Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B7 Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014

Lata produkcji: 2010 – 2014
Segment: Klasa średnia
Nie da się ukryć, że w Passacie rządzą diesle. O ile 1.6 TDI lepiej sobie odpuścić, bo w tym aucie ta jednostka cierpi, to 2.0 TDI jest całkiem niezłą propozycją. Wysoka kultura pracy, elastyczność, niezła dynamika i moc 140-177KM - szybko można go pokochać. Jednak w ofercie są równie ciekawe motory benzynowe. Spokojnym kierowcom spodoba się 1.4 TSI 122KM - na drodze nie pozwala na szaleństwa, ale dzięki doładowaniu jest elastyczny. Wariant 160-konny to juz świetna propozycja w tym aucie, podobnie jak 1.8 TSI o tej samej mocy. Na szczycie są za to motory, które dosłownie powalają. 2.0 TSI 210KM i 3.6 300KM wgniatają w fotel i pozwalają czerpać mnóstwo radości z jazdy.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Typ wtrysku bezpośredni elektroniczny wtrysk wielopunktowy
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Silnik

Wybrane oceny

4,5
~baka1408
Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Volkswagen Passat B7
Niecały miesiąc temu zakończyła się moja przygoda z Passatem. Pierwszą opinię o tym autku opublikowałem tutaj ponad 3 lata temu. Dziś, z perspektywy czasu, postaram się raz jeszcze spojrzeć na siódmą generację Passata ze 190 konnym (chip) silnikiem 2.0 TDI, bogatszy o bagaż doświadczeń zarówno z samym Passatem jak i z innymi, jeżdżonymi w międzyczasie samochodami. Przechodząc do sedna sprawy, muszę przyznać, że generalnie w ciągu tych trzech lat moja opinia oraz ocena samochodu nie uległa drastycznej zmianie - nadal uważam, że jest to udany model, zapewnia niezły komfort jazdy, dobrą ergonomię oraz przyzwoite właściwości jezdne. Jak każdy samochód, ma też trochę mankamentów, ale z pewnością dużo mniej, niż twierdzą internetowi znawcy i hejterzy. Jeśli jesteś zainteresowany dogłębną analizą tego samochodu, to zapraszam do przeczytania pełnej recenzji. By nie przedłużać, przedstawię tutaj jeszcze tylko największe plusy i minusy, które odnotowałem w trakcie blisko 3.5 roku eksploatacji. PLUSY : - Dynamiczny i oszczędny silnik, - Jakość materiałów i wykończenie wnętrza, - Ergonomia i przyjazność obsługi systemów pokładowych. MINUSY : - Stosunkowo twarde zawieszenie, - Design zewnętrzny (kwestia dyskusyjna), - Spasowanie niektórych elementów w środku.
4,8
~art8000
Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Volkswagen Passat B7
Naczytalem sie tyle dziwnych opini o tym aucie,wiec zapewne ciezko bedzie mi przebrnac przez glos krytyki. Nakrecilem tym autem ponad 50 tys kilometrow,ale musze zaznaczyc,ze moje auto ma oryginalny przebieg,do 160 tys km byl serwisowany tylko w serwisie vw,potem co 10 tys km w domu. Ciezko mi sie do czegos czepic. Auto moze i nudne,ale jak najbardziej niezawodne,wszytsko tam dziala jak powinno dzialac.Mam nawigacje rns 315,porzadny dziwek, swietna komunikacja przez bluetooth z komorka,rewelacyjne czujniki cofania-100 % pokrycia.jesli szukasz auta ktore cie nie zawiedzie to bierz passata
4,5
~garry
Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Volkswagen Passat B7
Chce byc jak najbardziej obiektywny w ocenie tego auta dlatego wstrzymalem sie tak dlugo.Mam wrazenia,ze passat B7 jest krokiem w tyl.Juz B6 mial w kazdej wersji tyle swiatla led,b7 wrocil do zarowki,podobnie z przednimi lampami.Posiada wersje bluemotion tech sport.Pozytywne jest to,ze wkoncu zamieniono niebieskie podswietlenie zegarow na bialeWewnatrz naprawde nie ma czego sie czepic,auto jest dopracowane i widac "jakosc".Nie ma tu tandetnych wycierajacych sie plastikow lub co gorsza plastiku imitujacego drewno.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B7 Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Liczba komentarzy: 1
Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Volkswagen Passat B7
Dane producenta można między bajki wsadzić - to wiedzą wszyscy. Czytałem wcześniejszy komentarz, że po Polsce w nocy po autostradzie komuś wyszło spalanie 3,9 (dam 1000zł temu, kto przejedzie z Warszawy do Świecka nocą i wykręci taki wynik) Jeżdżę głównie drogami wojewódzkimi i krajowymi, 90% trasa, 10% miasto. Codziennie dojeżdżam do pracy ok.90km w kółku. Zimą wynik średnio z całego baku ok. 6,3-6,5l, latem ok. 5,3-5,6l (w zależności jak mocno musi klima dmuchać) :) Jeżdżę normalnie, nie dziaduję. Z reguły ustawione mam 105km/h na tempomacie. Dane w komputera są zaniżone o jakieś 0,5l w stosunku do realnie wyliczonego spalania przy dystrybutorze. A zawsze wyliczam z całego baku (ok. 1000-1200km) a nie jak niektórzy po przejechaniu 400km w sprzyjających warunkach.
6,1
Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Volkswagen Passat B7
Z uwagi na niskie spalanie paliwo nie generuje ogromnych kosztów. Bak jest pojemny, przez co możemy przez długi czas zapomnieć o odwiedzaniu stacji benzynowych. Płyty eksploatacyjne, filtry i inne akcesoria dostępne są w szerokiej gamie zamienników, a ceny oryginalnych również nie straszą. Dużo części jest kompatybilnych z innymi modelami koncernu, a że na naszych drogach VAG króluje w kwestii popularności, to dostępność i ceny stoją na bardzo przyzwoitym poziomie. Trudno narzekać, szczególnie, że egzemplarz w dobrym stanie będzie kosztować 60-70 tys. zł, więc te koszty nie powinny stanowić dla potencjalnego nabywcy większego problemu.
5,1
Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Volkswagen Passat B7
Tak jak pisałem wcześniej, wybór silnika 2.0 TDI CR uważam o tyle za słuszny, że przy w miarę dobrej dynamice silnika, spalanie jest na śmiesznie niskim poziomie. Długa skrzynia i niskoobrotowy silnik zachęcają do jazdy poniżej 1500RPM, co skutkuje na prawdę rekordowo niskim zużyciem. W cyklu mieszanym, stojąc co najmniej pół godziny w korku, jestem w stanie spalić trochę powyżej 5 litrów na 100km, co uważam za świetny wynik. W trasie, przy prędkościach około 100km/h można by zejść poniżej 4 litrów, a to już spalanie bardziej hybrydowe niż dieslowskie. Co do kosztów serwisu i napraw się nie wypowiem, bo jak na razie udało mi się uchronić od usterek. Podejrzewam jednak, że z uwagi na duża kompatybilność części z Passata B6 ceny nie są astronomiczne.
Volkswagen Passat B7 Limousine