Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Coupe 328 i 193KM 142kW 1995-1999

Lata produkcji: 1995 – 1999
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 1999 roku
Pojemność skokowa 2793 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 193 KM (142 kW) przy 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 3950 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~Bmw wariat
BMW Seria 3 E36
Coupe 328 i 193KM 142kW
Samochud świetny! Sprowadziłem z niemiec przez kolege, od razu wstawiłem gaz, bo wiadomo - na dojazdy też potrzebny jest hehe! Ja tam na spalanie nie zwracam uwagi za bardzo, bo samochud, to ma jeździć, a nie mulić na skrzyrzowaniach, jak to coniektóre. Prowadzenie to bajka, chociaż zapieczony troche układ wspomagania, więc tam ciężko kierownicom kręcić, zwłaszcza na parkingach w mieście, ale jak na podwurku się stawia, to spoko, a ja tam po mieście nie jeżdżę za dużo, to i wspomaganie niepotrzebne ;). Na trasy to się raczej nie nadaje... Co chwilę coś siada niestety w zawieszeniu - głównie wachacze. Ja trochę samochud obniżyłem, żeby siedział na glebie, bo wiadomo - szpanik jest hehe :D. Tylko na wybojach to już gorzej, nie, ale ogólnie to autko fajne, żeby sobie pojeździć czasami, czy tam z laseczką, czy kumplami wyskoczyć. Nie wiem co to BMW ma w sobie, ale wszyscy się oglądają, jak przejeżdżam - naprawdę bezcenne! Nie zamieniłbym na nic innego tego samochodu, nawet mimo tego, że korozja trochę zaczeła go brać :/.
4,5
~Trzeźwo_myślący
BMW Seria 3 E36
Coupe 328 i 193KM 142kW
Generalnie E36 w dobrym stanie, to świetny wybór. Problem w tym, że ciężko taką kupić. Ceny części na przyzwoitym poziomie i do tego jak coś wymienisz, to masz spokój na naprawdę długi czas. Samochód jest naprawdę bez usterkowy.
4,9
~Fajne auto
BMW Seria 3 E36
Coupe 328 i 193KM 142kW
Do plusów zalicza się : precyzyjny układ jezdny , swietne hamulce , dynamika , przyspieszenie , prowadzenie na zakrętach , mocne blachy , niezawodny silnik. Do minusów; spore spalanie i oryginalne części w ASO ale jest wiele dobrej jakości zamienników różnych firm typu Bilstein , Bosch itd.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Coupe 328 i 193KM 142kW 1995-1999
10,4
l/100 km
11,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
BMW Seria 3 E36
Coupe 328 i 193KM 142kW
Tutaj jest naprawdę ok. Średnie spalanie z przewagą miasta "na mule" naprawdę da się zmieścić w 10l i to przy oponach 225/45/17 oraz 245/40/17!!! Jeśli lubimy sobie powyprzedzać w drodze do pracy oraz czasami wkręcić silnik do odcięcia zmieścimy się w 11l. Wszystko co powyżej możesz "zwalić" jedynie na to, że pokonujesz krótkie odcinki, preferujesz typowo ostrą jazdę, albo jeździsz w naprawdę dużych korkach (np. W-wa). Jadąc 2x na wakacje spaliłem średnio 8l jadąc bez szaleństw i bez zamulania (190km/h parę raczy na liczniku było, ale głównie tak do 120-140km/h jechałem). Jadąc płynnie i bez szaleństw na trasie zjedziesz nawet minimalnie poniżej 7l, ale to już bez przekraczania 100km/h. Klimatyzacja nie ma w praktyce żadnego wpływu na spalanie, bo to nie Yaris z 1.0 pod maską. Jeżdżąc na oponach o szerokości 195/205 można odjąć jakieś 0.2-0.5l od tych podanych przeze mnie.
10,5
BMW Seria 3 E36
Coupe 328 i 193KM 142kW
BMW 328i coupe oponki 225/45/17" odwdziecza sie dobrym przyspieszeniem porownujac wczesniejsze dostepne silniki i identyczne jak nie mniejsze spalanie :) Auto dobre na trase na miasto dla ktorych spalanie 10l ben nie jest tragedia. Lepszego silnika nie zrobiono nawet w e46 gdyz m54b30 spala o wiele wiecej paliwa
13,1
BMW Seria 3 E36
Coupe 328 i 193KM 142kW
Cóż 193 konie nie bądza jeździć na powietrze i coś za coś. Dla mnie spalanie jednak jest akceptowalne. Póki sie jeździ ekonomicznie to jest dobrze ale wystarczy troche przycisnąć no i w baku robi sie mały wir. Sam jeżdze na PB98 raz zatankowalem PB95 i nigdy więcej.

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 91
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Coupe