Szukaj

Informacje o Audi A4 B5 Sedan 1.9 TDI 116KM 85kW 2000

Lata produkcji: 2000 – 2000
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja A4 pojawiła się na rynku w roku 1994 kontynuując tradycję słynnego Audi 80. Po swoim poprzedniku odziedziczyła głównie nazewnictwo (symbolami od B1 do B4 nazywano kolejne generacje modelu 80; pierwsze A4 opatrzono symbolem B5). Pod względem stylistycznym i technicznym A4 miało niewiele wspólnego z Audi 80. Dostępne również w usportowionych wersjach S4 i RS4, zaś model kombi nosi nazwę A4 Avant. W 1998 roku A4 przeszedł delikatny lifting. Trzy lata później zakończyła się jego produkcja.
czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A4 B5 Sedan 1.9 TDI 116KM 85kW 2000

Produkowany od 2000 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 4150 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 285 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Audi A4 B5 Sedan 1.9 TDI 116KM 85kW 2000

Liczba ocen: 22
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Silnik

Wady

- Poważne usterki - Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,3
~Zimny
Sedan 1.9 TDI 116KM 85kW
Audi A4 B5
Audi... kto ma ten ceni, kocha i szanuje. Wiadomo jest to auto - wymaga pewnych nakładów finansowych. Jeżeli jesteśmy p. Henrykiem Dusigroszem żałujemy każdej złotówki to Audi nie jest dobrym rozwiązaniem dla Ciebie. To auto wymaga dobrego (nie znaczy drogiego!) paliwa, regularnej zmiany filtrów (wszystkich) oraz ciągłego kontrolowania stanu zawieszenia. Chodzi tu o wielowahacz. Jeżeli jeden element układu amortyzującego nie bedzie pełnił swojej funkcji (z powodu zużycia) drgania przeniosą sie na inne elementy obciążając je - czyli szybciej zużywając. Pozorna oszczedność wiec rodzi nam koszty wieksze. Jeśli zaś chodzi o same auto - jest przede wszystkim wdzieczne i budzi szacunek. Silniczek zrywny, bezawaryjny, skrzynia biegów precyzyjna, zawieszenie komfortowe, bogate wyposażenie. Jadąc Audi czujesz że to dobre auto a nie to co jakis Opel czy Fiat (bez urazy oczywiście). Radze również przyszłemu nabywcy wykupić AC bo jednak jest to dość chodliwe autko... Pozdrawiam szczesliwy użytkownik B5 Fl.
4,5
~Mr Tom
Sedan 1.9 TDI 116KM 85kW
Audi A4 B5
Moje Audi szukałem z Determinacją by znaleźć zadbany egzemplarz, tak też się stało, Auto od pierwszego właściciela z polski pełen serwis, jednostka napędowa 1.9TDI 116km niezawodny silnik prosty i wytrzymały żadnych złych przygód nie przysparza, idealnie nadaje się dla osób które cenią sobie oszczędne, solidne auto.
4,3
~Michalb_84
Sedan 1.9 TDI 116KM 85kW
Audi A4 B5
jak narazie 9 miesięcy jedna awaria maglownicy koszt: 350zl regeneracja +300 wymiana z osłonami i olejem. Jedno wiem- nie zamienię Audi !! wole wymienić i wiedzieć co mieć . A Autko odwdzięczy się . Dla mnie rewelacja się jeździ, nie potrzebuje nic innego do szczęścia :)

Raporty spalania Audi A4 B5 Sedan 1.9 TDI 116KM 85kW 2000

Liczba raportów: 33
Średnie spalanie dla Audi A4 B5 Sedan 1.9 TDI 116KM 85kW 2000
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Sedan 1.9 TDI 116KM 85kW
Audi A4 B5
Witam, jestem posiadaczem audi a4 b5 fl z silnikiem ajm od półtora roku, zrobiłem ponad 36 tysięcy kilometrów, więc uważam, że mogę coś już o nim napisać, minimalne spalanie jamie udało mi się uzyskać, uwaga to 4.3 litra, 70 % trasa 30 % miasto z zachowaniem wszystkich zasad ekonomicznej jazdy, nie przekraczając 100 km/h w trasie, z łagodnymi przyśpieszeniami, a jestem przekonany, że można jeszcze niżej. przy dynamicznej jeździe w mieście 8 L trzeba liczyć, zimą przy mrozach spala 1 -1,5 litra więcej. Średnio liczyłbym 5 litrów przy spokojnej jeździe. Dużym problemem tego silnika jest fakt, iż po bardzo długim czasie łapie temp. 90 stopni. przy temp. 10 stopni na zewnątrz potrzebuje przejechać ponad 10 km. a przy - 10 przy włączony ogrzewaniu przedniej szyby 20 km może nie starczyć. AJM to silnik z pompo-wtryskiwaczami, jest znacznie głośniejszy od zwykłych TDI-ków, ale za to ma bardzo wysoki moment obrotowy, po przejściu z passata b5 tdi 90 km, przy mocnym wciśnięciu gazu szyje urywa. niestety mając pompowtryskiwacze należy liczyć się z tym aby tankować jak najlepszej jakości paliwo, raz zaniedbałem o to i miałem problem z zapalaniem, Auto dosyć drogie w utrzymaniu, tj. drogie części oraz koszty napraw, a przede wszystkim wahacze, pompowtryskiwacze, turbina koło dwu masowe, bolączką tego silnika jest zawór egr, koszt zakupu i wymiany to 500 zł. Podsumowując auto godne z uwagi, porządna niemiecka maszyna za przyzwoite pieniądze, dobrze utrzymany bardzo długo posłuży, jednakże nie polecam zakupu osobą u których wiatr hula w portfelu. bo na tym samochodzie się nie oszczędza, to nie tico, tu trzeba płacić,
5,8
Sedan 1.9 TDI 116KM 85kW
Audi A4 B5
Styl jazdy: spokojny, często redukcje biegów zamiast hamowania, delikatne przyspieszanie, najważniejsza dynamika jazdy a nie prędkość chwilowa - to tak dla porównania dla sieie Moje minimalne wyniki: 4,3l/100km - trasa krajowa prędkość średnia 85 km/h (od 70 km/h do 100 km/h), brak wyprzedzania, bo nie było gdzie i jak, częste radary, moje minimum, które pozytywnie mnie zaskoczyło Średnia w mieście (pewne korki, częstsze ruszaniem, zmienna dynamika jazdy, średnia prędkość to tylko 30 km/h) - 8 litrów jak nic trzeba liczyć Średnia na trasie: Autostrada A4 przy prędkości około 140 km/h trzeba liczyć 5,6 litrów, to już obroty powyżej 3000, natomiast przy prędkości +/- 115 km/h spokojnie można osiągnąć 5 litrów, a nawet mniej. Jak na tak ciężkie auto pali niewiele, prowadzi się bardzo dobrze, a naprawy... części drogie ale miejmy nadzieję solidne.
6,0
Sedan 1.9 TDI 116KM 85kW
Audi A4 B5
Audi pali średnio przy normalniej mieszanej jeździe po mazurskich drogach średnio 6l, w trasie myślę około 5, a miasto trochę powyżej 7, pali może troszkę więcej niż zwykłe 1.9 na starej pompie, ale za to jest dynamiczniejsze, moc 115km jak najbardziej w tej budzie zapewnia przyzwoite osiągi. PS nie ma co się bać pompowtrysków :)

Usterki Audi A4 B5

Liczba wpisów: 121
szarpanie, strzelanie
  • Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1995-2000
  • inne
  • 290 tys. km
Witam. Nie wiem dokładnie jaka kategoria dlatego inne. Samochód audi a4 b5 1.8 125 KM rocznik 95 Mam taki oto problem z samochodem: przy gwałtownym dodaniu gazu szarpie strzela (okolice filtra powietrza) nie ma siły przyspieszać. Przy delikatnym dodawaniu gazu problem tez jest ale tylko szarpie bez strzałów Rzeczy które zostały wymienione: -świece -przewody -cewka zaplonowa -jakieś 2 czujniki przełożenia walu i walka rozrządu (komputer pokazywał błąd. Nie wiem czy to nie to samo nie jestem mechanikiem nie znam się. W każdym bądź razie tam jakieś 2 czujniki były wymienione) -czujnik sonda lambda -przepływomierz -ostatnio zrobiony kompletny rozrząd -była sprawdzana kompresja-wyszło ok Po wymianie tych 2 czujników i przejechaniu ok 1000 km nie ma żadnych błędów. Mechanik do którego odstawiałem mówił ze objawy podobne do wypadania zapłonu lecz to nie to, mówił ze to być możne wina sterownika komputera. Oglądając filmiki na yt problemem możne być klapa wirowa (?) lecz podobno nie w każdym samochodzie są (nie wiem nie znam się nie sprawdzałem). Oglądając inne filmiki widziałem ze 1.8 kręcą ponad 6 tys obrotów (z ciekawości przycisnąłem swój i kreci mi tylko do 4.5 i odcina). Proszę o porady gdyż nie chce za bardzo znowu ładować kasy w coś co może okazać się znowu dobre. Z góry dzieki. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Nie odpala.
  • Audi A4 B5 Sedan
  • instalacja elektryczna
PROSZE O POMOC MIESZKAM W GRECJI ODDALAM SAMOCHOD DO WARSZTATU NA USTAWIENIE GAZU .ZADZWONILI DO MNIE I POWIEDZIELI ZE NIE MA DOBREGO PRZEPLYWU WODY I ZE ODPOWIETRZA JUTRO;OK NA DRUGI DZIEN ZADZWONILI I POWIEDZIELI ZE AUTO NIE ODPALA ,MINELY 3 TYGODNIE A ONI NIE MAJA ZIELONEGO POJECIA CO JEST .WYMIENIONA ZOSTALA POMPA PALIWA I CZUJNIK WALU.WYSLALAM ZNAJOMEGO Z AUDI I ON TWIERDZI ZE WSZYSTKO JEST OK ,SAMOCHOD KRECI ALE NIE DAJE PRADU ANI NIE POBIERA PALIWA,TAK JAKBY BYL ZABLOKOWANY KOMPUTER .A JAK GO PODPIELI POD KOMPUTER TO IM POKAZALO ZE WSZYSTKIE CZUJNIKI NIE DZIALAJA A TO NIE JEST MOZLIWE(CHYBA)TERAZ MUSZE GO ODSTAWIC DO AUDI ,ALE ONI TEZ NOSAMI KRECA .W GRECJI NIGDY NIE BYLO TAKIEJ POJEMNOSCI AUDI A4 2.6 6V MOZE KTOS MI PORADZI CO TO MOZE BYC?Z DZIEKUJE
Problem rozwiązany
2 komentarze
Wzrost obrotów silnika przy dojeżdzaniu do np. skrzyzowania AUTOMAT
  • Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI 110KM 81kW 1996-2001
  • silnik
Od niedawna zauważyłem, że czasami jak np. dojeżdżam do skrzyżowania do świateł, wzrastają mi obroty. Mam automat, dojeżdżam do świateł, wciskam i trzymam hamulec. Normalnie w tej sytuacji mam 800 obrotów, jak zwykle na postoju. Ale czasami w tej sytuacji obroty same (ja trzymam hamulec, nie wciskam gazu) wzrastają do 1000-1100 obrotów, co skutkuje głośną pracą silnika i wibracjami. Po odpuszczeniu hamulca i ruszeniu wszystko się normuje. Nie dzieje się to ciągle, ale od czasu do czasu. W czym może być problem? Kolega myśli, ze może komputer sam zwiększa obroty aby doładować sobie akumulator... Ale akumulator ma dopiero 2 lata, jak uważacie, może chodzi o coś innego? Będę wdzięczny za każdą pomoc i pomysł. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Audi A4 B5 Sedan