Szukaj

Informacje o Volvo V60 I Kombi 1.6 T3 150KM 110kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Wyższa klasa średnia
Rodzinny model o nadwoziu typu kombi klasyfikowany w klasie średniej (segment D), zaliczany do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2010 roku. V60 nie jest bezpośrednim następcą żadnego innego modelu w gamie Volvo, choć wypełnia lukę po modelu V70 II generacji, poprzedniego kombi segmentu D (obecnie segment E). Pod względem stylistycznym ma V60 ma stanowić połączenie auta rodzinnego ze sportowym coupe. Samochód powstał na płycie podłogowej Forda (symbol EUCD), którą dzieli m.in. Fordem Mondeo i Volvo S80, V70, XC60 i S60.
czytaj więcej
Powagosław
Ja też kiedyś myślałem, że Volvo to jak kostka masła, zawsze będzie wyglądać tak samo. Sportowe coupe w ciele rodzinnego kombi? Świat się zmienia. Volvo też ma prawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Kiedyś to Bond twierdził, że świat to za mało. Teraz Volvo mówi, że bezpieczny i jakościowo nienaganny wóz to za mało. To więcej oznacza zadziorną stylistykę, na widok której zimny Szwed obleje się rumieńcem. Tak jak na widok Szwedki Izy Scorupco, która rozbierała się przed Bondem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1600-4000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Volvo V60 I Kombi 1.6 T3 150KM 110kW 2010-2013
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Volvo V60 I
Kombi 1.6 T3 150KM 110kW
Byłem pozytywnie zaskoczony spalaniem. Spodziewałem się poziomów znacznie wyższych, zwłaszcza w mieście (Mondeo 2.0 benzyna paliło co najmniej 1 l więcej). Wygląda na to, że system start/stop działa :-) Na długiej trasie - prędkości miedzy 120 a 140 km/h. Dwupasmówka, jazda z dużą dozą wyobraźni i w miarę stałą prędkością. Po mieście - to bardzo zależy od miasta. W Warszawie - wyniki są zawsze co najmniej o 1 litr gorsze ze względu na styl jazdy warszawiaków (mieszkam tam od kilkunastu lat)... W innych miastach w których jeżdżę - nagle spalanie spada... 1.6 150 KM to zaskakująco dobry silnik, bardzo cichy (bez porównania z dieslem!)... (Skrzynia biegów)
9,6
Volvo V60 I
Kombi 1.6 T3 150KM 110kW
Nie wiem, jak robicie to, żeby na co dzień tym autem wycisnąć coś poniżej 10l. W mieście moim zdaniem nie ma szans. Na trasie przy jakichś 80-90 może da się zejść poniżej 8l, ale co to za trasa wtedy, to auto nie nadaje się do takiej jazdy. Ktoś mi powiedział, że "turbobenzyna to musi palić z dychę" no i się sprawdza. U mnie bardzo średnio licząc jest 10,5 a przy jeździe tylko i wyłacznie w mieście - pod 12. (Skrzynia biegów)
9,1
Volvo V60 I
Kombi 1.6 T3 150KM 110kW
W trasie przy zwykłej jeździe raczej koło 8 l ostatnio przy prędkościach 90-130 to7,9 (Skrzynia biegów)
Volvo V60 I Kombi