9 tdi a uświadomił mnie mój brat który tyra w serwisie vw. I tyra głównie przy silnika 2.0 tdi. Silnik 1.9 to dobra sprawdzona konstrukcja i praktycznie bezawaryjna. Oczywiście "właściciele" aut służbowych wybiorą wersję 2.0 tdi 170KM no ale to nie oni wlewają do baku i nie oni płacą za serwis. Moja wersja to sedan jeżdźę normalnie a w trasie najczęściej na tempomacie(nie wiem czy to oszczędnie ale noga odpoczywa). Może nie jest to rekord jazdy na kropelce ale na jednym baku przejechałem w wakacje 1320 km ale średnia wyszła przyzwoita 5,15.Jechałem z żoną i bagażami.Na dziś auto ma 216 000 przebiegu i oleju nie bierze a zima mu nie straszna. Podsumowując - proszę się nie bać tego silnika bo naprawde wystarcza do codziennej jazdy, faktycznie ma gorszy start spod świteł niż 2.0tdi ale czy to o to chodzi.... Acha nie myślcie że zachwalam bo chcę sprzedać - zapewniam że nie chcę. Marzy mi się MERCEDES W123 oczywiście w dieslu i w stanie jak najbardziej fabrycznym, nie interesuje mnie żaden tuning. Klasyka to jest to. Już sobie wyobrażam te weekendowe przejażdżki w piękną pogodę. Pozdrawiam
5,4
Sedan 1.9 TDI 105KM 77kW
Volkswagen Passat B6
auto bardzo przyjemne w jezdzie moc 105km wystarcza swobodnie do normalnej jazdy.spalanie to4,5 6,5l/100km jazda za grosze mam go od roku i bardzo sobie go chwale.za super spalanie ,bezawaryjnosc,i zdecydowanie dobre przyspieszenie.Tylko glupiec powie ze 1,9 to niema czym jechac.5s do setki to raczej dobry wynik.A ci ktorzy nie jezdzili nowym passatem z tym silnikiem niech nieopowiadajom glupot o przyspieszeniu tego auta ,bo sami jerzdzom 15letnimi wrakami opinje na temat tego alta majom sadzac po swoich starych dzizlach bardzo znikomom.pozdrawiam wlascicieli passata 1,9 tdi 105km.
Uszkodzona turbina i pęknięta głowica.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2005-2010
  • silnik
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Kupiłem swego czasu pięknego passata b6 z końca 2008r. Radość z jazdy wielka, fajne osiągi samochodu, dosyć fajna opcja w niewielkich pieniądzach, ale po około 4 msc. Radość zmieniła się w piekło, najpierw padła zmienna geometria turbiny. Oczywiście wymiana, po kolejnym miesiącu padł, i w końcu w następnym miesiącu niespodzianka, passacik zaczal wyrzucać płyn zbiornikiem. No fajnie głowica do góry i super pęknięta głowica. Werdykt, trzeba było wymienić całe serce bo Dwumas wtryski też rewelacji nie ma. Po roku od wymiany sprzedaż, jako uszkodzony, kolejna głowica padła.
Szarpanie na postoju,metaliczny dzwiek z lewej strony od paska rozrządu
  • Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW 2005-2010
  • silnik
  • 210 tys. km
Witam passat b6 2.0 fsi końcówka 2006 oznaczenie silnika BVY mam problem,a mianowicie: szarpie budą na biegu jałowym oraz dochodzi metaliczny dzwiek od strony paska rozrządu,wszystko zaczęło sie po wymianie EGR,(pasek rozrządu zmieniany około 10 tyś km temu) gdy auto stoi na biegu jałowym to trzęsie budą i słychać takie cykanie jak by jakieś koło się obracało i w jednym punkcie cyk cyk cyck i cały cykl sie potwarza,byłem u mechanika to powiedział że coś z zapłonem i jak by jeden gar nie chodził,wrzucił na komputer zero błędów,wymienił mi poduszke od silnika chwile działało kilka dni i znowu to samo,co to może być? Pod komputerem nie wywala żadnych błedów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Auto po rozgrzaniu nie odpala.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
Witam. Mam problem. Samochód po przejechaniu kilku kilometrów i nagrzaniu (na zegarze 90-95C) po zgaśnięciu i chęci odpalenia na nowo nie odpala. Nie chce odpalić aż minie 5-10 min i nie ostygnie. Później jest już ok i odpala bez problemu. Przy wizytach u elektryka i podpinaniu auta pod komputer nawet w trakcie usterki - komputer nie wykazuje żadnych błędów. Był sprawdzany komputer, sterowniki, pompo-wtryskiwacze, czujki- wszystko jest o.k. Przy nagrzaniu rozrusznik kręci a auto się dławi i gaśnie. Filtr paliwa wymieniony na nowy. Proszę o rade.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volkswagen Passat B6 Sedan