Szukaj

Informacje o Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI 90KM 66kW 1996-2001

Lata produkcji: 1996 – 2001
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja A4 pojawiła się na rynku w roku 1994 kontynuując tradycję słynnego Audi 80. Po swoim poprzedniku odziedziczyła głównie nazewnictwo (symbolami od B1 do B4 nazywano kolejne generacje modelu 80; pierwsze A4 opatrzono symbolem B5). Pod względem stylistycznym i technicznym A4 miało niewiele wspólnego z Audi 80. Dostępne również w usportowionych wersjach S4 i RS4, zaś model kombi nosi nazwę A4 Avant. W 1998 roku A4 przeszedł delikatny lifting. Trzy lata później zakończyła się jego produkcja.
czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 202 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Silnik + Karoseria + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,4
~Sławomir Piekarski
Avant 1.9 TDI 90KM 66kW
Audi A4 B5
Audi A4 b5 he marzenie nie jednego przeciętnego Polaka, mnie udało mi się spełnić 6 lat temu po wizycie w de. kiedy to właśnie błąkałem się w myślach jakie auto zakupić dla mnie i dla rodziny które będzie fajne, wygodne i w miarę tanie w eksploatacji, i udało się co prawda te ostatnie niestety się nie sprawdziło się ale jakoś daję radę utrzymać te autko na b.dobrym poziomie stanu technicznego. pierwszą wielką bolączką tego auta są słynne Wahacze aluminiowe które się szybko zużywają pisze to dla osób które nie mają pojęcia co to znaczy pakowanie kasy w auto, także części są dość kosztowne najtańsze wahacze firmy KRAFT to szajs próbowałem nie zrobicie na nich nawet 10tyś, a coś lepszego np TRW to wydatek około 1600zł Uwaga są nawet tańsze po 1300, 1200, ale to są podróbki i nie wystarczą na długo, to takie naciąganie klienta, oryginały jakie montuje fabryka Audi kosztują ponad 2200zł ciężko dostępne w PL wystarczają na 150tyś km, także jakoś zacisnąłem pasa odżałowałem, naginałem nadgodziny i zachapałem na takowe i jak na razie jestem Rad, auto z wiekiem wymaga dopieszczania ręki osoby która zna się na mechanice (nie musi być to zaraz mechanik) tylko człowiek który ogarnie to i owo jeżeli nie masz nawet dobrego kumpla i kilku kluczy nie kupuj to nie dla Ciebie w tym b5 trzeba coś tam od czasu do czasu pogrzebać, co do silnika to powiem jedno Cud techniki przez 6 lat nie miałem najmniejszej awarii nawet z turbo a zrobiłem nią od zakupu 163tyś(nie myślcie że nic się nie psuje) jakaś uszczelka oring lub coś podobnego wymaga wymiany ale to już wtedy są sprawy raczej groszowe, blacha jest świetna Audiczka cały czas pod chmurką spalanie w granicach 5.1 na pełnym zbiorniku zrobię około 1160kilometrów to taka moja średnia jest oszczędne i za to nie chcę jej zamienić na cokolwiek innego bo nowsze auto wymagają o niebo większych nakładów finansowych którym ciężko podołać nawet osobą które kasy mają pod dostatkiem, teraz w ogłoszeniach internetowych widać takowe a4 b5 za 5 6 czy 7 tyś ale uwierzcie 5 ludzie 5 minut radochy i bolączki tego auta zaczną wychodzić, za tę cenę nasi rodacy sprzedają trupy które nie maiły odpowiednich rąk które o nie dbały więc są mocno wyeksploatowane i na dzień dobry wydatek może wynieść 3-4 tyś zł a to dla szarego polaczka spory wydatek wiem jak jest w tym kraju sam mam rodzinę która muszę utrzymać i jakoś iść przez życie ciesze się niezmiernie że znam się bardzo dobrze na mechanice i robię wszytko sam to znacznie zmiesza mi koszty opłacania warsztatów które naliczają sobie godziny za coś co tak naprawdę można zrobić w 1 lub 2h.
4,7
~Marek Walkowiak
Avant 1.9 TDI 90KM 66kW
Audi A4 B5
Ludzie co wy sądzicie że niby się ciagle psuja te audi, jak kupujecie trupy powypadkowe i z kręconym przebiegiem to się nie dziwcie, auto, 15letnie pownno mieć przebieg ponad 300tyś km, a nie jak te złodzieje Handlarze wypisują 180tyś, pierwsi własciciele z Niemiec nie kupują Aut w Dieslu by sobie stały w garażu mają rozbudowaną sieć autostrad wieć jeżdzą ze hej, Auto musi tam na siebie zarobić, bajki z rzededu od dziadka to masakra, albo bajka dla dzieci, Ja swoje audi kupiłem od Niemca ponad 5 lat temu mało wówczas 350tyś km już za sobą, smiać mi się chce gdy widzę TDI z przebiegiem poniżej 300tyś, i te igły od sprzedawców każdy to stan idelany, no naprawdę idelalny świat, a po zakupie do naprawy jest wszystko co się tylko da, a wtedy znów na aukcji nowy własciciel wystawia ogłoszenie że sprowadzony,igła z niemiec, kupił copa na które nie ma kasy na naprawę to sprzedaje dalej, tak nasze społeczeństo daję się nabierać, nie ma takich aut z takim przebiegiem, silniki są nie do zajechania więć nie patrzeć na przebieg tylko na stan i orginalny serwis, a nie wypisany przez handlarza na kolanie w dordze do PL, itp bajery na forach 100% bezwypadek i nie kręcony przebieg, no ludzie ładnie wierzą w słonie w tramkach. Prawda jest brutalna sam sobie nie pojedziesz do niemiec i nie przywieźież auta to nie wiesz jakie padło ci się od polaka trafi, Ja tak zrobiłem i nie narzekam, coś niekiedy sie popsuje i wymaga naprawy, szwagier poskapił kasy i twardo uparł się na audi od handlarza i tafił na niedojechane padło, Dlatego przestrzegam nad sprowadzonymi autami ładnie opisanymi aukcjami bo to nie jest tak kolorowo jak nam się wydaję, A tak na marginesie wasza kasa wasz problem,
4,1
~Maryjan
Avant 1.9 TDI 90KM 66kW
Audi A4 B5
Moje a4 1.9 tdi 90 KM 98r.kombi to auto które polubiłem nie od razu.Kupiłem je w zasadzie z rozsądku, szukałem auta które nie będzie drogie w eksploatacji o klasycznym nie krzykliwym wyglądzie i podstawowym wyposażeniu(klima,el szyby itd.).Od zakupu (przypadek)mój audik zaskakuje mnie z dnia na dzień,doskonałe zawieszenie, prosty i długowieczny silnik,dobra blacha, precyzyjny układ jezdny i kierowniczy, środek siermiężny ale ergonomiczny troszeczkę ciasno z tyłu ale dla rodzinki 2+1 idealny.Troszeczkę brakuje mu mocy ale do sprawnego poruszania się po \"polskich\" drogach chyba wystarcczy, przy tym śmiesznie mało pali i mimo przbiegu 280000 odpalałem bez problemu w największe mrozy a miny kierowców nowoczesnych diesli na lawetach do serwisu... BEZCENNE. Nie jest to plastikowy badziew naszpikowany elektroniką która co chwilę zawodzi. W tym aucie jeszcze duch mechaniki ma przewagę nad wszechobecną elektroniką. Nie zamienię mojej audiczki na nic innego chyba że ukradną. Oczywiście jest to moja subiektywna opinia i nie wszyscy muszą się z nią zgadzać. jęśli będziecie dbać o swoją audiczkę to posłużą wam długie lata. Pozdrawiam

Usterki Audi A4 B5

Liczba wpisów: 122
szarpanie, strzelanie
  • Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1995-2000
  • inne
  • 290 tys. km
Witam. Nie wiem dokładnie jaka kategoria dlatego inne. Samochód audi a4 b5 1.8 125 KM rocznik 95 Mam taki oto problem z samochodem: przy gwałtownym dodaniu gazu szarpie strzela (okolice filtra powietrza) nie ma siły przyspieszać. Przy delikatnym dodawaniu gazu problem tez jest ale tylko szarpie bez strzałów Rzeczy które zostały wymienione: -świece -przewody -cewka zaplonowa -jakieś 2 czujniki przełożenia walu i walka rozrządu (komputer pokazywał błąd. Nie wiem czy to nie to samo nie jestem mechanikiem nie znam się. W każdym bądź razie tam jakieś 2 czujniki były wymienione) -czujnik sonda lambda -przepływomierz -ostatnio zrobiony kompletny rozrząd -była sprawdzana kompresja-wyszło ok Po wymianie tych 2 czujników i przejechaniu ok 1000 km nie ma żadnych błędów. Mechanik do którego odstawiałem mówił ze objawy podobne do wypadania zapłonu lecz to nie to, mówił ze to być możne wina sterownika komputera. Oglądając filmiki na yt problemem możne być klapa wirowa (?) lecz podobno nie w każdym samochodzie są (nie wiem nie znam się nie sprawdzałem). Oglądając inne filmiki widziałem ze 1.8 kręcą ponad 6 tys obrotów (z ciekawości przycisnąłem swój i kreci mi tylko do 4.5 i odcina). Proszę o porady gdyż nie chce za bardzo znowu ładować kasy w coś co może okazać się znowu dobre. Z góry dzieki. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Nie odpala.
  • Audi A4 B5 Sedan
  • instalacja elektryczna
PROSZE O POMOC MIESZKAM W GRECJI ODDALAM SAMOCHOD DO WARSZTATU NA USTAWIENIE GAZU .ZADZWONILI DO MNIE I POWIEDZIELI ZE NIE MA DOBREGO PRZEPLYWU WODY I ZE ODPOWIETRZA JUTRO;OK NA DRUGI DZIEN ZADZWONILI I POWIEDZIELI ZE AUTO NIE ODPALA ,MINELY 3 TYGODNIE A ONI NIE MAJA ZIELONEGO POJECIA CO JEST .WYMIENIONA ZOSTALA POMPA PALIWA I CZUJNIK WALU.WYSLALAM ZNAJOMEGO Z AUDI I ON TWIERDZI ZE WSZYSTKO JEST OK ,SAMOCHOD KRECI ALE NIE DAJE PRADU ANI NIE POBIERA PALIWA,TAK JAKBY BYL ZABLOKOWANY KOMPUTER .A JAK GO PODPIELI POD KOMPUTER TO IM POKAZALO ZE WSZYSTKIE CZUJNIKI NIE DZIALAJA A TO NIE JEST MOZLIWE(CHYBA)TERAZ MUSZE GO ODSTAWIC DO AUDI ,ALE ONI TEZ NOSAMI KRECA .W GRECJI NIGDY NIE BYLO TAKIEJ POJEMNOSCI AUDI A4 2.6 6V MOZE KTOS MI PORADZI CO TO MOZE BYC?Z DZIEKUJE
Problem rozwiązany
3 komentarze
Wzrost obrotów silnika przy dojeżdzaniu do np. skrzyzowania AUTOMAT
  • Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI 110KM 81kW 1996-2001
  • silnik
Od niedawna zauważyłem, że czasami jak np. dojeżdżam do skrzyżowania do świateł, wzrastają mi obroty. Mam automat, dojeżdżam do świateł, wciskam i trzymam hamulec. Normalnie w tej sytuacji mam 800 obrotów, jak zwykle na postoju. Ale czasami w tej sytuacji obroty same (ja trzymam hamulec, nie wciskam gazu) wzrastają do 1000-1100 obrotów, co skutkuje głośną pracą silnika i wibracjami. Po odpuszczeniu hamulca i ruszeniu wszystko się normuje. Nie dzieje się to ciągle, ale od czasu do czasu. W czym może być problem? Kolega myśli, ze może komputer sam zwiększa obroty aby doładować sobie akumulator... Ale akumulator ma dopiero 2 lata, jak uważacie, może chodzi o coś innego? Będę wdzięczny za każdą pomoc i pomysł. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Audi A4 B5 Avant