Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI 170KM 125kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
Passata można kupić tanio, ale z kiepskim silnikiem pod maską. Benzynowe 1.6l o mocy 102KM i tak radzi sobie lepiej, niż mogłoby się wydawać, ale osiągi, jakie generuje bardziej pasują do przeciętnego kompaktu, niż ładnie skrojonej limuzyny. Jedne z lepszych wyborów to dwie jednostki z doładowaniem – 1.4TSI 122KM i 1.8TSI 160KM. Ta słabsza nie jest nadzwyczajna, ale zapewnia to minimum potrzebne do jazdy. Bardziej obrazowo – 122KM wystarczy przeciętnemu kierowcy, a 160KM przeciwnikom fotoradarów. Dzięki doładowaniu w obu silnikach subiektywne odczucia, co do ich mocy są całkiem przyjemne. Dobrym motorem jest również 2.0l liczące 150KM, zresztą można je też dostać w wersji z turbosprężarką. Ma trochę inną charakterystykę pracy, ale zapewnia wystarczające osiągi i pracuje cicho. Dla szaleńców widlaste 3.2l z napędem na wszystkie koła lub 3.6l z batalią 300KM. Diesli jak to w Passacie jest całe mnóstwo. 1.9TDI 105KM zaczyna przechodzić do historii, dlatego znacznie lepszym wyborem jest jego młodszy brat o pojemności 2.0l, najlepiej 140 lub 170-konny. Słabsza wersja to najmniejsza, rozsądna moc w tym aucie, którą warto się zainteresować. Sam silnik oczywiście denerwuje turbodziurą na początku obrotomierza, ale jak już sprężarka zabierze się do pracy, to robi się znacznie ciekawiej.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz

Dane techniczne Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI 170KM 125kW 2005-2010

Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1800-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny

Oceny Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI 170KM 125kW 2005-2010

Liczba ocen: 64
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 46% / przeciw: 54%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Drobne usterki - Stosunek jakość/cena - Poważne usterki

Wybrane oceny

3,3
~adeksus
Sedan 2.0 TDI 170KM 125kW
Volkswagen Passat B6
co tu dużo mowic, szczerze nie polecam passata szczegolnie z silnikiem 2.0 tdi 170ps PD. Jest to kara Boska ! W dniu zakupu szczesliwy posiadacz , vw wygląda ładnie stylistyka jest do zaakceptowania , przestronny, pakowny i tu koniec zalet . O to prawda jednostka 2.0 tdi to pasmo porazek i nieszczesc jakie mnie dotknely . Wydatki awarie ehhh. Do sedna pierwsza awaria padla pompa vacum niby norma przebieg robi swoje 850 zl. pozniej dpf gdy kupujesz passata i palcem przejedziesz po wewnetrznej stronie tlumika i zobaczysz sadze oznacza to ,ze dpf zabity lub nie wypalal sie poprawnie... koszt 1000zl usuniecie lub cos kolo 2,5 tys kupno nowego. Ja usuwalem . kolejna sprawa naped pompy olejowej, u mnie cud oddalem do mechanika gdy "olówek" byl na granicy wytarcia sie wiec nie dotknęła mnie kosztowna regeneracja turbo lub w najgorszym przypadku remont silnik. Kolejna sprawa wtryski tu kosmos auto zaczynalo mi dymic na siwo bialo , sprawdzone wszystko. z lekka wiedza mechaniki wydarlem wtryski wyslalem je do czyszczenia . po powrocie zalozone 1 miesiac spokoju . dawki wedlug kompa bdb. dodam ,ze PD wymienione na akcji serwisowej. co sie spotyka jeszcze gdy na 3 wtryskiwaczu pojawia sie dziwna wartosc dość dua rozniąca sie od pozostalych PD moze to oznaczać ,ze kolo dwumasowe juz jest rozklekotane . notoryczne problemy z ukladem intercooler turbo luzne węże ceny kosmos oryg 400 zl za kawalek wzmocninej gumy , da sie dokupic z 2.0 tdi 140 koni tylko trzeba odciac kołnież metalowy . Padł czujnik polozenia gornego walka rozrzadu auto nie chcialo odpalac do pokoi nie zczytalo wartosci z g28 czunika walu korbowego koszt 170 zl febbi. dziwne spadki mocy , gwizdy gdzies z ukladu zasialnai powietrzem turbiny niby wszystko zrobione a jednka .. wymieniac moge dalej . elektroniczyn reczny , brak cieplego powietrza w jednej czesci dwu strefy itp . Najszczesliwszy dzien gdy sprzedajesz passata bierzesz polowe pieniedzy ktorych za niego zaplaciles i cieszysz sie jak dziecko .
4,6
~Jurek
Sedan 2.0 TDI 170KM 125kW
Volkswagen Passat B6
Ludzie! códo, autem zrobilem 4000 km to jest PERSZING ! Wyprzedza wszystko nie ma konkurenta na drodze sportowe auto dla ludzi z klasa i kasą, kupiłem w ceniej nowej pandy luksusową limuzynę 27000 świerzo sprowadzony z holandii widocznie ludzie maja jakies felerne wersje bo u mnie nic sie nie psuje, RAKIETA !! Dotykam pedalu gazu i juz 100 po chwili 150 ! Dla mnie to jest ten szybki pociąg we francji teżewe , blachy jak czołg materiały wykończenia jak w luksusowym hotelu 5 gwiazdkowym poprostu baja nie moge wyjsc z wrazenia. Idealny dla osob piastujacych stanowiska kierownicze z powodu wygladu reprezentacyjnego ( jestem sołtysem ) az dziw ze nei zrobią pasatów rządowych jeszcze raz powtarzam samochod lata nie jezdzi technologia xxi wieku wyciszeniu i komfort - ROLSROJS! Najlepszy zakup jakiego w zyciu dokonalem!
2,2
~Wacław Krotowski
Sedan 2.0 TDI 170KM 125kW
Volkswagen Passat B6
Ksywkę jaką uzyskał samochód czyli Passat Lawetowiec jest najlepszą formą oceny tego modelu . Jeżeli jadę to 50% samochodów jakie się spotyka na lawetach to Passat . Użytkując aktualnie , połowę tygodnia spędza w warsztacie , dobrze że mam drugi samochód to mniej mnie to boli . Nigdy w życiu nie kupię samochodu marki Volkswagen . Serwis niczego nie gwarantuje , gdy poleciał silnik awaria napędu pompy olejowej do tego doprowadziła Volkswagen do którego się zwróciłem o pomoc w rozwiązaniu problemu mnie zignorował mimo iż samochód był cały czas serwisowany , żadnej odpowiedzialności żadnej dbałości o klienta . Ostrzegam przed zakupem samochodów marki Volkswagen , życie bez tego samochodu zdecydowanie je wydłuża

Raporty spalania Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI 170KM 125kW 2005-2010

Liczba raportów: 57
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI 170KM 125kW 2005-2010
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Sedan 2.0 TDI 170KM 125kW
Volkswagen Passat B6
Skoki w spalaniu są drastyczne. Najniższe osiągnięte spalanie w trasie to 4,8 litra, ale to jazda z prędkościami rzędu 80 km/h. Przy prędkościach +/- 120 km/h i czasem z wyprzedzaniem da się utrzymać wynik na poziomie 6,5 litra. Oczywiście bez zbyt gwałtownych przyśpieszeń. Maksymalne osiągnięte spalanie to aż 15,6 litra. Lecz jest to średnia z nieustannej ściganiny po mieście :)Ogólnie masakra jest na zimnym silniku, do póki się nie rozgrzeje to spalanie jest kosmiczne. Wspominając o awaryjności, to: dwa razy robione wtryski i raz turbina (na gwarancji na szczęście) + wyszła rdza na drzwiach.
6,5
Sedan 2.0 TDI 170KM 125kW
Volkswagen Passat B6
Cześć mam go już pół roku, sprawdzilem spalanie po przejechanych 5k km i zatankowanym paliwie. Otóż średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi okolo 6.90l/km. Przy jeździe po mieście spalił 7,5 w największych upałach z maksymalnie włączona klimą. Najniższe wyszło 6,55 w cyklu mieszanym, ale z łatwością można zejść ponizej 5,8 na trasie. Wszystkie pomiary z depniętym pedałem, 170 km korci :) na trasie przy prędkościach 150-170 wynosi około 7.2
6,7
Sedan 2.0 TDI 170KM 125kW
Volkswagen Passat B6
Przechodząc z powrotem do mankamentów, powiedzmy sobie szczerze że jest drogo i nie wiem czy osoba pragnąca VW Passat'a chce tyle wydawać za samochód. Dużo pali po mieście, w trasie mógłby mimo wszystko mniej jak na tak nowoczesne auto, a naprawy są drogie i skomplikowane.

Usterki Volkswagen Passat B6

Liczba wpisów: 88
Uszkodzona turbina i pęknięta głowica.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2005-2010
  • silnik
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Kupiłem swego czasu pięknego passata b6 z końca 2008r. Radość z jazdy wielka, fajne osiągi samochodu, dosyć fajna opcja w niewielkich pieniądzach, ale po około 4 msc. Radość zmieniła się w piekło, najpierw padła zmienna geometria turbiny. Oczywiście wymiana, po kolejnym miesiącu padł, i w końcu w następnym miesiącu niespodzianka, passacik zaczal wyrzucać płyn zbiornikiem. No fajnie głowica do góry i super pęknięta głowica. Werdykt, trzeba było wymienić całe serce bo Dwumas wtryski też rewelacji nie ma. Po roku od wymiany sprzedaż, jako uszkodzony, kolejna głowica padła.
Szarpanie na postoju,metaliczny dzwiek z lewej strony od paska rozrządu
  • Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW 2005-2010
  • silnik
  • 210 tys. km
Witam passat b6 2.0 fsi końcówka 2006 oznaczenie silnika BVY mam problem,a mianowicie: szarpie budą na biegu jałowym oraz dochodzi metaliczny dzwiek od strony paska rozrządu,wszystko zaczęło sie po wymianie EGR,(pasek rozrządu zmieniany około 10 tyś km temu) gdy auto stoi na biegu jałowym to trzęsie budą i słychać takie cykanie jak by jakieś koło się obracało i w jednym punkcie cyk cyk cyck i cały cykl sie potwarza,byłem u mechanika to powiedział że coś z zapłonem i jak by jeden gar nie chodził,wrzucił na komputer zero błędów,wymienił mi poduszke od silnika chwile działało kilka dni i znowu to samo,co to może być? Pod komputerem nie wywala żadnych błedów.
Oczekuje na rozwiązanie
Auto po rozgrzaniu nie odpala.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
Witam. Mam problem. Samochód po przejechaniu kilku kilometrów i nagrzaniu (na zegarze 90-95C) po zgaśnięciu i chęci odpalenia na nowo nie odpala. Nie chce odpalić aż minie 5-10 min i nie ostygnie. Później jest już ok i odpala bez problemu. Przy wizytach u elektryka i podpinaniu auta pod komputer nawet w trakcie usterki - komputer nie wykazuje żadnych błędów. Był sprawdzany komputer, sterowniki, pompo-wtryskiwacze, czujki- wszystko jest o.k. Przy nagrzaniu rozrusznik kręci a auto się dławi i gaśnie. Filtr paliwa wymieniony na nowy. Proszę o rade.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volkswagen Passat B6 Sedan