Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B7 Limousine

Lata produkcji: 2010 – 2014
Segment: Klasa średnia
Siódma generacja Volkswagena Passata (B7) zaprezentowana została na wystawie samochodowej w Paryżu w 2010 r. Model w produkcji był do 2014 r. Mimo że auto było przedstawione przez producenta jako całkiem nowy samochód, w dużej mierze oparty był on na rozwiązaniach użytych już wcześniej u jego poprzednika. Passat B7 powstał m.in. na przedłużonym wariancie tej samej platformy podłogowej VW Group PQ35 Platform. Za zmianami stylistycznymi modelu stali Klaus Bischoff oraz Walter de Silva. Przód samochodu zaprojektowany został według nowej filozofii, którą zapoczątkował model Scirocco. W 2011 r. na targach motoryzacyjnych w Tokio zaprezentowany został Passat w wersji Alltrack, ze zwiększonym prześwitem oraz napędem na wszystkie koła.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,4 m
Długość 4769 mm
Długość z hakiem holowniczym 4874 mm
Szerokość 1820 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2062 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z przodu 3723 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z tyłu 3587 mm
Wysokość 1470 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 1766 mm
Wysokość przy otwartej pokrywie silnika 1798 mm
Rozstaw osi 2712 mm
Rozstaw kół - przód 1552 mm
Rozstaw kół - tył 1551 mm
Prześwit 135 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1053 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 973 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 960 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 961 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1467 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1491 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 565 l
Wysokość bagażnika 409 mm
Szerokość bagażnika 1014 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1164 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1958 mm
Kąt natarcia 13,5 stopnie
Kąt rampowy 9,5 stopnie
Kąt zejścia 11,9 stopnie
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,5
~baka1408
Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Volkswagen Passat B7
Niecały miesiąc temu zakończyła się moja przygoda z Passatem. Pierwszą opinię o tym autku opublikowałem tutaj ponad 3 lata temu. Dziś, z perspektywy czasu, postaram się raz jeszcze spojrzeć na siódmą generację Passata ze 190 konnym (chip) silnikiem 2.0 TDI, bogatszy o bagaż doświadczeń zarówno z samym Passatem jak i z innymi, jeżdżonymi w międzyczasie samochodami. Przechodząc do sedna sprawy, muszę przyznać, że generalnie w ciągu tych trzech lat moja opinia oraz ocena samochodu nie uległa drastycznej zmianie - nadal uważam, że jest to udany model, zapewnia niezły komfort jazdy, dobrą ergonomię oraz przyzwoite właściwości jezdne. Jak każdy samochód, ma też trochę mankamentów, ale z pewnością dużo mniej, niż twierdzą internetowi znawcy i hejterzy. Jeśli jesteś zainteresowany dogłębną analizą tego samochodu, to zapraszam do przeczytania pełnej recenzji. By nie przedłużać, przedstawię tutaj jeszcze tylko największe plusy i minusy, które odnotowałem w trakcie blisko 3.5 roku eksploatacji. PLUSY : - Dynamiczny i oszczędny silnik, - Jakość materiałów i wykończenie wnętrza, - Ergonomia i przyjazność obsługi systemów pokładowych. MINUSY : - Stosunkowo twarde zawieszenie, - Design zewnętrzny (kwestia dyskusyjna), - Spasowanie niektórych elementów w środku.
4,7
~Łukasz
Limousine 2.0 TSI 210KM 154kW
Volkswagen Passat B7
Auto kupiłem niecały rok temu po przejściu z Leona Cupry 2.0 TFSI o mocy 240 koni w manualu. Tu mam 2.0 TSI moc 211 koni i DSG. Zmiana jest zupełnie inna tu mam DCC zawieszenie a tam sportowe. Tu mam 17 felgi tam miałem 18 powiem szczerze że komfort jazdy w Passacie jest bajeczny a dodatkowy system DCC że mogę jeździć i na sportowo i na komfortowo to jest duży plus. Ogólnie jestem zadowolony z samochodu jedyny minus silnika to bardzo duże przepalanie oleju na 15 tys km wlewam 4 litry oleju. Dodatkowo straszne denerwujące jest w trybie DCC comfort jak jest miękki to chlapacze trą o asfalt. Co chwila mam wyrwane spinki trzymające chlapacz. A co śmieszniejsze w ASO ta co za każdym razem wypada nie kupisz jej samej tylko cały zestaw oczywiście za kwotę 69 zł chore ale co poradzić. Chyba to tyle co mogłem powiedzieć na ten czas co jeżdżę. Pozdrawiam
4,8
~art8000
Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Volkswagen Passat B7
Naczytalem sie tyle dziwnych opini o tym aucie,wiec zapewne ciezko bedzie mi przebrnac przez glos krytyki. Nakrecilem tym autem ponad 50 tys kilometrow,ale musze zaznaczyc,ze moje auto ma oryginalny przebieg,do 160 tys km byl serwisowany tylko w serwisie vw,potem co 10 tys km w domu. Ciezko mi sie do czegos czepic. Auto moze i nudne,ale jak najbardziej niezawodne,wszytsko tam dziala jak powinno dzialac.Mam nawigacje rns 315,porzadny dziwek, swietna komunikacja przez bluetooth z komorka,rewelacyjne czujniki cofania-100 % pokrycia.jesli szukasz auta ktore cie nie zawiedzie to bierz passata
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B7 Limousine
6,8 – 8,6
l/100 km
5,3 – 6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Liczba komentarzy: 1
Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Volkswagen Passat B7
Dane producenta można między bajki wsadzić - to wiedzą wszyscy. Czytałem wcześniejszy komentarz, że po Polsce w nocy po autostradzie komuś wyszło spalanie 3,9 (dam 1000zł temu, kto przejedzie z Warszawy do Świecka nocą i wykręci taki wynik) Jeżdżę głównie drogami wojewódzkimi i krajowymi, 90% trasa, 10% miasto. Codziennie dojeżdżam do pracy ok.90km w kółku. Zimą wynik średnio z całego baku ok. 6,3-6,5l, latem ok. 5,3-5,6l (w zależności jak mocno musi klima dmuchać) :) Jeżdżę normalnie, nie dziaduję. Z reguły ustawione mam 105km/h na tempomacie. Dane w komputera są zaniżone o jakieś 0,5l w stosunku do realnie wyliczonego spalania przy dystrybutorze. A zawsze wyliczam z całego baku (ok. 1000-1200km) a nie jak niektórzy po przejechaniu 400km w sprzyjających warunkach.
6,1
Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Volkswagen Passat B7
Z uwagi na niskie spalanie paliwo nie generuje ogromnych kosztów. Bak jest pojemny, przez co możemy przez długi czas zapomnieć o odwiedzaniu stacji benzynowych. Płyty eksploatacyjne, filtry i inne akcesoria dostępne są w szerokiej gamie zamienników, a ceny oryginalnych również nie straszą. Dużo części jest kompatybilnych z innymi modelami koncernu, a że na naszych drogach VAG króluje w kwestii popularności, to dostępność i ceny stoją na bardzo przyzwoitym poziomie. Trudno narzekać, szczególnie, że egzemplarz w dobrym stanie będzie kosztować 60-70 tys. zł, więc te koszty nie powinny stanowić dla potencjalnego nabywcy większego problemu.
5,1
Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Volkswagen Passat B7
Tak jak pisałem wcześniej, wybór silnika 2.0 TDI CR uważam o tyle za słuszny, że przy w miarę dobrej dynamice silnika, spalanie jest na śmiesznie niskim poziomie. Długa skrzynia i niskoobrotowy silnik zachęcają do jazdy poniżej 1500RPM, co skutkuje na prawdę rekordowo niskim zużyciem. W cyklu mieszanym, stojąc co najmniej pół godziny w korku, jestem w stanie spalić trochę powyżej 5 litrów na 100km, co uważam za świetny wynik. W trasie, przy prędkościach około 100km/h można by zejść poniżej 4 litrów, a to już spalanie bardziej hybrydowe niż dieslowskie. Co do kosztów serwisu i napraw się nie wypowiem, bo jak na razie udało mi się uchronić od usterek. Podejrzewam jednak, że z uwagi na duża kompatybilność części z Passata B6 ceny nie są astronomiczne.
Volkswagen Passat B7 Limousine