Szukaj

Informacje o Audi A4 B8 Avant 2.0 TFSI 211KM 155kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Klasa średnia

W tym przypadku wybór najczęściej pada na diesla i tu wachlarz faktycznie jest spory. Najsłabsze warianty 120/136KM lepiej sobie odpuścić – do tego auta pasuje co najmniej 2.0 TDI 150KM. Chętnie się zbiera, żwawo przyspiesza i całkiem kulturalnie pracuje, a jego 177-konna wersja generuje jeszcze lepsze osiągi. Mocniejszy jest już tylko 3.0 TDI 204-245KM. To już propozycja dla koneserów. A co z silnikami benzynowymi? Podstawowy 1.8 TFSI 120KM jest w A4 nieco mdły, ale wersja 170-konna pasuje jak ulał. Czuć rezerwę mocy, a autem jeździ się płynnie i łatwo. 2.0 TFSI ma 180KM i znikomą różnicę w osiągach, dlatego po lepszą dynamikę lepiej sięgnąć do wariantu 225KM, albo 3.0 TFSI 272KM. Tego ostatniego trzeba tylko mieć za co tankować.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 211 KM (155 kW) przy 4300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1500-4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje System sterowania zaworami Audi valvelift, w pełni elektroniczny układ sterowania silnikiem, elektroniczny pedał przyspieszenia.
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla Audi A4 B8 Avant 2.0 TFSI 211KM 155kW 2008-2011
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Audi A4 B8
Avant 2.0 TFSI 211KM 155kW
Spalanie na trasie jest niskie,ale w mieście przy dynamicznej jeździe spala 10-13l/100km.Porażką jest system start-stop,który trzeba wyłączać przy każdym odpaleniu samochodu.Jedno kliknięcie, jednak trochę mnie to irytuję.Nie po to kupiłem auto za 200k żeby oszczędzać 10ml benzyny.Sam system działa szybko,ale fachowcy z audi zapomnieli ,że turbo trzeba schładzać po dynamicznej jeździe a nie od razu gasić silnik.Przeglądy drogie,części też,pewnie jak dojdzie do remontu zawieszenia to łezka w oku się zakręci jak z konta pieniądze uciekną..."no cóż widziały gały co brały"
13,5
Audi A4 B8
Avant 2.0 TFSI 211KM 155kW
Posiadam A4 Avant 2.0 TFSi Quattro S-tronic. Od początku auto żłopie ponad ok litr oleju na 1000km !!!Oprócz tego skrzynia,ponoć rewelacyjna wcale taka nie jest.szarpie i zbyt długo myśli-jednym słowem porażka żałuje że manuala nie wziąłem... Mam od nowości przejechane ok 15000 km i skrzypi mi fotel oraz podłokietnik .Nie wspominając o głośnej pracy układu napędowego. Dodam,że auto chla ogromne ilości paliwa i jestem strasznie zły,że się zdecydowałem na tak dziadowską markę AUDI -NIE POLECAM !!!!!!!!!!!!!!!!
10,3
Audi A4 B8
Avant 2.0 TFSI 211KM 155kW
Nie jest to auto do jazdy miejskiej. Przy normalnej jeździe, stojąc 50% czasu na światłach lub w korku śr. spalanie wynosi 12-13L. W trasie, na autostradzie 8-9L. Przy mocnej jeździe od świateł do świateł nawet 14L. Auto zdecydowanie na trasę lub jazdę poza szczytem porannym i wieczornym, gdzie można faktycznie wykorzystać optymalne parametry silnika.

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 28
Drżenie - lewarek zmiany biegów, cała karoseria
  • Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Witam! Borykam się z dość denerwującym problemem. Otóż podczas postoju w samochodzie odczuwa się delikatne drżenie. Drżenie również jest wyczuwalne na lewarku zmiany biegów (czasami widać jak lewarek delikatnie drży). Nie ma znaczenia czy samochód jest rozgrzany czy też nie. Sprawdzałem VCDS - błędów brak. Rozrząd, świece, eksploatacja - niedawno wymienione. Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni, są w porządku. Robiłem test dwumasu - również w testach drogowych wyszło ok. Czy ktoś miał podobny problem lub wie o co może chodzić? Cały czas jakoś nie daje mi spokoju ta skrzynia biegów - wydaje mi się, iż problem pochodzi właśnie z niej.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Świeca zapłonowa.
  • Audi A4 B8 Limousine 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Po 14000 przebiegu padła świeca zapłonowa. Usuwanie usterki trwało 4 dni!!!. W tym czasie dysponowałem autem zstępczym ale to totalna porażka. Na początek zholowano samochód do Servisu który nie ma autoryzacji do napraw gwarancyjnych (późny wieczór piątek błąd pracowników Assistans Audi),w sobotę przeholowano go do Serwisu z atoryzacją ale jedynego w Warszawie który nie pracuje w sobotę (Szewczyk). W poniedziałek samochód nie został zdiagnozowany(brak mocy przerobowych lub chęci do naprawy gwarancyjnej), wtorek kłopoty z diagnozą komputery nie wskazują takich usterek. Późnym popołudniem odebrałem samochód z Serwisu. Generalnie do samochodu nie mam uwaga spisuje się bardzo dobrze zgodnie z oczekiwaniami.
gubi zapłon po ssaniu
  • Audi A4 B8 Limousine
  • silnik
witam, mam taki problem ze sprowadzonym audi, a mianowicie jak zejdzie ze ssania pracuje normalnie a jak raz dodam gazu to potem już gubi zapłon i się dławi na wolnych obrotach( przy dodawaniu gazu jest idealnie) dopóki nie zagrzeje się do normalnej temperatury ok 90stopni i pracuje idealnie... proszę pomóżcie. i tu pytanie także do acbot bo on wypowiadał się o takim audi że kostka była luźna, czy twoje objawy wyglądały tak samo?? dodam że elektronik sprawdzał na kompie i powiedział ze z tej strony ok. proszę o pomoc
Problem rozwiązany
2 komentarze
Audi A4 B8 Avant