Szukaj

Informacje o Audi A4 B5 Avant 1.8 20V 125KM 92kW 1996-2001

Lata produkcji: 1996 – 2001
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja A4 pojawiła się na rynku w roku 1994 kontynuując tradycję słynnego Audi 80. Po swoim poprzedniku odziedziczyła głównie nazewnictwo (symbolami od B1 do B4 nazywano kolejne generacje modelu 80; pierwsze A4 opatrzono symbolem B5). Pod względem stylistycznym i technicznym A4 miało niewiele wspólnego z Audi 80. Dostępne również w usportowionych wersjach S4 i RS4, zaś model kombi nosi nazwę A4 Avant. W 1998 roku A4 przeszedł delikatny lifting. Trzy lata później zakończyła się jego produkcja.
Powagosław
Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo. ~Powagosław
Luzacjusz
Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć. ~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A4 B5 Avant 1.8 20V 125KM 92kW 1996-2001

Produkowany od 1996 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 173 Nm przy 3950 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny

Oceny Audi A4 B5 Avant 1.8 20V 125KM 92kW 1996-2001

Liczba ocen: 39
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(62%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,1
~Airnyy
Avant 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
Szczerze mówiąc nie spodziewałem się, że to auto będzie tak dobre :) Szukają samochodu dla siebie rozglądałem się za innymi modelami, na to auto trafiłem nieco przez przypadek i teraz nie żałuje. Nie jest może tak wytrzymałe jak jego poprzednik, Audi 80, ale ma masę innych zalet. Porównując do konkurencji, A4 wygrywa świetnym, bezproblemowym silnikiem, elastyczną skrzynią biegów, pewnym trzymaniem się drogi, no i oczywiście bezkonkurencyjnym zabezpieczeniem antykorozyjnym, jeśli tylko auto nie wyjechało od jakiegoś "rzeźnika" czy nie było po dzwonie, nie ma co się obawiać rdzy ;) Również nie ma się co bać wielowahaczowego zawieszenia, po prostu zwróćcie uwagę przy kupnie czy jest zużyte, oraz na jakich elementach zostało zrobione, jeśli są oryginalne części powinny starczyć na jakieś 100 tys. kilometrów. W najgorszym przypadku jeśli to podróby, to jakieś 40 tys. czyli bez dramatu, nawet jeśli już mamy pecha, to czeka nas wydatek rzędu 1800 zł i mamy spokój na duży czas ;) Nie polecam stosowania marnych "chińczyków" które starczają na kilka tys kilometrów. Z każdym kilometrem to auto zaskakuje, stwierdziłem, że jest na tyle dobre że nie będę go sprzedawał ;) Parę rad dla kupujących, jeśli szukasz czegoś dużego i rodzinnego, pomyśl raczej o passacie albo Audi A6, a4 avant ma skromny bagażnik jak na kombi ;) Jeśli szukasz osiągów, pomyśl raczej o 1.8T w obu wariantach mocy to świetne silniki, nie kupuj aut po dużych dzwonach, bo będziesz się zastanawiał dlaczego gniją skoro auto ma ocynk, ocynk nie sprawi, że Audi będzie nieśmiertelne ;) Pozdrawiam!
4,5
~HEGMAN
Avant 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
Generalnie Audi A4 AVANT 1.8 uważam za solidny i trwały samochód.Jeśli nabędziesz auto z pewnej ręki nie \"klepane\" o czymś takim jak rdza dowiesz się z opowieści użytkowników innych marek.Zawieszenie jest również bardzo dobre ale na naszych drogach nawet czołgi gubią gąsienice.Jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza jest pierwszej klasy i nawet po wielu latach jeśli są właściwie użytkowane i konserwowane potrafią zaskoczyć pięknym wyglądem. Samochód godny polecenia dla osób ceniących ponadczasowy wygląd, odrobinę luksusu i niezależność w podróży...
3,2
~Marcin
Avant 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
Auto wygodne, o dość przyzwoitej sylwetce i uznanej marce. Mój egzemplarz sprowadzony z Włoch. Przez 2,5 roku eksploatacji wymiana: zawieszenie przód (w sumie 12 wahaczy - firmy 4max) - ponad 2 tys. zł; 2 tłumiki + katalizator; tarcze i klocki hamulcowe, naprawa immobilisera - auto potrafiło zgasnąć na środku skrzyżowania; pęknięty wąż ciśnieniowy wspomagania kierownicy, zepsuty silnik spryskiwacza tylnej szyby; uszkodzony filtr z węglem aktywnym... 2,5 roku eksploatacji to ponad 5 tys. zł za naprawy, części i materiały eksploatacyjne.

Raporty spalania Audi A4 B5 Avant 1.8 20V 125KM 92kW 1996-2001

Liczba raportów: 53
Średnie spalanie dla Audi A4 B5 Avant 1.8 20V 125KM 92kW 1996-2001
9,6
l/100 km
10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Avant 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
Opony 205/55/16, jazda po krajówkach przez małe miejscowości normalna jazda to 7,5 litra, oszczędna to 6,5 litra. W mieście latem średnio 9 litrów, zimą to 10-11 litrów, autostrada do 120-130 km/h jest oszczednie ok 7 litrów, przy 160 robi się koło 9 litrów. Dodam, że jeżdzę cały czas z włączoną klimatyzacją głównie sam bez bagażu. Biegi zmieniam przy 2,5 tys obrotów i gdzie tylko mogę to hamuje silnikiem przy 2 tys. obrotów. Uważam, że jak na pełnowymiarowy samochód z dosyć dobrą elastycznością wynik spalania jest jak najbardziej w normie.
9,8
Avant 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
Porównując do Mazdy 626 IV i V generacji, Toyoty Avensis I gen czy Hondy Civic z 1995 roku, Audi jest strasznie drogie i wymagające. Sama cena zakupu nie należy do najtańszych przy stosunkowo biednym wyposażeniu. Autko często się psuje (coś pocieknie, jakieś wycieraczki się zatną, jak nie przednia to tylna, a tu plasticzek pęknie, a tam wężyk i tak w kółko trzeba dokładać. Paliwo: Przy mizernym momencie = marne przyśpieszenie, spalanie zdecydowanie za wysokie (pali tyle co Honda CRV II gen z silnikiem 2.0)
10,5
Avant 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
Moim zdaniem spalanie gazu jest w normie, może wydawać się troszkę dużo w stosunku do benzyny jednak moja instalacja jest tak wystrojona, że praktycznie nie czuję spadku mocy podczas jazdy na LPG! Średnia z całej mojej jazdy praktycznie zawsze wychodzi 10l, w zimie bywa 10,5l ze względu na opony, więcej paliwa w zbiorniku i ogrzewanie na full ;) W trasie udało mi się zejść do 8l gazu na 100 km, przy jeździe 90km/h praktycznie bez zatrzymywania się. W mieście przy w miarę dynamicznej jeździe + klimatyzacja będzie to około 11,5 l, bez klimy odpowiednio około pół litra mniej, maksymalne spalanie za to bardzo łatwo można uzyskać na autostradzie jeżdżąc powyżej 140 km/h raz udało mi się nawet dobić do 14 l, ale auto było załadowane, jechałem zimą i nie szczędziłem mocy ;) Na autostradach staram się jeździć poniżej tej prędkości, spalanie waha się wtedy w okolicach 10/ 11 litrów na trasie, ale gdy zbliżymy się już do 4000 obrotów powoli zaczyna dochodzić do 12/13. Jak więc widzicie spalanie mocno uzależnione jest od "stopy" do 3 tys. obrotów możemy spalić poniżej 10 l praktycznie w każdych warunkach, powyżej 3500 obrotów spalanie wzrasta diametralnie wraz z mocą ;) Jeśli chodzi o benzynę to po prostu odejmijcie sobie od tych wszystkich wyników po litrze i wam wyjdzie ;) Pozdrawiam!

Usterki Audi A4 B5

Liczba wpisów: 120
szarpanie, strzelanie
  • Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1995-2000
  • inne
  • 290 tys. km
Witam. Nie wiem dokładnie jaka kategoria dlatego inne. Samochód audi a4 b5 1.8 125 KM rocznik 95 Mam taki oto problem z samochodem: przy gwałtownym dodaniu gazu szarpie strzela (okolice filtra powietrza) nie ma siły przyspieszać. Przy delikatnym dodawaniu gazu problem tez jest ale tylko szarpie bez strzałów Rzeczy które zostały wymienione: -świece -przewody -cewka zaplonowa -jakieś 2 czujniki przełożenia walu i walka rozrządu (komputer pokazywał błąd. Nie wiem czy to nie to samo nie jestem mechanikiem nie znam się. W każdym bądź razie tam jakieś 2 czujniki były wymienione) -czujnik sonda lambda -przepływomierz -ostatnio zrobiony kompletny rozrząd -była sprawdzana kompresja-wyszło ok Po wymianie tych 2 czujników i przejechaniu ok 1000 km nie ma żadnych błędów. Mechanik do którego odstawiałem mówił ze objawy podobne do wypadania zapłonu lecz to nie to, mówił ze to być możne wina sterownika komputera. Oglądając filmiki na yt problemem możne być klapa wirowa (?) lecz podobno nie w każdym samochodzie są (nie wiem nie znam się nie sprawdzałem). Oglądając inne filmiki widziałem ze 1.8 kręcą ponad 6 tys obrotów (z ciekawości przycisnąłem swój i kreci mi tylko do 4.5 i odcina). Proszę o porady gdyż nie chce za bardzo znowu ładować kasy w coś co może okazać się znowu dobre. Z góry dzieki. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Nie odpala.
  • Audi A4 B5 Sedan
  • instalacja elektryczna
PROSZE O POMOC MIESZKAM W GRECJI ODDALAM SAMOCHOD DO WARSZTATU NA USTAWIENIE GAZU .ZADZWONILI DO MNIE I POWIEDZIELI ZE NIE MA DOBREGO PRZEPLYWU WODY I ZE ODPOWIETRZA JUTRO;OK NA DRUGI DZIEN ZADZWONILI I POWIEDZIELI ZE AUTO NIE ODPALA ,MINELY 3 TYGODNIE A ONI NIE MAJA ZIELONEGO POJECIA CO JEST .WYMIENIONA ZOSTALA POMPA PALIWA I CZUJNIK WALU.WYSLALAM ZNAJOMEGO Z AUDI I ON TWIERDZI ZE WSZYSTKO JEST OK ,SAMOCHOD KRECI ALE NIE DAJE PRADU ANI NIE POBIERA PALIWA,TAK JAKBY BYL ZABLOKOWANY KOMPUTER .A JAK GO PODPIELI POD KOMPUTER TO IM POKAZALO ZE WSZYSTKIE CZUJNIKI NIE DZIALAJA A TO NIE JEST MOZLIWE(CHYBA)TERAZ MUSZE GO ODSTAWIC DO AUDI ,ALE ONI TEZ NOSAMI KRECA .W GRECJI NIGDY NIE BYLO TAKIEJ POJEMNOSCI AUDI A4 2.6 6V MOZE KTOS MI PORADZI CO TO MOZE BYC?Z DZIEKUJE
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Wzrost obrotów silnika przy dojeżdzaniu do np. skrzyzowania AUTOMAT
  • Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI 110KM 81kW 1996-2001
  • silnik
Od niedawna zauważyłem, że czasami jak np. dojeżdżam do skrzyżowania do świateł, wzrastają mi obroty. Mam automat, dojeżdżam do świateł, wciskam i trzymam hamulec. Normalnie w tej sytuacji mam 800 obrotów, jak zwykle na postoju. Ale czasami w tej sytuacji obroty same (ja trzymam hamulec, nie wciskam gazu) wzrastają do 1000-1100 obrotów, co skutkuje głośną pracą silnika i wibracjami. Po odpuszczeniu hamulca i ruszeniu wszystko się normuje. Nie dzieje się to ciągle, ale od czasu do czasu. W czym może być problem? Kolega myśli, ze może komputer sam zwiększa obroty aby doładować sobie akumulator... Ale akumulator ma dopiero 2 lata, jak uważacie, może chodzi o coś innego? Będę wdzięczny za każdą pomoc i pomysł. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 15
5,0
Avant 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG SIROCCO
przebieg: 349 tys. km
użytkowana przez: 301 tys. km
Instalacje mam 11 lat i dopiero po 10 latach sławne i wadliwe valteki zostały wymienione po przebiegu blisko 300 tys. Wcześniej już dawały oznaki zużycia (~220kk) ale postanowiłem zobaczyć kiedy wysiądą całkowicie. Do samego końca dało się jeździć, czasem "świrowały" obroty falując na biegu jałowym i podszarpywały lekko. Poza tym w instalacji wymieniono raz reduktor a raz...
2,8
Avant 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
homologacja: AGS POLSKA S.J.
instalacja: AG SIROCCO
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Silnik bardzo źle reaguje na przełączanie się silnika zimnego (np. po postoju w nocy). Szarpie nie chce wkręcić się w obroty. Jakby się wtryski przytykały czy coś takiego. Trwa to chwile, ale potrafi narobić gęsiej skórki jak wyjeżdżam z podporządkowanej a tu auto nie chce jechać aż w końcu potrafi zgasnąć. Auto jedzie, subiektywnie czuje różnice w osiągach większą aniżeli...
5,0
Avant 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 580 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Nie mam żadnych problemów z instalacją, co więcej jest tak wystrojona, że nie czuć żadnej różnicy w stosunku do jazdy na benzynie. Spalanie jest w normie. Ten silnik świetnie znosi instalację gazową. Nie polecam jednak oszczędzać na serwisie czy montażu, inaczej możemy borykać się problemami.
Audi A4 B5 Avant