Szukaj

Informacje o Volkswagen Tiguan II SUV Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Volkswagen Tiguan drugiej generacji po raz pierwszy zaprezentowany został jesienią 2015 r. na wystawie IAA we Frankfurcie, a do sprzedaży trafił w 2016 r. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu był prototyp noszący nazwę Tiguan Active Concept. Produkcyjna wersja auta (pod względem stylistycznym powiązana także z drugą generacją większego Touarega) powstała na nowej modułowej platformie podłogowej VW Group MQB, tak jak między innymi nowe SUV-y grupy Volkswagen, np. VW T-Roc, Skoda Kodiaq czy Seat Ateca. Volkswagen Tiguan drugiej generacji dostępny jest również w wariancie przedłużonym, o nazwie Tiguan Allspace.

 

czytaj więcej
Powagosław

Tiguan przede wszystkim wygląda dojrzalej, dostojniej i poważniej od swojego starszego brata. Volkswagen doskonale wie, czego pragną ich klienci: dokładnie takiego Tiguana jak ten.

~Powagosław
Luzacjusz

Tiguan to Golf wśród SUV-ów. Zawsze będzie się doskonale sprzedawał. Tak, rodzice mogliby pokazywać ten samochód swoim dzieciom, zamiast śpiewać kołysanki. Można usnąć na jego widok, ale zawsze będzie się sprzedawał.

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW)
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Karoseria - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,5
~Maciek
Volkswagen Tiguan II
SUV Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Wybralem wersje rline ze wzgledu na ciekawszy design. Polecam wybor swiatel matrycowych ktore perfekcyjnie oswietlaja i jednoczesnie gdy trzeba nie oslepiaja innych kierowcow. Dynamiczne kierunkowskazy tez robia roboty. Zalety: Inteligentne swiatla matrycowe. Krotka dlugosc nadwozia jak na suva 4,5m robi robote w krotkim garazu i manewrowaniu na parkingach. Zawieszenie ktore bdb wybiera nierownosci. Dobre wyciszenie kabiny dopiero powyzej 120 zaczynaja sie jakies szumy. Silnik 1.5 jest wystarczajacy na ta mase zeby sprawnie przyspieszac. Spalanie średnie 8 litrow przy czestszej jezdzie w miescie niz na dlugich trasach. Wady: Rowniez silnik ktory wrecz wyje przy wysokich obrotach kiedy wciskam pedal w podłogę zwlaszcza na trybie sport. Stary w porownaniu do konkurencji srodek w tym tradycyjna galka w automacie. Szybko brudzaca sie klapa bagaznika wraz z szyba. Po jednym deszczu mialem cala zasyfiona. Smieszna regulacja podparcia ledzwiowego ktora praktycznie nie istnieje. Ale ja sobie z tym poradzilem bo kupilem taki polwalek ortopedyczny. Duza doplata za fotele z regulacja elektryczna i funkcja zapamietywania ustawien co przy uzytkowaniu przez pare znacznie ulatwia zadanie. Cienki delikatny lakier. Cena wyzsza od konkurencji tucson, sportage, 3008 o jakies 10tys w podobnej konfiguracji. Wybralem tiguana ze wzgledu na wersje rline i reflektory. Ps. Dla cierpliwych zalecam poczekac na nastepna generacje, tam juz bedzie nowoczesny srodek i bardziej agresywny wyglad. Ale to w 2024.
4,6
~Maciek
Volkswagen Tiguan II
SUV Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Wybralem ten samochod glownie oczami bo wybrałem wersje r line z agresywnym przednim zderzakiem ktory robi robote i zalecam wszystkim wybor tej wersji jezeli maja budzet bo nizsze wersje wygladaja poprostu slabo. Testowalem tez Tuscona, sportage i 3008 i sa bardzo porownywalne pod katem przyspieszenia i wyciszenia choc nieco tansze od Tiguana. Sportage moglem kupic w rej samej cenie co r line ale juz w wersji hybrydowej i bogatszym wyposazeniem ale tak dla mnie r line jest bardziej meski. 3008 tez sie spodobal ale silnik 1.2 jest jednak za slaby na taka mase.
4,8
~VW fan
Volkswagen Tiguan II
SUV Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Ten samochód wybrałem po 4 latach jazdy VW Touranem. Porównanie miałem VW Touran 2017 vs VW Tiguan 2022. I teraz krótko i konkretnie . Tiguan rewelacja ........dobre spalanie jak na taką masę samochodu. Nie wyczuwalne zupełnie zmęczenie na trasie 1300 km Polska - Chorwacja na raz, więc dobry komfort. Silniczek , skrzynia to samo co VW Touran więc wszystko hula jak ta lala. Ale są też małe skazy. Po pierwsze porównując do Tourana z 2017 , Tiguan ma mniejszy bagażnik więc mniej załadujemy, po drugie do szewskiej pasji doprowadza w Tiguanie panel regulacji klimatyzacji, nawiewu, wszystko to jest dotykowe i podczas jazdy po omacku szukasz co chcesz włączyć a ostatecznie odrywasz wzrok z drogi w czasie jazdy. I za to duży minus. Oczywiście nie ma możliwości zakupu w wersji 2022 starych wygodnych gałek gdzie intuicyjnie można było włączać nawiew, klimatyzacje regulować temperaturę. Te wszystkie wnioski są również dla tych co chcieliby Tourana zamienić na inne autko. Mój wniosek Tourana nie wymieniajcie bo to też dobry kawał samochodu.
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Tiguan II SUV Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW od 2020
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Volkswagen Tiguan II
SUV Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Codziennie pokonuję trasę 25 km do pracy z czego 5 km to jazda przez miasto. Spalanie bardzo zależne od stylu jazdy. Jeżdżąc poza miastem przepisowo można spokojnie zejść poniżej 6 l/100km. Jak ktoś ma żyłkę rajdowca to niech nie płacze, że mu pali 8-10 l... Auto jest nastawione na komfort i nie nastraja do szybkiej jazdy, chociaż silnik 150 KM w zupełności wystarcza w codziennym użytkowaniu. Miasto to już inna bajka - jazda na krótkich odcinkach i w korkach nie pozwala zejść poniżej 10l/100km. Latem średnie spalanie długoterminowe oscylowało w granicach 6,5 l. Zimą przy ośnieżonej drodze, przy ujemnych temperaturach i na oponach zimowych (szer. opony 235) trzeba doliczyć minimum 1 litr. Z największych zalet mogę wymienić kulturę pracy i dynamikę silnika 1.5 TSI i bardzo dobre wyciszenie kabiny, wygodne fotele i przestronność. Uważam że jak na tak duże auto spalanie jest bardzo dobre. Pokonując odcinek 200 km drogami krajowymi (2 dorosłych + dziecko + bagaże) z jednym przystankiem średnie spalanie wyniosło 5,7l/100 km. Na jednym tankowaniu spokojnie można przejechać ponad 800 km. Na minus - bagażnik nie jest duży i realnie to ma pojemność ok 400 l (te 615 l podawane przez producenta to bzdura) można za to obniżyć podłogę bagażnika oraz przesunąć tylne fotele i robi się naprawdę duża przestrzeń (bez konieczności pogarszania komfortu podróży w tylnym rzędzie siedzeń. Jako ciekawostkę dodam że wybierając fotele ergo active z masażem tracimy możliwość składania przedniego fotela pasażera na płasko, umożliwiającego przewożenie bardzo długich elementów.
6,3
Volkswagen Tiguan II
SUV Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Spalanie przy normalnej przepisowej jeżdzie nie przekracza 7 litrów jestem pozytywnie zaskoczony skąd te opinie o spalaniu 10 litrów . Piszą je osoby które samochód maja jako służbowy i pełen pakiet punktów karnych
8,7
Volkswagen Tiguan II
SUV Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Tiguanem po faceliftingu zrobiłem już 5000 km, przy standardowej jeździe dynamicznej zejście poniżej 10l graniczy z cudem. Najlepszy wynik (5,9) udało mi się uzyskać na 50 kilometrowej trasie praktycznie bez zatrzymywania przez sygnalizację (2+1 na pokładzie). Przy prędkości autostradowej spalanie oscyluje w granicy 9 litrów. Nie mogę wyjść z podziwu jakim cudem poprzednicy dodający raport uzyskują wyniki, które problem ma uzyskać nowe Polo z 1.0 TSI pod maską.

Usterki Volkswagen Tiguan II

Liczba wpisów: 16
Volkswagen Tiguan II SUV Facelifting