Szukaj

Informacje o Volvo V70 I 2.0 20V 180KM 132kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 1997-2000. W ofercie Volvo V70 zastąpił model 850. Początkowo samochód był spokrewniony pod względem technicznym ze swoim poprzednikiem, choć stylistycznie wyraźnie się od niego odróżniał. Projektując V70, zerwano z poprzedniego stylu, w którym dominowały ostre krawędzie, na rzecz bardziej opływowej sylwetki. Model wprowadził też nowe nazewnictwo w Volvo, które odnosiło się do rodzaju i rozmiaru nadwozia. Uterenowioną wersją V70 był model V70XC, a usportowione odmiany oznaczono symbolami T5 i R.
czytaj więcej
Powagosław
Nowe V70 jest zwiewne i delikatne, a jego wnętrze to już klasa sama w sobie. Z drugiej strony, w kanciastości poprzednich Volvo była jakaś metoda i dziś patrzy się na nie z sentymentem. Tylko, czy ktoś o zdrowych zmysłach zamieniłby nowe na stare? ~Powagosław
Luzacjusz
Z tym autem jest jak z bardzo dobrze przyrządzonym karpiem. Na sam widok trochę się krzywię, ale raz w roku przejdzie mi przez gardło razem z upierdliwymi ościami. Głównym minusem V70 jest byciem autem kombi. Ale czasem i dla kombi jest wigilia. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 8,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Karoseria - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Marek
Volvo V70 I
Kombi 2.0 20V 180KM 132kW
Auto zostało zakupione jako tani grat do ciągnięcia przyczepki, jednak tak bardzo mi się spodobało, że zostało z nami na dłużej. Z wyglądu nie powala, jednak podoba mi się ten masywny przód z szerokimi nadkolami. Rdzewieje tylko listewka tóż pod tylną szybą, pozatym ani grama rdzy. Auto zupełnie bezawaryjne, od roku wymieniłem tylko tarcze i klocki. Jazda nim sprawia przyjemność, mimo że to staroć, na równej drodze dosłownie cisza - na dziurach słychać tylną klapę, przednie reflektory w nocy dają czadu, robią z nocy dzień, jest dosyć wygodny, precyzyjnie się prowadzi, nie przechyla się jakoś mocno w zakrętach - przynajmniej jak na kombi, dynamicznie przyspiesza. Jeździłem wieloma samochodami z tego okresu i mogę śmiało powiedzieć, że volvo jest od nich o oczko wyżej.
4,4
~kosmal3006
Volvo V70 I
Kombi 2.0 20V 180KM 132kW
Auto klasy premium za nieduże pieniądze. Jedno z najbardziej odpornych na korozję samochodów jakie znam, można by powiedzieć że praktycznie nierdzwne. Nawet nie bita seria 700 pomimo prehistorycznych korzeni ma się całkiem dobrze. Bardzo dobre silniki 5cyl. Dynamiczne i bardzo trwałe. Brak specjalnego zainteresowania ze strony złodziejstwa. Auto bezpieczne jak na Volvo przystało, uzyskało 4 gwiazdki w EuroNCAP w okresie gdy konkurencja zdobywała 2 lub w porywach 3. Czy kupiłbym ten samochód jeszcze raz?, dałem odpowiedź na NIE! ale nie z powodu tego samochodu, po prostu ja zawszę kupuję po raz kolejny coś innego, po prostu lubię eksperymentować, i próbować nowych rzeczy, nie tylko samochodów.
4,1
~garfild
Volvo V70 I
Kombi 2.0 20V 180KM 132kW
Jestem bardzo zadowolony z mojej v70, zero korozji, samochód bezawaryjny o ile jest robione wszystko na czas pojemne przestronne,bezpieczne to ostatnie prawdziwe volvo,nie licząc 850 tki następca tego modelu to już nie to samo większa awaryjność (ford)ale na tle innych marek to i tak o wiele mniej awaryjne. Ogólnie polecam wszystkim samochód wart uwagi oczywiście bezwypadkowy i z dobrych rąk zaniedbane potrafią być drogie w naprawie.
Średnie spalanie dla Volvo V70 I 2.0 20V 180KM 132kW 1997-2000
11,5
l/100 km
11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,3
Volvo V70 I
Kombi 2.0 20V 180KM 132kW
Części zamienne droższe niż u niemieckiej konkurencji, szczeglnie u VAGa. Ale nie wymienia się ich tak często więc nie ma tragedii. Rzeczy pospolite jak materiały eksploatacyjne typu tarcze czy klocki w podobnej cenie jak w inych samochodach tej klasy. Gorzej z cenami części nie będacych materiałami eksploatacyjnymi ale trwałość auta nie wymaga ich częstej wymiany. Co do spalania to jest to stara 850ka po liftingu - 15letni samochód, dziś już nie najnowsze rozwiązania tech.(z przeomu 80/90tych lat) 2.0 turbo, 5cyl., 180KM, 1600kg masy własnej, klimatyzacja, dobre osiągi, jazda głównie w warunkach miejskich - to wszystko musi owocować spalaniem takim a nie innym. Średnio wychodzi mi około 14 litrów LPG przy średnio dynamicznej jeździe z przewagą warunków miejskich co nie jest wg mnie wartością odstającą od konkurencji z tego okresu. Instalacja sekwencyjna LANDI RENZO OMEGAS, jestem zadowolony i nie żałuję wydanych na nią nie mąłych pieniędzy - cena montażu jak do 6 cyl. Nie żałujcie kasy na instalację dobrej jakości, jest to wbrew pozorom oszczędność pieniędzy.
12,4
Volvo V70 I
Kombi 2.0 20V 180KM 132kW
Trudno wiecej napisać, bo mam go kilka dni, ale musiałem juz wymienic kilka drobiazgów w zawieszeniu ( 395 zł) i jest idealnie.Jak każde Volvo pewnie będzie lubił sporo paliwa. Może kiedyś założę gaz, to będzie taniej.W poprzednim była sekwencja i było super (max. 15 l/100).
10,5
Volvo V70 I
Kombi 2.0 20V 180KM 132kW

Usterki Volvo V70 I

Liczba wpisów: 8
Zapala się kontrolka silnika.
  • Volvo V70 I 2.3 Turbo 250KM 184kW 1997-2000
  • silnik
Od jakiegoś czasu mam problem z kontrolką silnika. po podłączeniu do komputera pokazał się błąd dotyczący sondy lambda szerokopasmowej ale sonda pracowała poprawnie podczas badania silnik był gorący. błąd został wykasowany i przez kilka dni było wszystko OK. ale niestety ostatnio znów się zaświeciła podczas jazdy silnik był gorący i świeci się już kilka dni. Co może być przyczyną. Silnik teoretycznie pracuje poprawnie nie falują obroty, pracuje równomiernie. co zauważyłem to wzrost zużycia paliwa tak przynajmniej podaje komputer jest to wzrost do 0.5 litra Usłyszałem też nie wiem na ile prawdziwe ale że może być to spowodowane problemem w automatycznej skrzyni biegów.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
zapalanie się (przypadkowe) lampki ogólnej awarii silnika (oznaczona "lambda")
  • Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 103kW 1997-2000
  • silnik
  • 380 tys. km
Podczas jazdy, od przypadku do przypadku zapala się "ogólna awaria silnika - oznaczona "lambdą" i po jakimś czasie gaśnie, aby znowu się zapalić. Czy Ktoś miał podobny przypadek i jak go rozwiązał - będę wdzięczny za podpowiedź.
Oczekuje na rozwiązanie
nie działające zegary
  • Volvo V70 I
  • instalacja elektryczna
W czasie jazdy przestały działać zegary.Nie działa nic.Zdarza się że przez chwile włączą się i wszystko działa. W czasie jazdy przestały działać zegary.Nie działa nic.Zdarza się że przez chwile włączą się i wszystko działa. Podpinałem dwa inne zegary i też nie działały.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volvo V70 I