Szukaj

Informacje o Volkswagen Tiguan II

Lata produkcji: 2016 – 2024
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Volkswagen Tiguan drugiej generacji po raz pierwszy zaprezentowany został jesienią 2015 r. na wystawie IAA we Frankfurcie, a do sprzedaży trafił w 2016 r. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu był prototyp noszący nazwę Tiguan Active Concept. Produkcyjna wersja auta (pod względem stylistycznym powiązana także z drugą generacją większego Touarega) powstała na nowej modułowej platformie podłogowej VW Group MQB, tak jak między innymi nowe SUV-y grupy Volkswagen, np. VW T-Roc, Skoda Kodiaq czy Seat Ateca. Volkswagen Tiguan drugiej generacji dostępny jest również w wariancie przedłużonym, o nazwie Tiguan Allspace.

 

czytaj więcej
Powagosław

Tiguan przede wszystkim wygląda dojrzalej, dostojniej i poważniej od swojego starszego brata. Volkswagen doskonale wie, czego pragną ich klienci: dokładnie takiego Tiguana jak ten.

~Powagosław
Luzacjusz

Tiguan to Golf wśród SUV-ów. Zawsze będzie się doskonale sprzedawał. Tak, rodzice mogliby pokazywać ten samochód swoim dzieciom, zamiast śpiewać kołysanki. Można usnąć na jego widok, ale zawsze będzie się sprzedawał.

~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,2
~similar
Volkswagen Tiguan II
SUV Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW
VW Tiguan R-Line 245KM mocy, 4x4, benzyna, automat – wcześniej posiadałem m.in. Seata Ateca FR, zaś obecnie Skodę Karoq Sportline, więc naprawdę moge coś więcej o tych 3 siostrzanych autach powiedziec (ta sama płyta podłogowa, te same skrzynie, te same silniki – z tym ze w Tigualnie 55KM mocy więcej, części też w większości te same i wymienne). Jednak Tiguan z całej tej trójki jest najbardziej awaryjny – miałem go niecałe 3 lata i sprzedałem jeszcze na gwarancji. Najpierw na zasadzie akcji serwisowej odebrano mi osłony silnika, bo ponoć były łatwopalne i na zamienniki czekałem ponad pół roku, następnie padło radio i tez je wymieniali, potem padł radar rozpoznający przeszkody i też go wymienili, następnie padło ogrzewanie kierownicy – tzn. nie dało się go wyłączyć i przegranie przepaliło czujniki oraz panek przycisków dotykowych w kierownicy co z kolei zrobiło spięcie i uszkodziło komputer główny – więc wymieniono mi kierownicę, moduł dotykowych przycisków oraz komputer pokładowy – bo to ponoć jedna całość, następnie wymienili mi przednie siedzenia kierowcy bo się zaczęły oparcia samodzielnie rozkładać, później w ramach kolejnej akcji serwisowej wymieniono mi przednie drzwi od kierowcy oraz od pasażera – bo się okazało że wyłaziła na rantach rdza gdyż fabryka zapomniała w kilku tysiącach Tiguanów ich od wewnątrz pomalować/zabezpieczyć, po czym ponownie zawiodło ogrzewanie w tej wymienionej kilka miesięcy wcześniej nowej kierownicy i znów zrobiło się spięcie więc znów wymieniali mi kierownice, panel przycisków oraz komputer pokładowy, następnie przeprogramowano mi radio bo samochód wchodził ot tak sobie w tryb serwisowy co jakiś czas, a na koniec zaczął się łuszczyc lakier na tylnym zderzaku… Stwierdziłem więc że auto więcej jest w serwisie niż u mnie i po 2,5 roku je sprzedałem, bo mnie już zmęczyło totalnie... Generalnie auto o fajnych gabarytach (nie za duże i nie za małe – takie idealne dla rodziny 2+2), o sporym bagażniku, sensowym prześwicie, zrywne, o znośnym spalaniu jak na taką spora moc, wizualnie wciąż ładne mimo upływu kilku lat (sporo poprawił w wyglądzie ostatni facelifting oraz dużo wizualnie dawała wersja R-Line oraz wybór opcji AllBlack – czyli żadnych chromów, wszystko na czarno) - ogólnie fajnie to się prezentowało, wyposażenie bogate (choć wszystko co elektroniczne to bardzo awaryjne i chimeryczne), materiały jak na VW dość sensowne choć na pewno nie jest to wnętrze premium – ale ważne że nic nie skrzypiało i nie trzeszczało, deska rozdzielcza bez ogromnych i zbędnych ekranów tabletowych doklejonych na odwal się, ale niestety wszystkie dosłownie przyciski na kierownicy i kokpicie były dotykowe/sensoryczne – co się strasznie psuło i nie działało dobrze zimą oraz problematycznie działało w rękawiczkach, a także zbyt łatwo można było niechcący coś kliknąć przez zupełny przypadek, system audio info rozrywki jest pięknie wkomponowany w kokpit i z systemem Harman – Kardon grał przepięknie. Wnętrze jest bardzo intuicyjne i ergonomiczne jak to w każdym VW, przyjazne, acz w Karoqu jest ono znacznie lepiej wyciszone, auto nieco za drogie jak na swoją wielkość, choć z fajnym napędem 4x4 i dobrze dobranym silnikiem 245KM – fajnie to przyśpiesza i sensownie nawet spala. Gwarancja standardowa ma niestety tylko 2 lata, ale za 1000zł można ja przedłużyć o kolejny rok co na szczęście zrobiłem. Świetne światła ledowe, czarne wykończenia wewnętrzne włącznie z podsufitką i na zewnątrz (żadnych zbędnych chromów), sportowe ale bardzo komfortowe fotele z dogodna regulacją, sprężyste i pewne zawieszenie. Czyli generalnie fajny samochód tylko tragicznie wykonany i bardzo awaryjny.
Dodane 4 dni temu
4,9
~Arek
Volkswagen Tiguan II
SUV 2.0 TSI 190KM 140kW
Po 6 latach użytkowania i przejechaniu 156 tysięcy km (zakupiony z przebiegiem 70 tyś, obecnie 156 tyś przebiegu) oceniam samochód na 4+. W zasadzie poza zbyt dużym spalaniem ( Miasto na dystansach do 2 km to nawet 9 -11 l potem średnio 8 - 8,5 ) natomiast jazda tak od 50 - do 90 to zaledwie ok 5,5 l poza miastem. Średni bagażnik (znacznie mniejszym niż podaje producent w danych technicznych dopiero po przesunięciu foteli i obniżeni podłogi mamy obiecane ponad 600 l realnie by było wygodnie pasażerom dorosłym max 550 l ) . Każdemu kto zapuszcza się w lekki teren (np dojazd do domku w górach po nieutwardzonych i nieodśnieżonych drogach) polecam wersję zresztą w jazdach codziennych również 4x4 pomaga i to bardzo . Silnik i jego moc 190 KM pozwala bez problemowo wyprzedzać zmieniać pas ruchu i na dodatek praktycznie każdy francuzik na ustępuje bo niema szans z tymi ich silniczkami 1,3 czy 1,2 .
Dodane 4 miesiące temu
4,3
~Artur
Volkswagen Tiguan II
SUV Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW
Pomimo, iż wciskano mi nowy model zamówiłem jednego z ostatnich do produkcji w wydaniu II (styczeń 2024). Generalnie jest to rozsądne auto z kilkoma niedoróbkami. Oczywiście główny problem to Android w Harman i ciągłe problemy z resetowaniem ustawień audio, rozłączaniem itd. Kilka razy w serwisie, ale oczywiście nie ma procedur do tego typu napraw.. Czyli klasyka, update oprogramowania, działa dobrze do kolejnego uruchomienia. Samsung S24 to wróg tego auta, z Motorolą nieco lepiej (przerywa, ale przynajmniej nie resetuje ustawień). Jakość montażu raczej taka sobie. Okolice zegarów przy lekkim dotknięciu trzeszczą.Na szczęście w czasie jazdy jeszcze nic nie trzeszczy. Pół biedy, ze da się ten tragiczny Lane Assist wyłączyć dwoma kliknięciami, ale niestety nie da się tego ustawienia zapamiętać. Także każde odpalenie to trzy kliknięcia, start stop i dwa na Lane Assist. Niepotrzebnie chyba zamówiłem "sportowe" zawieszenie bo sportowe to tu nic nie jest. Niepotrzebnie auto jest dość twarde i to nie sportowo :( Największy fuckup to wyciek oleju z uszczelniacza skrzyni DSG wykryty przy przebiegu 1.100 km (pierwsza wymiana oleju poza serwisem). Serwis ściemniał, że to nic poważnego, ale wymienili uszczelniacz i przy kolejnej wymianie (11.000) było ok. Tłumaczyli wpadkę faktem montowania zespołu napędowego przez roboty... No comment..
Dodane 11 miesięcy temu
Średnie spalanie dla Volkswagen Tiguan II
6,4 – 10,1
l/100 km
5,4 – 8,7
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Volkswagen Tiguan II
SUV R 2.0 TSI 320KM 235kW
Auto posiadam 2 lata co nieco mogę powiedzieć ;)) Auto od początku zrobiony dolot, intercooler wraz z downpipe oraz program gdzie wypluł 450 koni wraz z skrzynią dq500 którą można modyfikować. Co mogę powiedzieć rakietą czasy to w wersji stock było to 4.8 do 100 i 18 0-200. Po modyfikacjach czasy odpowiednie 3.8 0-100 i 0-200 13.5s. Rsq3, VZ5, sq8, sq7 zostają daleko w tyle ;)))) Tiguan jadący jak rs3 nie jeden spod świateł ma wielkie OOO. W każdym razie spalanie jest seryjnie tak!!! Po modyfikacjach nie zauważalne różnice w spalaniu kolejno Spokojne miasto 9-10l (Nie mylić z emerycką) Spokojne drogi do 90km/h 6.5 Dynamiczne miasto 13L Dynamiczne drogi do 90km/h maks 10l Autostrada Przy 120 spalanie 7.5-8l Przy 140 spalanie 9-10l Jeśli chodzi o jazdę przy pełnym gazie w podłodze nigdy nie zobaczyłem aby przekroczył 18L a naprawdę był karany ostro Słowem zakończenia 2.0tsi jedni powiedzą że tyle ma czajnik. Moim skromnym zdaniem na daily bo tak używany jest samochód to jest oszczędny. Posiadałem wcześniej diesla przy podobnej mocy i spalanie było takie samo a wrażenia z jazdy i osiągów niebo a ziemia. Z technicznych rzeczy auto nalatane ma już 60k i jak do tej pory brak usterek. Samochód jak i silnik mega wart uwagi ;))))))
Dodane 10 miesięcy temu
4,5
Volkswagen Tiguan II
SUV 2.0 TDI 150KM 110kW
Nie rozumiem co piszą w komentarzach inni użytkownicy.że pali im diesel 6 czy 7 litrów na sto w normalnym użytkowaniu. Jak jadę normalnie to mam 4,0 na trasie gdzie obowiązuje 90 km na godzinę , na A1 czy A2 jak pałuję to średnio 5, 6 na 100 km. Rekord , ale można się zmęczyć 3,5 na 100 na drogach krajowych. Uwaga. Ważne , opony zimowe i letnie 215/65/17 czyli takie same. Zimowe Nokian a letnie Goodyear i spalanie różne Ok 1 litr różnicy. Krótko goodyear letnie 4,0 do 5,0 a zimowy Nokian 5,0 do 6,0.
Dodane ponad rok temu
9,7
Volkswagen Tiguan II
SUV Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Lpg tylko Prince. Do wskazania spalania na Pb trzeba doliczyc tylko 7 % i wychodzi spalanie na Lpg. Plus doliczamy ok. 0,5 listra Pb. Czyli przy jedzie 120 - 160 km/h wychodzi ok. 9 l Lpg + 0,5 L Pb = 27 zl /100 km (Lpg 2,5 zl, Pb 6,0 zl). Miasto 200 tys. mieszkancow wychodzi tez 27 zl / 100 km
Dodane 2 miesiące temu
Volkswagen Tiguan II

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów