Szukaj

Informacje o Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI 160KM 118kW 2011-2016

Lata produkcji: 2011 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Pierwsza generacja Volkswagena Tiguana produkowana była w latach 2007-2016. Pierwowzorem koncepcyjnym samochodu był, przedstawiony w roku 2006 na wystawie w Los Angeles, prototyp o nazwie Tiguan Concept. Produkcyjna wersja auta została zaprezentowana rok później podczas targów IAA we Frankfurcie. Pod względem stylistycznym ten kompaktowy SUV odwoływał się do modeli Golf Plus oraz Touareg i powstał na modułowej platformie podłogowej VW Group PQ35 Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf, Audi A3 oraz TT i Skoda Yeti. Model przeszedł facelifting w roku 2011. Mimo że Volkswagen Tiguan drugiej generacji zastąpił Tiguana I w roku 2017, to w niektórych krajach (np. w Stanach Zjednoczonych) jest on nadal dostępny jako Tiguan Limited.
czytaj więcej
Powagosław

Mniejszy brat Touarega jest mniej terenowy od konkurencji. Ta „mniejsza terenowość” najlepiej wyrażona została w wyglądzie Tiguana. Ten samochód wygląda bardzo poprawnie, ale w przypadku SUV-a to nie jest komplement.

~Powagosław
Luzacjusz

Auto dla offroadera-domatora, który po codziennej przejażdżce do pracy (ulicą pod górę, dwa zakręty, a dalej prosto), siada w kapciach na kanapie, a oglądając relację z rajdu Dakar, nerwowo zagryza wargi i myśli: „O Jezusie frasobliwy! Jak oni niszczą te samochody”.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1500-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Silnik - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI 160KM 118kW 2011-2016
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Volkswagen Tiguan I
SUV Facelifting 1.4 TSI 160KM 118kW
Tutaj niestety wielki MINUS. Rozumiem, ze auto wazy 1600kg, ma naped na 4 kola i opony 235. Ale dokladnie w takiej konfiguracji producent podaje spalanie srednie 7,5 , trasa 6,5, miasto 9,0. W rzeczywistosci w trasie zejscie ponizej 7,5L graniczy z cudem, przy jezdzie jak slamazara. Srednie spalanie przy naprawde normalnej jezdzie raczej nie spadnie ponizej 10,5L a o miescie lepiej nie wspominac. 160KM kusi na kazdym kroku, ale wszystkie reklamy i zapewnienia sprzedajacych o ekonomicznym silniku mozna sobie wsadzic miedzy bajki. Wysokie spalanie i wybujale dane techniczne producenta na jego temat jest potwierdzone na wielu forach internetowych.
8,9
Volkswagen Tiguan I
SUV Facelifting 1.4 TSI 160KM 118kW
Cieżko ocenic do końca bo samochód mam od 3 miesiecy więc testuje go w zimnym okresie. Tak czy inaczej jeżdżąc po dość dużym mieście w korkach, hamując na światłach co 300m, ruszając i jeżdżąc często na zimnym silniku bo pokonuję odcinki 6-8 km a w podjazdach krótsze to spala 10,5l. Na trasie jadąc do 100km/h jest to 7,5l a jadac 130-140 8,5/100. W lecie pewnie bedzie palił mniej o 0,5l za to cisza wewnątrz jest bezcenna. Kupując auto o wiekszym oporze powietrza, wiekszej wadze, szerokich opnach i napędzie na 4 kola uważam ze spalanie jest ok. Naped 4motion sprawdza sie rewelacyjnie.
11,0
Volkswagen Tiguan I
SUV Facelifting 1.4 TSI 160KM 118kW
Po przejechaniu 800km tym autem niewiele moge stwierdzic. Spalanie poki co, jak na taki silnik ogromne - srednia 12,0L/100km (szkoda, ze producent podaje średne zuzycie paliwa na poziomie 7.5L i 6,5L w trasie) Przy maksymalnie oszczednej/ekonomicznej jezdzie w trasie nie udalo sie zejsc praktcznie ponizej 9L/100km. Naped 4Motnion, gabaryty i opony 235 robia swoje, ale gdybym wiedzial, ze tyle pali wybralbym 200 konna odmiane 2.0
Instalacji elektrycznej i pompy paliwa
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW 2011-2016
  • instalacja elektryczna
Witam...proszę o pomoc...po dłuższym postoju podczas wilgotnej pogody lub po wizycie w myjni samochodowej mam trudności z odpaleniem samochodu...próbuję kilkakrotnie i dopiero po dodaniu gazu auto wskakuje na właściwe obroty...niestety chyba ta sporadyczna usterka wpływa na pompę paliwa (raz wymieniona na gwarancji a następnie wymieniona po 6 miesiącach użytkowania)...wygląda na to, że gdzieś dostaje się wilgoć i powoduje spięcia...może ktoś spotkał się z podobną usterką...w ASO nie wiedzą co jest...na komputerze nie ma żadnych błędów...(samochód już od września 2013 boryka się z usterką, której nikt nie może wyeliminować lub nie wiedzą gdzie szukać)...P.S. ostatnio przy próbie uruchomienia paliła się na dłużej kontrolka błędu systemu sterowania silnikiem...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Układ paliwowy - po przekręceniu kluczyka (bez rozruchu silnika) dochodzi "wycie" z tyłu samochodu
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW 2011-2016
  • układ wtryskowy
Po dłuższym postoju (np. nocnym) i po opadach deszczu po przekręceniu kluczyka w stacyjce (bez rozruchu silnika) dochodzi do wnętrza kabiny "wycie" z tyłu samochodu. Problem pojawił się od dwóch tygodni. Po zapaleniu silnika hałas niknie. Wcześniej w takich przypadkach następował charakterystyczny odgłos szmeru tak jakby "odpowietrzania". W chwili obecnej mija drugi rok eksploatacji samochodu. Po roku problemem był już układ paliwowy. W opisanych przypadkach następował spadek obrotów silnika do jego zgaśnięcia. W ASO po podłączeniu do komputera nie stwierdzono usterek i zmieniono oprogramowanie. Efekt spalanie wzrosło, ale objawy minęły. Do teraz kiedy pojawiły się niepokojące odgłosy. Proszę o pomoc bo w ASO rozkładają ręce i twierdzą, że nie ma obaw - tak ma być (ale po dwóch latach eksploatacji - chyba jednak coś nie tak).
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria Silnika
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting
  • silnik
  • 256 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
VW Tiguan 2012 r. 2.0 TDI 103KW Dzień po wymianie rozrządu zapaliła się kontrolka DPF następnego dnia kontrolka od świec żarowych auto weszło w tryb awaryjny czy możliwe jest że źle został założony rozrząd proszę o poradę
1 komentarz
Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting