Szukaj

Informacje o Audi A4 B6 Sedan 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2000-2004

Lata produkcji: 2000 – 2004
Segment: Klasa średnia
Druga generacja A4 (oznaczona symbolem B6) debiutowała w 2000 roku. Stylistycznie auto niewiele różniło się od swojego poprzednika, choć było od niego nieco większe. Smuklejsze kształty nadwozia A4 II bardziej nawiązywały jednak do modelu A6 (do A6 upodobnił się też tył A4). W roku 2001 na rynku pojawił się nowy A4 Avant, a kilka miesięcy później – dwudrzwiowa wersja kabrio, następca modelu Audi Cabriolet. Ostatni egzemplarz A4 II wyjechał z fabryki w 2005 roku.
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A4 B6 Sedan 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2000-2004

Produkowany od 2000 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 131 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 285 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w pompowtryskiwacze i turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5

Oceny Audi A4 B6 Sedan 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2000-2004

Liczba ocen: 91
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Drobne usterki - Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,4
~Sławek j-ow
Sedan 1.9 TDI PD 131KM 96kW
Audi A4 B6
Auto rewelacyjne z naprawdę mocnym silnikiem 130km. Moja wersja miała dodatkowo silnik chipowany i gdy go sprzedawałem kupiec który oglądał i jeździł pięcioma takimi autami powiedział, że to jest to czego szukał :) Spalanie to wielki plus dla tego auta, dla naprawdę oszczędnych poniżej 6 litrów można zejść bez trudu. Auto miało dwie wady, 1 to turbina, która mi padła 2 razy, 2 to światła soczewkowe na zwykłych żarówkach porażka po deszczu więc polecam xenon do tego auta. Gdybym miał je kupić ponownie, kupił bym na pewno bo pomimo czasu nadal to auto ma świetny wygląd.
4,4
~Simon
Sedan 1.9 TDI PD 131KM 96kW
Audi A4 B6
Świetny komfort, dobra moc przy małym spalaniu. Dobra linia nadwozia, pomimo swojego wieku nadal dobrze wygląda. Dramatem jest dla mnie tylko brak możliwości składania tylnej kanapy oraz system naprawczy zamiast koła zapasowego. Zjeździłem tym samochodem Polskę i pół Europy bez problemów. Aż boję się zmienić samochód na nowszy bo widzę że koledzy nie wystawiają zbyt dobrych opinii modelom powyżej 2007r :) Aha, niech was ręka boska broni, żeby lać do tego samochodu olej silnikowy Castrola. Lałem takiego long life\'a i samochód brał prawie 1,5litra na 25tys km. Zmieniłem potem na Shella też LL i samochód przestał brać olej w ogóle (aż się martwię czy to dobrze :) Polecam na śląsku serwis Audi \"Magro\" - Rybnik. Dobrzy fachowcy i rozsądne ceny (nie to co Wojtanowicz we Wrocławiu).
4,2
~krajc
Sedan 1.9 TDI PD 131KM 96kW
Audi A4 B6
Najlepsze dotychczasowe auto. Polecam w 100%. Jestem bardzo zadowolony. Polecam miłośnikom dobrych samochodów. Silnik ma kopyto niesamowite. W sam raz na trasę i do miasta. Trochę głośny ale jak by nie było silnik konstrukcyjnie stary lecz nie do zajechania. skrzynia u mnie 5 biegowa. Z tego co wiem to 6-stki są bardziej awaryjne z tym silnikiem. Bardzo przyjemnie chodzi. trzyma sie rewelacyjnie drogi. Płynie a nie jedzie.ciężko się cofa bo jest to sedan i nie widzę końca auta ale czujniki cofania pomagają bardzo. polecam każdemu.silnik długo się nagrzewa bo diesel ale jak już złapie temperaturę to jest extra. 2 strefowa klima uprzyjemnia jazdę. na ilość miejsca z przodu nie narzekam, jedynie boli noga prawa od źle wyprofilowanej konsoli środkowej. Mam 193 cm więc za mną z tyłu już nikt nie usiądzie. Miejsca bardzo mało z tyłu. Dużo mniej niż w samochodach z niższej półki. extra wyciszony. Nawet nadkola mają własne wyciszenie materiałem. co do ekonomiki jestem zadowolony jeżeli chodzi o spalanie. Mam ciężką nogę ale tragedii nie ma. Odpowiedni wybór co do silnika. Ceny części do wymiany rozarządu,filtrów b.drogie (1000 zł!!!) . Żeby wymienić rozrząd należy zdjąć zderzak i trwa z 4 godziny wymiana. No cóż chce się komfortu i elegancji to trzeba płacić. Nie dla każdego samochód. Następny mój wóz to będzie Audi A6 lub BMW 3 E90 Wada : Ciasno z tyłu. mimo wszystko wart swojej ceny!!!

Raporty spalania Audi A4 B6 Sedan 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2000-2004

Liczba raportów: 119
Średnie spalanie dla Audi A4 B6 Sedan 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2000-2004
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Sedan 1.9 TDI PD 131KM 96kW
Audi A4 B6
Jak ktos pisze ze mu pali 5litrow to niech sobie konia kupi i jezdzi :/ bo to nie jest jazda , oczywiscie dla smiechu kiedys jechalem jak taczka to mialem spalanie 5,5 ale zeby tak jezdzic na codzien :/ zeby oszczedzic jeden litr ? nie ograniczam sie i jestem mega zadowolony ze spalania tego auta , 60%/40% miasto / trasa i srednie spalanie 7,2 litra komputer pokazuje , niewiem czy mnie cwaniaczek oszukuje ale chyba mowi prawde bo jak zatankuje do pelna to zapominam o wskazniku paliwa na dlugi czas , autkiem nie bedziemy sie scigacz ,no chyba ze z wiejskim chip tunningiem forda z 92r :D mozna nim smigac 120 na polskiej drodze i czuc sie bezpiecznie , komfortowo , wymienilem rozrzad , sprzęgło od kiedy mam swoja furke i jakos smiga , jednym slowem wydaje mi sie ze AWX i AVF to najlepszy silnik jesli chodzi o wydajnosc i koszty zwiazane z uzytkowaniem , polecam wszystkim ten silnik
6,5
Sedan 1.9 TDI PD 131KM 96kW
Audi A4 B6
Audi mam już pół roku. Na dowodzie mam wbite 100 km ale jest ponad 130 w rzeczywistości. 5 biegów. W mieście samochodzik pali niemiłosiernie. W zimę jak jeździłem tylko po mieście to i umiał 9 spalić, tak w trybie mieszanym droga co dziennie: 10 km poza miastem(70 km/h) i 5 km w mieście to więcej niż 6 nie pali. Zalewam zawsze 20 l i to wystarczy na zrobienie 320-350km zależy jak się jeździ. A inne koszty: komplet filtrów 110 zł , olej (wchodzi niecałe 4l) jakieś 80 zł, klaksony mi wysiadły 30 zł, klima zatarła mi się sprężarka (powiedzieli że naprawa w 2 tys zł się zamknie), komplet klocków z czujnikami na przód 40 zł. Klimy pewnie nie będę naprawiać a resztę wszystko sam wymieniam. Warto kupić sobie kabel do komputera jakieś 40 zł kosztuje. Zawieszenie całkowita pomyłka. Na polskich dołkach mało z ulicy nie wylecę twarde jak cholera. Jest tu zawieszenie aluminiowe. Mam nadzieję że to koniec napraw. Myślałem że będzie mnie więcej kosztować utrzymanie takiego auta ale tragedii nie ma. Pewnie jak bym wszystko robił w serwisach to bym zbankrutował a że lubię dłubać przy samochodzie to zostanie trochę w kieszeni :)
6,5
Sedan 1.9 TDI PD 131KM 96kW
Audi A4 B6
Audi mam już pół roku. Na dowodzie mam wbite 100 km ale jest ponad 130 w rzeczywistości. 5 biegów. W mieście samochodzik pali niemiłosiernie. W zimę jak jeździłem tylko po mieście to i umiał 9 spalić, tak w trybie mieszanym droga co dziennie: 10 km poza miastem(70 km/h) i 5 km w mieście to więcej niż 6 nie pali. Zalewam zawsze 20 l i to wystarczy na zrobienie 320-350km zależy jak się jeździ. A inne koszty: komplet filtrów 110 zł , olej (wchodzi niecałe 4l) jakieś 80 zł, klaksony mi wysiadły 30 zł, klima zatarła mi się sprężarka (powiedzieli że naprawa w 2 tys zł się zamknie), komplet klocków z czujnikami na przód 40 zł. Klimy pewnie nie będę naprawiać a resztę wszystko sam wymieniam. Warto kupić sobie kabel do komputera jakieś 40 zł kosztuje. Zawieszenie całkowita pomyłka. Na polskich dołkach mało z ulicy nie wylecę twarde jak cholera. Jest tu zawieszenie aluminiowe. Mam nadzieję że to koniec napraw. Myślałem że będzie mnie więcej kosztować utrzymanie takiego auta ale tragedii nie ma. Pewnie jak bym wszystko robił w serwisach to bym zbankrutował a że lubię dłubać przy samochodzie to zostanie trochę w kieszeni :)

Usterki Audi A4 B6

Liczba wpisów: 76
zapala się kontrolka airbag i esp
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2001-2004
  • instalacja elektryczna
Witam. Po odebraniu auta od mechanika ( wymiana oleju filtrów klocki itp) zauważyłem że zapala się kontrolka airbag i esp. Dzieje się to po przejechaniu 1 go kilometra lub 30stu ( czasem zapalają się prawie równocześnie czasem najpierw airbag póżniej esp lub odwrotnie) znikł również drugi poziom z pamięci komputera pokładowego. Kontrolki gasną po wyłączeniu zapłonu. Auto było podpięte pod komputer ale nie wykryto żadnych błędów ( tyle ze było podpięte gdy kontrolki się nie świeciły) Jaka może być przyczyna i jak to naprawić? Z góry dzięki za pomoc pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Skrzynia automat
  • Audi A4 B6 Avant 2.0 20V 131KM 96kW 2001-2004
  • układ napędowy
Witam to po 1 posiadam audi a4 b6 2.0 b automat multitronic skrzynia nowy typ generacji kod silnika alt ogolnie mam problem taki iż jak silnik odpalam rano i jak ostygnie czyli tylko na zimnym na pulpicie po przejchaniu sie z 5 km czyli jak sie zagrzeje znikaja mi biegi P R N D i jadac tak z np 100 km zapala sie na chwile ale rzadko jak biegi przełącza normalnie auto jedzie dobrze itd ale wsteczny raz wejdzie raz nie tzn wejdzie bo czuje ze wsteczny wszedł ale albo auto stoi albo jedzie pomalu ale zawsze zrobie na N wlaczy mi sie tryb awaryjny wlacze R i jedzie ok zgasze odpale D i jazda teraz tak elektryk twierdzi ze czujnik trasy jazdy F125 niby przy skrzyni sie to znajduje ale ja tego nie mam wiec skad taki blad o tym czujniku jesli go nie ma ale pozniej tweirdzi ze niby jest w srodku w skrzyni moze ale znam sie na audi i w to watpie 2 elektryk na kompie ze dzwignia biegow wymienilem koszt 150 zł ale nic to samo jadac do 3 elektryka ze trzeba zaprogramowac sterownik w skrzyni od nowa z galka itd lub go wyciagnac i go naprawic wiec albo albo albo tak albo siak ogolnie bo zapomnialem pisac po zaprogramowaniu dzwigni z pulpite biegi sie pokazuja ale na 5 miniut i znowu zgasna czyli zaprogramowac idzie ale po jakims czasie **** wiec mysle ze tutaj sie dowiem co go boli i co z ty zrobic zimny jest jest oki zagrzeje sie zgasna jakis pomysł koncowy tego tematu z gory dziekuje
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Akumulator
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 101KM 74kW 2001-2004
  • inne
Witam. Mam następujący problem: autko pięknie chodziło do dnia, kiedy 1 dzień stało w garażu i na 2 dzień już nie chciało odpalić ;/. Ładowałam aku od rana do wieczora, następnie rano znowu nie chciało odpalić. Zaznaczam przy tym, że auto odpaliło, gdy aku było w prądzie. Czy to wina aku, rozrusznika czy może jeszcze czegoś innego? Do tego wszystkiego zapaliła się kontrolka ESP, ale podejrzewam, że nie ma to nic wspólnego z aku..;/. Jeśli muszę kupić nowe aku to jakie będzie najlepsze do podanego modelu? Proszę o pomoc;)
Problem rozwiązany
1 komentarz
Audi A4 B6 Sedan