Szukaj

Volkswagen Tiguan II SUV Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Informacje o Volkswagen Tiguan II SUV Facelifting

Lata produkcji: 2020 – 2024
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Volkswagen Tiguan drugiej generacji po raz pierwszy zaprezentowany został jesienią 2015 r. na wystawie IAA we Frankfurcie, a do sprzedaży trafił w 2016 r. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu był prototyp noszący nazwę Tiguan Active Concept. Produkcyjna wersja auta (pod względem stylistycznym powiązana także z drugą generacją większego Touarega) powstała na nowej modułowej platformie podłogowej VW Group MQB, tak jak między innymi nowe SUV-y grupy Volkswagen, np. VW T-Roc, Skoda Kodiaq czy Seat Ateca. Volkswagen Tiguan drugiej generacji dostępny jest również w wariancie przedłużonym, o nazwie Tiguan Allspace.

 

czytaj więcej
Powagosław

Tiguan przede wszystkim wygląda dojrzalej, dostojniej i poważniej od swojego starszego brata. Volkswagen doskonale wie, czego pragną ich klienci: dokładnie takiego Tiguana jak ten.

~Powagosław
Luzacjusz

Tiguan to Golf wśród SUV-ów. Zawsze będzie się doskonale sprzedawał. Tak, rodzice mogliby pokazywać ten samochód swoim dzieciom, zamiast śpiewać kołysanki. Można usnąć na jego widok, ale zawsze będzie się sprzedawał.

~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,5 m
Długość 4509 mm
Szerokość 1839 mm
Wysokość 1675 mm
Rozstaw osi 2678 mm
Rozstaw kół - przód 1579 mm
Rozstaw kół - tył 1569 mm
Prześwit 190 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1655 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 615 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,2
~similar
Volkswagen Tiguan II
SUV Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW
VW Tiguan R-Line 245KM mocy, 4x4, benzyna, automat – wcześniej posiadałem m.in. Seata Ateca FR, zaś obecnie Skodę Karoq Sportline, więc naprawdę moge coś więcej o tych 3 siostrzanych autach powiedziec (ta sama płyta podłogowa, te same skrzynie, te same silniki – z tym ze w Tigualnie 55KM mocy więcej, części też w większości te same i wymienne). Jednak Tiguan z całej tej trójki jest najbardziej awaryjny – miałem go niecałe 3 lata i sprzedałem jeszcze na gwarancji. Najpierw na zasadzie akcji serwisowej odebrano mi osłony silnika, bo ponoć były łatwopalne i na zamienniki czekałem ponad pół roku, następnie padło radio i tez je wymieniali, potem padł radar rozpoznający przeszkody i też go wymienili, następnie padło ogrzewanie kierownicy – tzn. nie dało się go wyłączyć i przegranie przepaliło czujniki oraz panek przycisków dotykowych w kierownicy co z kolei zrobiło spięcie i uszkodziło komputer główny – więc wymieniono mi kierownicę, moduł dotykowych przycisków oraz komputer pokładowy – bo to ponoć jedna całość, następnie wymienili mi przednie siedzenia kierowcy bo się zaczęły oparcia samodzielnie rozkładać, później w ramach kolejnej akcji serwisowej wymieniono mi przednie drzwi od kierowcy oraz od pasażera – bo się okazało że wyłaziła na rantach rdza gdyż fabryka zapomniała w kilku tysiącach Tiguanów ich od wewnątrz pomalować/zabezpieczyć, po czym ponownie zawiodło ogrzewanie w tej wymienionej kilka miesięcy wcześniej nowej kierownicy i znów zrobiło się spięcie więc znów wymieniali mi kierownice, panel przycisków oraz komputer pokładowy, następnie przeprogramowano mi radio bo samochód wchodził ot tak sobie w tryb serwisowy co jakiś czas, a na koniec zaczął się łuszczyc lakier na tylnym zderzaku… Stwierdziłem więc że auto więcej jest w serwisie niż u mnie i po 2,5 roku je sprzedałem, bo mnie już zmęczyło totalnie... Generalnie auto o fajnych gabarytach (nie za duże i nie za małe – takie idealne dla rodziny 2+2), o sporym bagażniku, sensowym prześwicie, zrywne, o znośnym spalaniu jak na taką spora moc, wizualnie wciąż ładne mimo upływu kilku lat (sporo poprawił w wyglądzie ostatni facelifting oraz dużo wizualnie dawała wersja R-Line oraz wybór opcji AllBlack – czyli żadnych chromów, wszystko na czarno) - ogólnie fajnie to się prezentowało, wyposażenie bogate (choć wszystko co elektroniczne to bardzo awaryjne i chimeryczne), materiały jak na VW dość sensowne choć na pewno nie jest to wnętrze premium – ale ważne że nic nie skrzypiało i nie trzeszczało, deska rozdzielcza bez ogromnych i zbędnych ekranów tabletowych doklejonych na odwal się, ale niestety wszystkie dosłownie przyciski na kierownicy i kokpicie były dotykowe/sensoryczne – co się strasznie psuło i nie działało dobrze zimą oraz problematycznie działało w rękawiczkach, a także zbyt łatwo można było niechcący coś kliknąć przez zupełny przypadek, system audio info rozrywki jest pięknie wkomponowany w kokpit i z systemem Harman – Kardon grał przepięknie. Wnętrze jest bardzo intuicyjne i ergonomiczne jak to w każdym VW, przyjazne, acz w Karoqu jest ono znacznie lepiej wyciszone, auto nieco za drogie jak na swoją wielkość, choć z fajnym napędem 4x4 i dobrze dobranym silnikiem 245KM – fajnie to przyśpiesza i sensownie nawet spala. Gwarancja standardowa ma niestety tylko 2 lata, ale za 1000zł można ja przedłużyć o kolejny rok co na szczęście zrobiłem. Świetne światła ledowe, czarne wykończenia wewnętrzne włącznie z podsufitką i na zewnątrz (żadnych zbędnych chromów), sportowe ale bardzo komfortowe fotele z dogodna regulacją, sprężyste i pewne zawieszenie. Czyli generalnie fajny samochód tylko tragicznie wykonany i bardzo awaryjny.
Dodane 6 dni temu
4,3
~Artur
Volkswagen Tiguan II
SUV Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW
Pomimo, iż wciskano mi nowy model zamówiłem jednego z ostatnich do produkcji w wydaniu II (styczeń 2024). Generalnie jest to rozsądne auto z kilkoma niedoróbkami. Oczywiście główny problem to Android w Harman i ciągłe problemy z resetowaniem ustawień audio, rozłączaniem itd. Kilka razy w serwisie, ale oczywiście nie ma procedur do tego typu napraw.. Czyli klasyka, update oprogramowania, działa dobrze do kolejnego uruchomienia. Samsung S24 to wróg tego auta, z Motorolą nieco lepiej (przerywa, ale przynajmniej nie resetuje ustawień). Jakość montażu raczej taka sobie. Okolice zegarów przy lekkim dotknięciu trzeszczą.Na szczęście w czasie jazdy jeszcze nic nie trzeszczy. Pół biedy, ze da się ten tragiczny Lane Assist wyłączyć dwoma kliknięciami, ale niestety nie da się tego ustawienia zapamiętać. Także każde odpalenie to trzy kliknięcia, start stop i dwa na Lane Assist. Niepotrzebnie chyba zamówiłem "sportowe" zawieszenie bo sportowe to tu nic nie jest. Niepotrzebnie auto jest dość twarde i to nie sportowo :( Największy fuckup to wyciek oleju z uszczelniacza skrzyni DSG wykryty przy przebiegu 1.100 km (pierwsza wymiana oleju poza serwisem). Serwis ściemniał, że to nic poważnego, ale wymienili uszczelniacz i przy kolejnej wymianie (11.000) było ok. Tłumaczyli wpadkę faktem montowania zespołu napędowego przez roboty... No comment..
Dodane 11 miesięcy temu
4,5
~Maciek
Volkswagen Tiguan II
SUV Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Wybralem wersje rline ze wzgledu na ciekawszy design. Polecam wybor swiatel matrycowych ktore perfekcyjnie oswietlaja i jednoczesnie gdy trzeba nie oslepiaja innych kierowcow. Dynamiczne kierunkowskazy tez robia roboty. Zalety: Inteligentne swiatla matrycowe. Krotka dlugosc nadwozia jak na suva 4,5m robi robote w krotkim garazu i manewrowaniu na parkingach. Zawieszenie ktore bdb wybiera nierownosci. Dobre wyciszenie kabiny dopiero powyzej 120 zaczynaja sie jakies szumy. Silnik 1.5 jest wystarczajacy na ta mase zeby sprawnie przyspieszac. Spalanie średnie 8 litrow przy czestszej jezdzie w miescie niz na dlugich trasach. Wady: Rowniez silnik ktory wrecz wyje przy wysokich obrotach kiedy wciskam pedal w podłogę zwlaszcza na trybie sport. Stary w porownaniu do konkurencji srodek w tym tradycyjna galka w automacie. Szybko brudzaca sie klapa bagaznika wraz z szyba. Po jednym deszczu mialem cala zasyfiona. Smieszna regulacja podparcia ledzwiowego ktora praktycznie nie istnieje. Ale ja sobie z tym poradzilem bo kupilem taki polwalek ortopedyczny. Duza doplata za fotele z regulacja elektryczna i funkcja zapamietywania ustawien co przy uzytkowaniu przez pare znacznie ulatwia zadanie. Cienki delikatny lakier. Cena wyzsza od konkurencji tucson, sportage, 3008 o jakies 10tys w podobnej konfiguracji. Wybralem tiguana ze wzgledu na wersje rline i reflektory. Ps. Dla cierpliwych zalecam poczekac na nastepna generacje, tam juz bedzie nowoczesny srodek i bardziej agresywny wyglad. Ale to w 2024.
Dodane 3 lata temu
Średnie spalanie dla Volkswagen Tiguan II SUV Facelifting
7,0 – 9,7
l/100 km
6,6 – 7,6
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Volkswagen Tiguan II
SUV Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Codziennie pokonuję trasę 25 km do pracy z czego 5 km to jazda przez miasto. Spalanie bardzo zależne od stylu jazdy. Jeżdżąc poza miastem przepisowo można spokojnie zejść poniżej 6 l/100km. Jak ktoś ma żyłkę rajdowca to niech nie płacze, że mu pali 8-10 l... Auto jest nastawione na komfort i nie nastraja do szybkiej jazdy, chociaż silnik 150 KM w zupełności wystarcza w codziennym użytkowaniu. Miasto to już inna bajka - jazda na krótkich odcinkach i w korkach nie pozwala zejść poniżej 10l/100km. Latem średnie spalanie długoterminowe oscylowało w granicach 6,5 l. Zimą przy ośnieżonej drodze, przy ujemnych temperaturach i na oponach zimowych (szer. opony 235) trzeba doliczyć minimum 1 litr. Z największych zalet mogę wymienić kulturę pracy i dynamikę silnika 1.5 TSI i bardzo dobre wyciszenie kabiny, wygodne fotele i przestronność. Uważam że jak na tak duże auto spalanie jest bardzo dobre. Pokonując odcinek 200 km drogami krajowymi (2 dorosłych + dziecko + bagaże) z jednym przystankiem średnie spalanie wyniosło 5,7l/100 km. Na jednym tankowaniu spokojnie można przejechać ponad 800 km. Na minus - bagażnik nie jest duży i realnie to ma pojemność ok 400 l (te 615 l podawane przez producenta to bzdura) można za to obniżyć podłogę bagażnika oraz przesunąć tylne fotele i robi się naprawdę duża przestrzeń (bez konieczności pogarszania komfortu podróży w tylnym rzędzie siedzeń. Jako ciekawostkę dodam że wybierając fotele ergo active z masażem tracimy możliwość składania przedniego fotela pasażera na płasko, umożliwiającego przewożenie bardzo długich elementów.
Dodane 4 lata temu
7,1
Volkswagen Tiguan II
SUV Facelifting 1.5 TSI 130KM 96kW
Średnia według aplikacji zliczającej (We Connect) od samego początku, w tym głównie jazda po mieście oraz jeden wyjazd Łódź-Wawa-Łódź oraz jeden wypad poza miasto 50km: 7,2 (691km) Tutaj muszę zaznaczyć, że samochód jest nowy (691km), trwa docieranie (max 2500 obrotów) oraz jeżdżę bardzo spokojnie, może delikatne eko. Jeżdżąc normalnie, nie zwracając uwagi na spalanie (szybka/dynamiczna jazda po mieście) doliczyłbym 1-1,5 litra. 1. Po mieście jeżdżąc spokojnie (nie ruszam gwałtownie, ale też staram się nie blokować pasa) oceniam spalanie na ok: 7,5-8,5 (wszystko zależy od ilości zatrzymań oraz długości odcinków bez hamowania) najmniej: 7,5, najwięcej 10,5 2. Na trasie krajowej (prędkość 70-90km/h) ok: 5,5 (Łódź(jazda po mieście) - 50km(wiocha) - Łódź(jazda po mieście)) - NAJMNIEJSZA WARTOŚĆ 3. Na autostradzie (100-130km/h): 6,1 (cała trasa Łódź(jazda po mieście) - Wawa(jazda po mieście) - Łódź(jazda po mieście)) Tiguan II 2021 1.5 130KM
Dodane 4 lata temu
9,7
Volkswagen Tiguan II
SUV Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Lpg tylko Prince. Do wskazania spalania na Pb trzeba doliczyc tylko 7 % i wychodzi spalanie na Lpg. Plus doliczamy ok. 0,5 listra Pb. Czyli przy jedzie 120 - 160 km/h wychodzi ok. 9 l Lpg + 0,5 L Pb = 27 zl /100 km (Lpg 2,5 zl, Pb 6,0 zl). Miasto 200 tys. mieszkancow wychodzi tez 27 zl / 100 km
Dodane 2 miesiące temu
Volkswagen Tiguan II SUV Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów