Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
Passata można kupić tanio, ale z kiepskim silnikiem pod maską. Benzynowe 1.6l o mocy 102KM i tak radzi sobie lepiej, niż mogłoby się wydawać, ale osiągi, jakie generuje bardziej pasują do przeciętnego kompaktu, niż ładnie skrojonej limuzyny. Jedne z lepszych wyborów to dwie jednostki z doładowaniem – 1.4TSI 122KM i 1.8TSI 160KM. Ta słabsza nie jest nadzwyczajna, ale zapewnia to minimum potrzebne do jazdy. Bardziej obrazowo – 122KM wystarczy przeciętnemu kierowcy, a 160KM przeciwnikom fotoradarów. Dzięki doładowaniu w obu silnikach subiektywne odczucia, co do ich mocy są całkiem przyjemne. Dobrym motorem jest również 2.0l liczące 150KM, zresztą można je też dostać w wersji z turbosprężarką. Ma trochę inną charakterystykę pracy, ale zapewnia wystarczające osiągi i pracuje cicho. Dla szaleńców widlaste 3.2l z napędem na wszystkie koła lub 3.6l z batalią 300KM. Diesli jak to w Passacie jest całe mnóstwo. 1.9TDI 105KM zaczyna przechodzić do historii, dlatego znacznie lepszym wyborem jest jego młodszy brat o pojemności 2.0l, najlepiej 140 lub 170-konny. Słabsza wersja to najmniejsza, rozsądna moc w tym aucie, którą warto się zainteresować. Sam silnik oczywiście denerwuje turbodziurą na początku obrotomierza, ale jak już sprężarka zabierze się do pracy, to robi się znacznie ciekawiej.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1800-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
3,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 48% / przeciw: 52%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

5,0
~VW
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW
Kupilem auto z przebiegiem 50tys km i przejechałem nim 100tys km. Świetna, dynamiczna jednostka daje komfort jazdy szczególnie podczas wyprzedzania. Silnik ekonomiczny, praktycznie bez żadnych nakładów przy regularnym serwisowaniu. Jako że był to ostatni rok produkcji tego modelu wszystkie wady musiały zostać wyeliminowane wcześniej. Bardzo ładownie auto, wiec na wakacje można wybrać się z zaciągniętą roletą bagażnika. Widoczność dobra. Bardzo żal mi że musiałem zmienić auto, po wymuszeniu pierwszeństwa przez inny pojazd.
4,9
~gość
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW
Kupiłem samochód z przebiegiem około 150 tys 2 lata temu sprowadzony z niemiec podobno przebieg oryginalny ale wiadomo jak jest pewności nie mam. Zrobiłem już około 100 tys. Nie wiem skąd biorą się złe opinie o tych autach ja nie mam żadnych problemów chociaż jak kupiłem to początki były trudne bo musiałem wymienić czujnik położenia wału, potem klocki hamulcowe szybko się zużyły okazało się że ręczny nie odbija w między czasie rozsypało się łożysko w przednim kole i byłem już załamany... Ale to co na początku się sypało zostało naprawione i teraz już będzie prawie 2 lata od kiedy nic się złego nie dzieje. Umówmy się naprawy które musiałem zrobić nie były poważne. Samochód jest bardzo dynamiczny, bardzo wygodny, jeżdżąc oszczędnie schodzę poniżej 5.5l/100km(manualna skrzynia) więc bardzo oszczędny no i przez ostanie prawie 100 tys km nic się nie dzieje więc chyba mogę powiedzieć że bezawaryjny.
4,4
~Marcin
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW
Mam mieszane uczucia co do tego samochodu i co o nim napisać. Zacznijmy od początku: zakup - samochód ma 8 lat i 124tyś km. Kupuję go od pierwszego własciciela. Sprawdzam przebieg w ASO i na stronie rejestryjącej przeglady. Sprawdzam przed zakupem w zaprzyjaźnionym serwisie, moj mechanior potwierdza że jest ok (pomimo pompowtryskiwaczy Siemensa). Mam kserokopie faktur z wymiany "ołówka" w pompie olejowej oraz z regeneracji turbiny. Przez rok robie 35tyś. jada autostradowa. Samochód przyśpiesza, pracuje , chłodzi, gra , nawiguje bez najmniejszego zarzutu. Jest rewelacyjny. Robie trase do Chorwacji i nic sie nie dzieje. Przyspieszenie ze 160 do 200km/h żaden problem i to w kilka sekund. Silnik jest bardzo dobry, i bardzo oszczędny spalanie na poziomie do 7 l/100km jest norma przy dynamicznej jeździe, przy oszczędnej emeryckiej potwafię zejśc do 6l. Niby wszystko ok ale jest to ale....
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2005-2010
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW
Miasto- małe odcinki do 10L/100KM, trasa do 80-90KM/H 5-6L/100KM do 120KM/H 7 a dalej to już tylko od święta :) (tak do 9L) Fajnie jest na trasie jak silnik i skrzynia gorące (oleje) bo tak przy rekreacyjnej jeździe do tych 90KM/H od czasu do czasu kick-down do 6L czyli tyle co superb 1.9TDI 131PS. Zawieszenie miodzio po 15kkm wymieniłem żarniki xenonu 500zł kpl , rozrząd z filtrami i olejem 1100zł, czujnik oleju używany 50zł i jeszcze raz olej z filtrami 300zł. Olej w skrzyni 700zł ASO. i tyle przez rok:)
6,6
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW
Spalanie jak to spalanie zależy w głównej mierze jak ciśniesz. Na tempomacie na expresówce do Radomia przy 140 mam średnie - 6.9 przy 130- 6.4 przy 120 - 5.9 przy 110 - 5.5 przy 100 -5.3 przy 90-5.1 przy 80 4.9. Wolniej nie testowałem. Próbowałem testować przy większych prędkościach ale tutaj wyniki bardzo się różniły w zależności od kierunku wiatru. Pod wiatr przy 150 miałem np 9 a z wiatrem 7 a ponieważ próbka nie była duża więc radze traktować takie pomiary z przymrużeniem oka. Pewne że przy 120 lub 130 bo tyle najczęściej jadę mamy powyższe wyniki.
7,0
Liczba komentarzy: 3
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW
Witam. Posiadam Passata combi rocznik 2007. Kupiłem go 2 lata temu z przebiegiem 50tys km, obecnie po 2 latach mam 160 tyś km. Co do spalania bez rewelacji. Bardzo ciężko jest zejść poniżej 7litrów/100km. Może powiem o plusach i minusach tego auta. Największym plusem jest jego zawieszenie, układ jezdny, bardzo fajnie się go prowadzi. A teraz o minusach auto bardzo awaryjne. Problem z wtryskami częsta przyczyna awarii - w czasie podróży zatrzymałem się na światłach i tam już zostałem :) laweta itd. po miesiącu padł mi akumulator - skończyło się na pomocy drogowej. Obecnie auto stoi w warsztacie padło sprzęgło przy 160 tys. Mam kolegę co prowadzi warsztat i powiedział mi że to jest częsta przyczyna awarii trafiają do niego samochody z przebiegiem poniżej 70 tyś z rozwalonym sprzęgłem. (fabryczny bubel) Co do silnika pracuje równo nie dymi, brak śladów zużycia, przyzwoite osiągi. Zmiana oleju, filtrów raz do roku co 50tyś. Co mnie zdziwiło to auto nie bierze w ogóle oleju w ciągu roku może dolałem profilaktycznie 2 litry oleju. Czy warto kupić te auto? Ja raczej bym nie kupił tego auta jeszcze raz, chyba że w starej budzie. Wybrał bym raczej toyotę avensis, troszkę gorszy komfort jazdy ale lepiej się trzyma drogi przy prędkościach powyżej 160km.

Usterki Volkswagen Passat B6

Liczba wpisów: 100
Problem z odpalaniem
  • Volkswagen Passat B6 Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW 2005-2010
  • silnik
  • 330 tys. km
Witam. Mam coraz częstszy problem z odpaleniem passata. Najpierw średnio raz w miesiącu, a teraz co kilka dni mam rano taką sytuację, że rozrusznik kręci prawidłowo, ale silnik nie odpala. Można powtarzać próby w nieskończoność aż do rozładowania akumulatora. Odpalić mogę go wtedy tylko na plaka. Po kilku dniach problem powraca. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Pompowtryski działają bez zarzutów. Filtr paliwa wymieniony. Pompa paliwa była wymieniana na nową ze 30 tys. temu. Co charakterystyczne, przy każdym udanym odpaleniu słychać tak jakby uderzenie silnika. Czy ktoś z Was ma pomysł na rozwiązanie problemu?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Uszkodzona turbina i pęknięta głowica.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2005-2010
  • silnik
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 11
Kupiłem swego czasu pięknego passata b6 z końca 2008r. Radość z jazdy wielka, fajne osiągi samochodu, dosyć fajna opcja w niewielkich pieniądzach, ale po około 4 msc. Radość zmieniła się w piekło, najpierw padła zmienna geometria turbiny. Oczywiście wymiana, po kolejnym miesiącu padł, i w końcu w następnym miesiącu niespodzianka, passacik zaczal wyrzucać płyn zbiornikiem. No fajnie głowica do góry i super pęknięta głowica. Werdykt, trzeba było wymienić całe serce bo Dwumas wtryski też rewelacji nie ma. Po roku od wymiany sprzedaż, jako uszkodzony, kolejna głowica padła.
Szarpanie na postoju,metaliczny dzwiek z lewej strony od paska rozrzÄ…du
  • Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW 2005-2010
  • silnik
  • 210 tys. km
Witam passat b6 2.0 fsi końcówka 2006 oznaczenie silnika BVY mam problem,a mianowicie: szarpie budą na biegu jałowym oraz dochodzi metaliczny dzwiek od strony paska rozrządu,wszystko zaczęło sie po wymianie EGR,(pasek rozrządu zmieniany około 10 tyś km temu) gdy auto stoi na biegu jałowym to trzęsie budą i słychać takie cykanie jak by jakieś koło się obracało i w jednym punkcie cyk cyk cyck i cały cykl sie potwarza,byłem u mechanika to powiedział że coś z zapłonem i jak by jeden gar nie chodził,wrzucił na komputer zero błędów,wymienił mi poduszke od silnika chwile działało kilka dni i znowu to samo,co to może być? Pod komputerem nie wywala żadnych błedów.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Volkswagen Passat B6 Variant