Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Sedan 316 i 102KM 75kW 1990-1998

Lata produkcji: 1990 – 1998
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E36 Sedan 316 i 102KM 75kW 1990-1998

Produkowany od 1990 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 3900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny BMW Seria 3 E36 Sedan 316 i 102KM 75kW 1990-1998

Liczba ocen: 134
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,2
~pan Ziele
Sedan 316 i 102KM 75kW
BMW Seria 3 E36
bardzo dobry samochód niepozbawiony kilku drobnych wad Daje bardzo dużo przyjemności z jazdy co jest tym bardziej cenne po długim męczącym dniu w pracy Silnik skrzynia biegów układ jezdny - rewelacja Jeżeli sie dba i wymienia wszystko kiedy potrzeba bez awaryjzny i może służyć lata mój ma ich 17 :D Prosty samochód i większość napraw można wykonać samemu, dużo dostępnych części na szrocie ale brac raczej oryginały Tani w zakupie choć zdaje sobie sprawę ze ciężko znaleść zadbany i niezajechany model tym bardziej z natury auta Nietrzeba być dresem by nim jeździć i mimo lat dalej świetnie wyglada Tylny napęd Pozdrawiam
3,7
~Sebastian l22
Sedan 316 i 102KM 75kW
BMW Seria 3 E36
Mam 22 lata i nie szpanuje ani nie szarżuje po drogach, rozsądnie przemierzam trasę, Mam to auto od 5 miesięcy, poprzedni właściciel zaniedbał to auto i oszczędzał na naprawach, powoli dochodzę do ładu, świetny wygląd auta, grafitowy metalik na dużych felgach prezętuje się świetnie, lampy na soczewkach + xenony, tylne lampy sportowe, blenda na tylnej szybie i zderzak od M pakiet daje szyku, niestety to co ładne i jest to BMW też przyciąga wzrok policji i miałem już trzepanie na narkotyki, tak jak by wszyscy posiadacze BMW to dilerzy, debile.
4,4
~malashu
Sedan 316 i 102KM 75kW
BMW Seria 3 E36
Auto prowadzi się super, jedzie jak po sznurku na zakrętach. Dobrze tłumi polskie nierówności. Jak na swój wiek (w końcu 14 lat ma) auto trzyma sie świetnie niewielkie bąble przy drzwiach pod lakierem ale to niewielkim kosztem da się naprawić. Wciąż aktualny, klasyczny i atrakcyjny wygląd przykuwa wzrok (niestety policji też:/). Dużo miejsca, przestronne wnętrze jak dotąd jedno z lepiej zaprojektowanych wnętrz. Pojemny bagażnik mimo kola zapasowego z powodu butli LPG. 14 lat a tapicerka nie skrzypi, nic nie stuka.

Raporty spalania BMW Seria 3 E36 Sedan 316 i 102KM 75kW 1990-1998

Liczba raportów: 170
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Sedan 316 i 102KM 75kW 1990-1998
9,2
l/100 km
10,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Sedan 316 i 102KM 75kW
BMW Seria 3 E36
Autko kupione w 2013 roku prosto od Niemca, w rewelacyjnym stanie, dzisiaj zmierzone spalanie przy normalnej jeździe na trasie: 20km miasto; 80 km autostrada 120 - 140 km/h; droga krajowa 60 - 100 km /h. Wyniki - odległość od stacji do stacji: 159,8 km spalił 10,68 dm3, czyli wynik 6,68 ! Jak dla mnie rewelka, przy włączonej klimie, 4 osobach i pełnym bagażniku! Jeden minus, przy takim załadowaniu, kompletny brak elastyczności. Jeśli potrzeba wiecej informacji to słać pytania na priv, dodam, że to moje drugie e36 i łącznie jeżdżę tym typoszeregiem od 9 lat.
8,2
Sedan 316 i 102KM 75kW
BMW Seria 3 E36
Jak na takie auto, to jestem pozytywnie zaskoczony jego ekonomicznością. Jego niska masa sięgająca 1260kg z kierowcą i paliwem powoduje, że auto jest dynamiczne oraz ekonomiczne pod kątem spalania paliwa. Najniższy wynik spalania jaki uzyskuje w dalekich trasach to 7.6l/100km a w cyklu mieszanym 8.0 do 8.5l/100km. Wynik niezły, porównując nowocześniejsze auta. Ceny części i napraw naprawdę niskie jak na tej klasy auto. Ale należy pamiętać, że omawiana jednostka napędowa to 1.6, która jest prosta w naprawie.
7,4
Sedan 316 i 102KM 75kW
BMW Seria 3 E36
No to jestem już po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów i mogę co nie co opowiedzieć ile spala moja beta. Mianowicie przy jeździe ekonomicznej z pełnym obciążeniem na dystansie 920 km zszedł mi cały baczek, czyli około 60 l Pb95. Trasa przedstawiała się następująco: 700 km drogi krajowe i ekspresówki oraz 250 km dróg miejskich. Spalanie w tej sytuacji wyszło mi na poziomie 6,5-6,6. Średnia prędkość wynosiła około 80-120 km/h. Jeśli chodzi o jazdę po autostradzie, to przy prędkościach jakie uzyskiwałem 140-160 km/h, ten poczciwy wózek spalał już 8,1-8,3l/100km, co i tak uważam za bardzo przyzwoity wynik. Jeśli chodzi o jazdę miejską, wynik oscyluje w granicach 8,5-10,0 l/100km, w zależnościach jakie warunki atmosferyczne panują oraz od natężenia ruchu. Nadmienię, iż staram się jeździć ekonomicznie. Oczywiście można bez problemu uzyskać wynik powyżej 12l/100km, wystarczy zmieniać biegi przy 3000-3500obr/min, ruszać spod świateł z piskiem opon i hamować tuż przed nimi i wynik gwarantowany. Jeżeli jednak ktoś jeździ spokojnie, stosuje się do zasad eco-driving´u, to wyniki które ja uzyskałem można swobodnie uzyskać. Pozdrawiam :)

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 85
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Sedan