Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI PD-DPF 140KM 103kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
Passata można kupić tanio, ale z kiepskim silnikiem pod maską. Benzynowe 1.6l o mocy 102KM i tak radzi sobie lepiej, niż mogłoby się wydawać, ale osiągi, jakie generuje bardziej pasują do przeciętnego kompaktu, niż ładnie skrojonej limuzyny. Jedne z lepszych wyborów to dwie jednostki z doładowaniem – 1.4TSI 122KM i 1.8TSI 160KM. Ta słabsza nie jest nadzwyczajna, ale zapewnia to minimum potrzebne do jazdy. Bardziej obrazowo – 122KM wystarczy przeciętnemu kierowcy, a 160KM przeciwnikom fotoradarów. Dzięki doładowaniu w obu silnikach subiektywne odczucia, co do ich mocy są całkiem przyjemne. Dobrym motorem jest również 2.0l liczące 150KM, zresztą można je też dostać w wersji z turbosprężarką. Ma trochę inną charakterystykę pracy, ale zapewnia wystarczające osiągi i pracuje cicho. Dla szaleńców widlaste 3.2l z napędem na wszystkie koła lub 3.6l z batalią 300KM. Diesli jak to w Passacie jest całe mnóstwo. 1.9TDI 105KM zaczyna przechodzić do historii, dlatego znacznie lepszym wyborem jest jego młodszy brat o pojemności 2.0l, najlepiej 140 lub 170-konny. Słabsza wersja to najmniejsza, rozsądna moc w tym aucie, którą warto się zainteresować. Sam silnik oczywiście denerwuje turbodziurą na początku obrotomierza, ale jak już sprężarka zabierze się do pracy, to robi się znacznie ciekawiej.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Dodatkowe informacje Wtrysk realizowany przy pomocy pompowtryskiwaczy
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria

Wybrane oceny

3,4
~Estepe
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI PD-DPF 140KM 103kW
Udane, naprawdę dzielne auto. Z tym tylko zastrzeżeniem, że (dotyczy to chyba również każdej innej marki) trzeba kupić samochód chociaż w miarę zadbany, a nie wyglancowanego odpadka od podblokowego handlarza złomem. Egzemplarze za 7, 8 tysięcy zł, których jest sporo w ogłoszeniach, nie nadają się już do niczego, poza koszmarnym drenowaniem portfela nowego właściciela. Mój Passat pochodził z polskiego salonu i gdy go sprzedawałem miał 290 tys km przebiegu. Byłem drugim właścicielem i przez 3 lata zrobiłem nim 75 tys km. Przez cały ten przebieg obyło się bez interwencji lawety, co uważam za niezły wyczyn. Nie udało się jednak uniknąć większych wydatków, o czym będzie niżej. Czy kupiłbym to auto ponownie? Tak, ale tylko z pewnego źródła i w dobrym stanie mechanicznym. Błyszczących od wosku lub powłoki ceramicznej zaniedbanych ulepów z 450 tys km przelotu nie tknąłbym nawet kijem.
4,8
~Antonio
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI PD-DPF 140KM 103kW
Passat B6 to według mnie bardzo duży skok technologiczny modelu w stosunku do poprzedników. Samochód na tle innych konkurencyjnych samochodów przede wszystkim wyróżnia się komfortem jazdy, dzięki stylowo zaprojektowanemu wnętrzu pojazdu (które Volkswagen postanowił zostawić takie samo w następcy (!)), bardzo komfortowym fotelom, wygłuszeniu i znakomitych właściwościach jezdnych możemy poczuć się w tym samochodzie lepiej, niż w niejednym Mercedesie, Audi czy BMW. Samochód również niezawodny, jak na ilość technologii, które zostały w nim zastosowane. Wnętrze przestronne, ergonomiczne, linia zewnętrzna pojazdu bardzo ładna, kupiłbym ponownie i zachęcam osoby rozważające jego zakup, ponieważ auto obecnie ma absolutnie tragicznie niskie ceny na rynku wtórnym.
3,9
~raffmo
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI PD-DPF 140KM 103kW
Przez kilka pierwszych lat mało poważnych awarii poza elektrycznym hamulcem ręcznym. Po 9 latach karoserię zaczęła brać rdza. Po 11 latach regeneracja turbo i odpowietrzenie odmy. Do 8 roku użytkowania byłem w miarę zadowolony. Potem już nie ze względu na większą ilość kosztowniejszych napraw. Co do prowadzenia bardzo komfortowe także w dłuższych trasach. Ekonomiczne spalanie (czasem udało mi się zejść poniżej 5l/100km; teraz 6,5-7 l/100km w cyklu mieszanym z przewagą autostrady i 140 km/h). Największa porażka to standardowe awarie elektrycznego hamulca postojowego i RDZA (bagażnik i koło ozdobnych chromowanych listw na drzwiach) !!! In plus duże i przestronne wnętrze i bagażnik.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI PD-DPF 140KM 103kW 2005-2010
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI PD-DPF 140KM 103kW
Trasa spalanie 5.5 litra przy predkosci miedzy 110 a 140 km/h , miasto potrafi spalic 11 litrow. Najnizej raz odnodowalem spalanie na poziomie 3.5 litra, skrzynia dsg orygnalny dwumas. W miescie moglo by byc lepiej.
6,1
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI PD-DPF 140KM 103kW
Witam, silnik 2.0 TDI 16V 140KM kod BKP bez DPF'a ze skrzynią DSG, nadwozie Variant. W zimę na mrozie na dystansie 600 km spalanie zeszło mi do 4,4l/100 km. Prędkość max 80, z uwagi na śliską nawierzchnię. Przy prędkościach do 120 km/h pali 5,6/100km Przy normalnej codzinnej jeździe w cyklu mieszanym pali w zimę 6,8 w lato 7,2. Jestem zauroczony tym samochodem. Jeżdżę nim 7 lat. Skrzynia biegów to Mistrzostwo Świata.
6,8
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI PD-DPF 140KM 103kW
auto ma przejechane faktycznie ponad 250 tyś jeszcze na fabrycznej dwu-masie ale już z nowymi pompami oraz turbiną przy normalnej eksploatacji i nie ma szans aby paliło mniej niż 6,5l/100km ale to i tak podobno mniej niż CR bo niby pompo-wtryski są oszczędniejsze nie sugerować się wskazaniami komputera ale tankować pod korek....KOMP CO NAJMNIEJ ZANIŻA O 0,5 L/100.

Usterki Volkswagen Passat B6

Liczba wpisów: 100
Problem z odpalaniem
  • Volkswagen Passat B6 Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW 2005-2010
  • silnik
  • 330 tys. km
Witam. Mam coraz częstszy problem z odpaleniem passata. Najpierw średnio raz w miesiącu, a teraz co kilka dni mam rano taką sytuację, że rozrusznik kręci prawidłowo, ale silnik nie odpala. Można powtarzać próby w nieskończoność aż do rozładowania akumulatora. Odpalić mogę go wtedy tylko na plaka. Po kilku dniach problem powraca. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Pompowtryski działają bez zarzutów. Filtr paliwa wymieniony. Pompa paliwa była wymieniana na nową ze 30 tys. temu. Co charakterystyczne, przy każdym udanym odpaleniu słychać tak jakby uderzenie silnika. Czy ktoś z Was ma pomysł na rozwiązanie problemu?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Uszkodzona turbina i pęknięta głowica.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2005-2010
  • silnik
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 11
Kupiłem swego czasu pięknego passata b6 z końca 2008r. Radość z jazdy wielka, fajne osiągi samochodu, dosyć fajna opcja w niewielkich pieniądzach, ale po około 4 msc. Radość zmieniła się w piekło, najpierw padła zmienna geometria turbiny. Oczywiście wymiana, po kolejnym miesiącu padł, i w końcu w następnym miesiącu niespodzianka, passacik zaczal wyrzucać płyn zbiornikiem. No fajnie głowica do góry i super pęknięta głowica. Werdykt, trzeba było wymienić całe serce bo Dwumas wtryski też rewelacji nie ma. Po roku od wymiany sprzedaż, jako uszkodzony, kolejna głowica padła.
Szarpanie na postoju,metaliczny dzwiek z lewej strony od paska rozrządu
  • Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW 2005-2010
  • silnik
  • 210 tys. km
Witam passat b6 2.0 fsi końcówka 2006 oznaczenie silnika BVY mam problem,a mianowicie: szarpie budą na biegu jałowym oraz dochodzi metaliczny dzwiek od strony paska rozrządu,wszystko zaczęło sie po wymianie EGR,(pasek rozrządu zmieniany około 10 tyś km temu) gdy auto stoi na biegu jałowym to trzęsie budą i słychać takie cykanie jak by jakieś koło się obracało i w jednym punkcie cyk cyk cyck i cały cykl sie potwarza,byłem u mechanika to powiedział że coś z zapłonem i jak by jeden gar nie chodził,wrzucił na komputer zero błędów,wymienił mi poduszke od silnika chwile działało kilka dni i znowu to samo,co to może być? Pod komputerem nie wywala żadnych błedów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volkswagen Passat B6 Variant