Szukaj

Informacje o Audi A4 B6 Avant 1.6 i 102KM 75kW 2001-2004

Lata produkcji: 2001 – 2004
Segment: Klasa średnia
Druga generacja A4 (oznaczona symbolem B6) debiutowała w 2000 roku. Stylistycznie auto niewiele różniło się od swojego poprzednika, choć było od niego nieco większe. Smuklejsze kształty nadwozia A4 II bardziej nawiązywały jednak do modelu A6 (do A6 upodobnił się też tył A4). W roku 2001 na rynku pojawił się nowy A4 Avant, a kilka miesięcy później – dwudrzwiowa wersja kabrio, następca modelu Audi Cabriolet. Ostatni egzemplarz A4 II wyjechał z fabryki w 2005 roku.
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla Audi A4 B6 Avant 1.6 i 102KM 75kW 2001-2004
8,4
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Avant 1.6 i 102KM 75kW
Audi A4 B6
ZALETA: najważniejszą zaletą tego silnika to niskie koszty za przejechanie 100km na LPG (najczęściej średnio wychodzi mi spalanie LPG 8,7 litra, a niekiedy wychodzi ok 9,3 litra - jazda w umiarkowanym tempie 70% trasa, 30% miasto). Zbiornik gazu zamontowany w miejscu koła zapasowego o wielkości nominalnej 72 litry, a fizycznie wchodzi 64 litry LPG - zasięg auta na pełnym zbiorniku LPG ponad 700 km. Przed przerobieniem auta na LPG spalanie wychodziło 6,4 litra benzyny na 100 km podczas ekonomicznej jazdy w trasie do prędkości 100km/h. WADY: silnik ma mało mocy, przyspieszanie słabe, pierwsze biegi są krótkie jak w dieslu. Prędkość na trasie dla tego silnika to ok 130km/h, powyżej tej prędkości silnik już ciężej pracuje. UWAGI TECHNICZNE DO SILNIKA: rozmieszczenie podzespołów silnika w bardzo niewygodnych miejscach, utrudniony dostęp do świec zapłonowych, cewka zapłonowa wymaga częstej wymiany (ok 100tyś km) i też jest zlokalizowana w małodostępnym miejscu, przepływomierz wymaga regularnego czyszczenia ale to wada wszystkich silników które ponownie przepalają część swoich spalin. Auto przerobione na LPG przy przebiegu 155tyś km, w tym czasie padła cewka zapłonowa, silnik brał małą ilość oleju silnikowego ok 1 litr na 15tyś km. Auto przy przebiegu 220tyś km miało wymieniane uszczelniacze zaworów bo na jednym zaworze uszkodził się uszczelniacz i silnik nie miał mocy i wyrzucał ok 5 litrów oleju silnikowego na 15tyś km. Po wymianie wszystkich uszczelniaczy zaworowych silnik ponownie nie bierze oleju silnikowego. Zawieszenie przednie wielowahaczowe wymienione przy przebiegu około 220tyś km, zawieszenie wygodne nieporównywalnie komfortowe do tradycyjnych zawieszeń stosowanych np. w skodach octawiach młodszych o ok 10 lat. Auto dobrze prowadzi się w zakrętach (w porównaniu z konkurentami) - może to zasługa tego że nisko się siedzi w aucie i na długich dystansach jazdy (powyżej 3 godzin jazdy) jest się bardziej zmęczonym od innych siedzień w autach gdzie wysoko się siedziało. Auto jest małe i ma mały bagażnik. Silnik i auto dla osób które chcą tanio jeździć, a nie wymagają dynamicznej jazdy od auta. Auto niepopularne wśród złodziei - można zostawiać w różnych miejscach (nie to co użytkownicy toyot), auta nie szkoda o porysowania bo już ma swoje miejskie rysy. (Silnik)
9,0
Avant 1.6 i 102KM 75kW
Audi A4 B6
Opony 235 45 17 i 10 litrów w mieście musi być chociaż nie mam ciężkiej nogi (Silnik)
9,0
Avant 1.6 i 102KM 75kW
Audi A4 B6
Opony 235 45 17 i 10 litrów w mieście musi być chociaż nie mam ciężkiej nogi (Silnik)

Usterki Audi A4 B6

Liczba wpisów: 78
ciezko odpala jak jest rozgrzany do 90 stopni
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 116KM 85kW 2004
  • silnik
  • 272 tys. km
Występowanie usterki:
Witam autko ciezko pali szczegolnie latem jak jest goraco na dworzu,zima jest troszke lepiej z odpalaniem, wyglada to tak ze jak auto rozgrzeje sie do temperatury 90 st. i odczekam 10 lub 15 minut samochod ciezko odpala przy takich trzech czterech obrotach rozrusznika strasznie szrpie silnikiem i autem po czym odpala, ale zdarza sie co jakis czas ze zgasnie po odpaleniu ,zaznaczam ze taki obiaw jest latem,zima ma lekki opor ,przy zimnym silniku pali od tak zwanego strzala,czy to mroz czy nie, odpala ladnie,prosze o pomoc z gory dziekuje i pozdrawiam.
2 komentarze
zapala się kontrolka airbag i esp
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2001-2004
  • instalacja elektryczna
Witam. Po odebraniu auta od mechanika ( wymiana oleju filtrów klocki itp) zauważyłem że zapala się kontrolka airbag i esp. Dzieje się to po przejechaniu 1 go kilometra lub 30stu ( czasem zapalają się prawie równocześnie czasem najpierw airbag póżniej esp lub odwrotnie) znikł również drugi poziom z pamięci komputera pokładowego. Kontrolki gasną po wyłączeniu zapłonu. Auto było podpięte pod komputer ale nie wykryto żadnych błędów ( tyle ze było podpięte gdy kontrolki się nie świeciły) Jaka może być przyczyna i jak to naprawić? Z góry dzięki za pomoc pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Skrzynia automat
  • Audi A4 B6 Avant 2.0 20V 131KM 96kW 2001-2004
  • układ napędowy
Witam to po 1 posiadam audi a4 b6 2.0 b automat multitronic skrzynia nowy typ generacji kod silnika alt ogolnie mam problem taki iż jak silnik odpalam rano i jak ostygnie czyli tylko na zimnym na pulpicie po przejchaniu sie z 5 km czyli jak sie zagrzeje znikaja mi biegi P R N D i jadac tak z np 100 km zapala sie na chwile ale rzadko jak biegi przełącza normalnie auto jedzie dobrze itd ale wsteczny raz wejdzie raz nie tzn wejdzie bo czuje ze wsteczny wszedł ale albo auto stoi albo jedzie pomalu ale zawsze zrobie na N wlaczy mi sie tryb awaryjny wlacze R i jedzie ok zgasze odpale D i jazda teraz tak elektryk twierdzi ze czujnik trasy jazdy F125 niby przy skrzyni sie to znajduje ale ja tego nie mam wiec skad taki blad o tym czujniku jesli go nie ma ale pozniej tweirdzi ze niby jest w srodku w skrzyni moze ale znam sie na audi i w to watpie 2 elektryk na kompie ze dzwignia biegow wymienilem koszt 150 zł ale nic to samo jadac do 3 elektryka ze trzeba zaprogramowac sterownik w skrzyni od nowa z galka itd lub go wyciagnac i go naprawic wiec albo albo albo tak albo siak ogolnie bo zapomnialem pisac po zaprogramowaniu dzwigni z pulpite biegi sie pokazuja ale na 5 miniut i znowu zgasna czyli zaprogramowac idzie ale po jakims czasie **** wiec mysle ze tutaj sie dowiem co go boli i co z ty zrobic zimny jest jest oki zagrzeje sie zgasna jakis pomysł koncowy tego tematu z gory dziekuje
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Audi A4 B6 Avant