Szukaj

Informacje o Audi A4 B5 Sedan 2.8 30V quattro 193KM 142kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja A4 pojawiła się na rynku w roku 1994 kontynuując tradycję słynnego Audi 80. Po swoim poprzedniku odziedziczyła głównie nazewnictwo (symbolami od B1 do B4 nazywano kolejne generacje modelu 80; pierwsze A4 opatrzono symbolem B5). Pod względem stylistycznym i technicznym A4 miało niewiele wspólnego z Audi 80. Dostępne również w usportowionych wersjach S4 i RS4, zaś model kombi nosi nazwę A4 Avant. W 1998 roku A4 przeszedł delikatny lifting. Trzy lata później zakończyła się jego produkcja.
czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A4 B5 Sedan 2.8 30V quattro 193KM 142kW 1996-2000

Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2771 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 193 KM (142 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 30
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 quattro
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny

Oceny Audi A4 B5 Sedan 2.8 30V quattro 193KM 142kW 1996-2000

Liczba ocen: 7
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 40% / przeciw: 60%

Zalety

+ Skrzynia biegów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

3,0
~klops
Sedan 2.8 30V quattro 193KM 142kW
Audi A4 B5
Zakup tego auta nie ma żadnego uzasadnienia. Nie jest specjalnie szybkie, ani wygodne zwłaszcza dla osób siedzących z tyłu. Nie nadaję się na auto sportowe, ani na rodzinne - po co więc miałbyś je kupować?:) Dla samego quattro nie warto.
4,3
~Benek
Sedan 2.8 30V quattro 193KM 142kW
Audi A4 B5
ogolnie oceniam autko na 4 bo jest na swiecie jeszcze troche samochodow ktore sa fajniejsze ale trzeba pamietac ze to auto ma juz 12 lat i jak na te lata to jest ponad czasowy czyli przyjemna sylwetka do tego jak sie ma max wyposazenie wazne by bylo na skorze to poprostu przyjemnosc z jazdy inne mlodsze samochody moga tylko pozazdroscic to autko naprawde cieszy
4,7
~MBOSS-ki / GG - 3419968
Sedan 2.8 30V quattro 193KM 142kW
Audi A4 B5
Super auto polecam je wszystkim których nie przerazi spalanie 15l gazu. Przyjemnośc z jazdy jest nie do opisania :) Byłem tym autem w górach na nartach. Przykro mi było patrzeć jak inni walczyli z podjazdem po zaśniezonych drogach czy dróżkach. Moje a4 2.8 quatro pokonywało te podjazdy jak na suchym asfaldzie.

Raporty spalania Audi A4 B5 Sedan 2.8 30V quattro 193KM 142kW 1996-2000

Liczba raportów: 9
Średnie spalanie dla Audi A4 B5 Sedan 2.8 30V quattro 193KM 142kW 1996-2000
9,8
l/100 km
15,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,6
Sedan 2.8 30V quattro 193KM 142kW
Audi A4 B5
no coz nikt nie kupije 2.8 po to by oszczedzac ale po to by cieszyc sie z jazdy ... pomijajac ten fakt czytalem duzo i nasluchalem sie duzo ale najlepiej sprawdzic na swoim przykladzie jak na 2.8 moja audica spala po miescie jakies 11L na trasie około 9 biorac pod uwage ze nie jest to opcja jazdy po 60km/h jest to mieszant cykl moj ojsciec zawodowy kierowca jak mu pozyczlem na tydizien autko pokazalo mu spalanie na poziomie 9,8 L /100 w miescie ciezko uwiezyc ale moj ojciec wie jak jezdzic tak ze duzo zalezy od spalania przy strej jezdzie spalanie moze dochodzic do 16-20L ale to extremalna jazda mimo to jestem zadowolony baaardzo z tego auta i spalania
16,7
Sedan 2.8 30V quattro 193KM 142kW
Audi A4 B5
Ojoj tu jest źle. Pali jak smok, 20l/100 gazu bez problemu łyknie przy nawet niezbyt ostrej jeździe po mieście. W trasie minimalnie udało mi się zejść do 11l ale to nie była jazda tylko tortury :) Ceny napraw, serwisów czy części można określić jednym słowem - drogo. Przykładowa cena, wymiana rozrządu - 1600pln.
17,3
Sedan 2.8 30V quattro 193KM 142kW
Audi A4 B5
kiepsko dodam że podobne ilości palił mi disco 2 w 4.0 v8

Usterki Audi A4 B5

Liczba wpisów: 120
szarpanie, strzelanie
  • Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1995-2000
  • inne
  • 290 tys. km
Witam. Nie wiem dokładnie jaka kategoria dlatego inne. Samochód audi a4 b5 1.8 125 KM rocznik 95 Mam taki oto problem z samochodem: przy gwałtownym dodaniu gazu szarpie strzela (okolice filtra powietrza) nie ma siły przyspieszać. Przy delikatnym dodawaniu gazu problem tez jest ale tylko szarpie bez strzałów Rzeczy które zostały wymienione: -świece -przewody -cewka zaplonowa -jakieś 2 czujniki przełożenia walu i walka rozrządu (komputer pokazywał błąd. Nie wiem czy to nie to samo nie jestem mechanikiem nie znam się. W każdym bądź razie tam jakieś 2 czujniki były wymienione) -czujnik sonda lambda -przepływomierz -ostatnio zrobiony kompletny rozrząd -była sprawdzana kompresja-wyszło ok Po wymianie tych 2 czujników i przejechaniu ok 1000 km nie ma żadnych błędów. Mechanik do którego odstawiałem mówił ze objawy podobne do wypadania zapłonu lecz to nie to, mówił ze to być możne wina sterownika komputera. Oglądając filmiki na yt problemem możne być klapa wirowa (?) lecz podobno nie w każdym samochodzie są (nie wiem nie znam się nie sprawdzałem). Oglądając inne filmiki widziałem ze 1.8 kręcą ponad 6 tys obrotów (z ciekawości przycisnąłem swój i kreci mi tylko do 4.5 i odcina). Proszę o porady gdyż nie chce za bardzo znowu ładować kasy w coś co może okazać się znowu dobre. Z góry dzieki. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Nie odpala.
  • Audi A4 B5 Sedan
  • instalacja elektryczna
PROSZE O POMOC MIESZKAM W GRECJI ODDALAM SAMOCHOD DO WARSZTATU NA USTAWIENIE GAZU .ZADZWONILI DO MNIE I POWIEDZIELI ZE NIE MA DOBREGO PRZEPLYWU WODY I ZE ODPOWIETRZA JUTRO;OK NA DRUGI DZIEN ZADZWONILI I POWIEDZIELI ZE AUTO NIE ODPALA ,MINELY 3 TYGODNIE A ONI NIE MAJA ZIELONEGO POJECIA CO JEST .WYMIENIONA ZOSTALA POMPA PALIWA I CZUJNIK WALU.WYSLALAM ZNAJOMEGO Z AUDI I ON TWIERDZI ZE WSZYSTKO JEST OK ,SAMOCHOD KRECI ALE NIE DAJE PRADU ANI NIE POBIERA PALIWA,TAK JAKBY BYL ZABLOKOWANY KOMPUTER .A JAK GO PODPIELI POD KOMPUTER TO IM POKAZALO ZE WSZYSTKIE CZUJNIKI NIE DZIALAJA A TO NIE JEST MOZLIWE(CHYBA)TERAZ MUSZE GO ODSTAWIC DO AUDI ,ALE ONI TEZ NOSAMI KRECA .W GRECJI NIGDY NIE BYLO TAKIEJ POJEMNOSCI AUDI A4 2.6 6V MOZE KTOS MI PORADZI CO TO MOZE BYC?Z DZIEKUJE
Problem rozwiązany
2 komentarze
Wzrost obrotów silnika przy dojeżdzaniu do np. skrzyzowania AUTOMAT
  • Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI 110KM 81kW 1996-2001
  • silnik
Od niedawna zauważyłem, że czasami jak np. dojeżdżam do skrzyżowania do świateł, wzrastają mi obroty. Mam automat, dojeżdżam do świateł, wciskam i trzymam hamulec. Normalnie w tej sytuacji mam 800 obrotów, jak zwykle na postoju. Ale czasami w tej sytuacji obroty same (ja trzymam hamulec, nie wciskam gazu) wzrastają do 1000-1100 obrotów, co skutkuje głośną pracą silnika i wibracjami. Po odpuszczeniu hamulca i ruszeniu wszystko się normuje. Nie dzieje się to ciągle, ale od czasu do czasu. W czym może być problem? Kolega myśli, ze może komputer sam zwiększa obroty aby doładować sobie akumulator... Ale akumulator ma dopiero 2 lata, jak uważacie, może chodzi o coś innego? Będę wdzięczny za każdą pomoc i pomysł. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Audi A4 B5 Sedan