Szukaj

Informacje o Audi A4 B6 Sedan 1.6 i 102KM 75kW 2000-2004

Lata produkcji: 2000 – 2004
Segment: Klasa średnia
Druga generacja A4 (oznaczona symbolem B6) debiutowała w 2000 roku. Stylistycznie auto niewiele różniło się od swojego poprzednika, choć było od niego nieco większe. Smuklejsze kształty nadwozia A4 II bardziej nawiązywały jednak do modelu A6 (do A6 upodobnił się też tył A4). W roku 2001 na rynku pojawił się nowy A4 Avant, a kilka miesięcy później – dwudrzwiowa wersja kabrio, następca modelu Audi Cabriolet. Ostatni egzemplarz A4 II wyjechał z fabryki w 2005 roku.
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,7
~mariusz95r
Audi A4 B6
Sedan 1.6 i 102KM 75kW
Audi A4 B6 posiadam od 3 miesięcy, zrobiłem już nim 7000 km. Moimi poprzednimi autami był Fiat Punto II oraz Audi A3 8L. Jestem kolejną osobą która mając benzyniaka i diesla zrobiła słuszny powrót do silnika benzynowego. Wybór był między A4 B6 2003 rok A4 B7 2005 rok ( 2 lata młodsze i 10 000 zł droższe ?! ) i Toyotą Auris 2006 rok ( rdza na elementach zawieszenia była wręcz niebezpieczna ). Jednakże padło na A4 B6 głównie dlatego że było od pierwszego właściciela z POLSKIEGO salonu. Nie od Niemca co jeździł tylko z górki a jak nie sprzeda to auto zostawi dla córki. Silnik VW o oznaczeniu ALZ ,pojemności 1.6 l i mocy 102 KM bazuje na legednarnym wręcz 1.6 75KM z ery Golfa II. Z tego względu przy moim oryginalnym przebiegu 168 000 km nie bierze ani grama oleju , a 102 KM żyje i bez problemu objeżdża wszystkie okoliczne diesle 110 KM. Z auta jestem ogólnie bardzo zadowolony i moje następne auto również będzie miało silnik 1.6 ALZ. Więcej informacji podam w poniższych podpunktach. Jednakże już tu napomknę że najbardziej zaskoczyło mnie w tym aucie bardzo niskie zużycie paliwa.
4,5
~nie podam :)
Audi A4 B6
Sedan 1.6 i 102KM 75kW
Samochód piękny, zwinny, bardzo komfortowy, niedrogi w utrzymaniu, silnik 1,6 MPI świetnie współpracuje z LPG. Nadwozie sedan - niewątpliwie prześliczne - nieco ogranicza jego praktyczność. Moje Audi ma prawie 16 lat i nie znam większości bolączek, na które skarżą się posiadacze inny nowszych aut (rdza, kosztowny serwis, itd.)
4,5
~Bart12
Audi A4 B6
Sedan 1.6 i 102KM 75kW
Całokształt auto oceniam bardzo dobrze. Samochód kupilem z przebiegiem okolo 160kkm i uzytkuje juz 4 lata. Ogolnie auto godne polecenia, nie sprawiajace nadmiernych kłopotów. Zarowno spalanie jak i awaryjnosc na umiarkowanym poziomie.
Średnie spalanie dla Audi A4 B6 Sedan 1.6 i 102KM 75kW 2000-2004
7,0
l/100 km
9,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,7
Audi A4 B6
Sedan 1.6 i 102KM 75kW
Wytrzymalem z tym silnikiem 3 miesiace , dluzej nie moglem. 1.6 do samochodu wazacego ponad 1400 kg + pasazerowie oraz paliwo to istny cyrk. Porównałbym jazdę tym samochodem do katorgi ale jedyny plus był taki , że mało palił oraz mogłem się przemieszczać. Jeżeli ktoś myśli o bardziej dynamicznej jeździe , odradzam . Wyprzedzanie? Na wiejskiej drodze, traktora owszem da się . Wszędzie indziej , trzy zdrowaśki przed manewrem i redukcja z 5 na 3 . Bral olej , 100-400 ml na 1000 km , bardzo zalezne od stylu jazdy. Silnik na pewno nie dla osoby oczekującej czegoś więcej . Idealny na emeryturę , pozdrawiam.
7,4
Audi A4 B6
Sedan 1.6 i 102KM 75kW
Jeden z największych atutów. W porównaniu do diesla , bajka. Rorrząd - tutaj 295 zł SKF komplet plus pompa wody. Diesel - 650 zł. Nie ma ?turbo , dwumasy, wtrysków, Lepiej , nie ma nawet 4 cewek , tylko jedna i 4 świece - po staremu. Nie ma popychaczy zaworowych hydraulicznych, tylko regulacyjne z luzem. 90% napraw przeprowadzamy w garażu. Spalanie bajka,jadąc na emeryta w trasie można zejść na 5l na 100 km.
8,3
Audi A4 B6
Sedan 1.6 i 102KM 75kW
W miście 10l gazu, na trasie 8l przy spokojnej jeździe, na autostradzie w do 140km/h nie weźmie więcej niż 12l gazu. Koszta eksploatacji niskie, silnik dobry mam zrobione 300k przebiegu i dalej na olej 5w30 pełen syntetyk

Usterki Audi A4 B6

Liczba wpisów: 91
Ubytki plynu chlodniczego
  • Audi A4 B6 Sedan 2.0 20V 131KM 96kW 2000-2004
  • układ chłodzenia
  • 384 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Posiadam a4 b6 2.0alt z gazem i od tygidnia zaowarzylem znaczne ubytki plynu chlodniczego po wstepnym sprawdzeniu mysle ze nie dostaje sie do zadnej z komor spalania kopcilby na bialo a dwa nie przedostaje sie do oleju bylo by widac bialy osad pod korkiem i przybywało by na bagnecie za to zaowarzylem ze jak wlacze nawyew to czuc dziwny zapach tak jak by plyn chlodniczy ale to tylko jak wlacze ogrzewanie na klimie tego nie ma dodatkowo potrafi zapariwac cala szyba przednia ze nic nie widac i dwa razy musialem sie az zatrzymać zeby odparowała .Nie wiem czy dobrym tropem ide ale podejrzewam nagrzewnice moze mnie ktos upewnic w tym co mysle albo podac jeszcze jakaś możliwość
ciezko odpala jak jest rozgrzany do 90 stopni
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 116KM 85kW 2004
  • silnik
  • 272 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam autko ciezko pali szczegolnie latem jak jest goraco na dworzu,zima jest troszke lepiej z odpalaniem, wyglada to tak ze jak auto rozgrzeje sie do temperatury 90 st. i odczekam 10 lub 15 minut samochod ciezko odpala przy takich trzech czterech obrotach rozrusznika strasznie szrpie silnikiem i autem po czym odpala, ale zdarza sie co jakis czas ze zgasnie po odpaleniu ,zaznaczam ze taki obiaw jest latem,zima ma lekki opor ,przy zimnym silniku pali od tak zwanego strzala,czy to mroz czy nie, odpala ladnie,prosze o pomoc z gory dziekuje i pozdrawiam.
4 komentarze
zapala się kontrolka airbag i esp
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2001-2004
  • instalacja elektryczna
Witam. Po odebraniu auta od mechanika ( wymiana oleju filtrów klocki itp) zauważyłem że zapala się kontrolka airbag i esp. Dzieje się to po przejechaniu 1 go kilometra lub 30stu ( czasem zapalają się prawie równocześnie czasem najpierw airbag póżniej esp lub odwrotnie) znikł również drugi poziom z pamięci komputera pokładowego. Kontrolki gasną po wyłączeniu zapłonu. Auto było podpięte pod komputer ale nie wykryto żadnych błędów ( tyle ze było podpięte gdy kontrolki się nie świeciły) Jaka może być przyczyna i jak to naprawić? Z góry dzięki za pomoc pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 4
5,0
Audi A4 B6
Sedan 1.6 i 102KM 75kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 45 tys. km
Instalacja BRC SQ 32 montowana przy sporym przebiegu ponad 220 tys.km, ale działa bez problemów. Auto wcześniej było kompleksowo sprawdzone, wymienione świece przewody WN itp. Jazda na LPG w niczym nie różni się od Pb, zarówno jeśli chodzi o moc, jak i dynamikę. Spalanie w granicach 10l/100km czyli bardzo niewielkie zważywszy na ceny LPG. Montaż instalacji to był strzał w 10.
5,0
Audi A4 B6
Sedan 1.6 i 102KM 75kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Zenit PRO
przebieg: 98 tys. km
użytkowana przez: 74 tys. km
Niezawodny silnik. Niezawodna instalacja. zenit pro. polski producent. 5 lat gwarancji na sterownik, na szczęście nigdy jej nie użyłem. regularne przeglądy wykonuję. dbam o filtry. ostatnio zmieniłem na odstojnikowy filtr Twister tego samego producenta i niewiarygodne, ile brudu on zbiera z tego LPG.
5,0
Audi A4 B6
Sedan 1.6 i 102KM 75kW
instalacja: BRC
przebieg: 230 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Jestem mega zadowolony. Nie odczuwam różnicy mocy między benzyną a lpg. Myślę, że to głównie zasługa świetnie zestrojonej instalacji gazowej. Spalanie ok. 9 litrów więc super oszczędnie. Polecam warsztat Star-Gaz w Starym Sączu- wszystko szybko, sprawnie, jedna regulacja i żadnych poprawek. Autko śmiga jak marzenie.
Audi A4 B6 Sedan