Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Sedan 318 tds 90KM 66kW 1995-1998

Lata produkcji: 1995 – 1998
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E36 Sedan 318 tds 90KM 66kW 1995-1998

Produkowany od 1995 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1665 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny BMW Seria 3 E36 Sedan 318 tds 90KM 66kW 1995-1998

Liczba ocen: 30
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Drobne usterki - Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,0
~Młodzik
Sedan 318 tds 90KM 66kW
BMW Seria 3 E36
Jeżdzę nim od 3 lat, za 16sto letni wóż dalem 7800 i po przesiadce z Hyundaia Pony był to zupełnie inny świat. Wygodnie, sporo miejsca, auto bezproblemowe,wcale nie aż tak drogie w utrzymaniu (przez te 3 lata z koniecznosci wymienilem tylko pompkę w zbiorniku paliwa za 500zl). Nie jest idealne,ale przede wszystkim nie sypie się jak inne 19-letnie samochody, solidna konstrukcja, jedyny minus to zbyt mała moc do takich gabarytów pojazdu. Przy masie ok 1350kg 90km to troche za malo, wydaje mi się ze gdyby to bylo chociaz 105km dawaloby duzo wiecej frajdy z jazdy,szczegolnie ze po uplywie tylu lat kika koni uciekło. Demon prędkości to nie jest bo na autostradzie wskazowka zatrzymala sie przy 175 po dosc sporym odcinku drogi a do setki grubo ponad 10sek,ale jeśli ktoś szuka solidnego samochodu do bezstresowego przemieszczania sie z punku A do punktu B szczerze polecam, jak już jedzie to sie nie rozkraczy. Spalanie to ok. 7-8 litrów cykl mieszany. Obawiałem się przed zakupem tego samochodu bo BMW i wszyscy gadają że zniszczy finansowo, poki co, Ci co tak odradzali,ładują kase w swoje "bezawaryjne" Fordy,Ople i volkswagen które mi polecali :)
4,4
~Podróżnik
Sedan 318 tds 90KM 66kW
BMW Seria 3 E36
Poza kilkoma niedociągnięciami samochód wart polecenia i plus tylni napęd, który sprawia, że mamy wyczucie całego samochodu, zdecydowanie większą radochę z jazdy i całe przednie zawieszenie bez przeciążania zbędnymi siłami fizyki. Oczywiście prowadzenie samochodu szczególnie przy wyższych prędkościach wymaga trochę wprawy (pomijając samochody z bardzo dużą mocą, potrafią zaskoczyć nieogarnięciem uciekającej tylnej osi szczególnie osoby z \"wielkim\" doświadczeniem i brakiem jakiejkolwiek wyobraźni;] ). Auto jest super, poza samochodem rodzinnym bo jednak miejsca brakuje, szczególnie z tyłu.
4,8
~huricane
Sedan 318 tds 90KM 66kW
BMW Seria 3 E36
Jestem zadowolony , krążą pogłoski że te silniki są słabe ale ja jeżdze już 2 lata i nic się nie dzieje , zmieniam olej i filtry i wszystko działa jak należy. Ale jeśli ktoś zaniedba ten silnik to potem niech nie płacze i nie narzeka że te motory są słabe bo tak niejest. Dynamika jest przyzwoita 12 s do 100km/h. Spalanie bardzo małe jak na takie auto. Zawieszenie bardzo dobre na polskie drogi , blachy trwałe bo w ocynku i niema prawa być rdzy jeśli auto niebyło bite czy coś.

Raporty spalania BMW Seria 3 E36 Sedan 318 tds 90KM 66kW 1995-1998

Liczba raportów: 34
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Sedan 318 tds 90KM 66kW 1995-1998
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Sedan 318 tds 90KM 66kW
BMW Seria 3 E36
Więc tak- jeźdzę rok(30tys km) więc sie wypowiem- po trójmieście 8,5l/100km. Nie ważne czy jeździsz powoli czy ciśniesz auto(chyba że ktos biegów nie potrafi zmieniać i dusi na wolnych obrotach) pali 8-8,5l ZAWSZE!!! latem troche mniej zima wiecej ale to niezauważalna różnica(o,2 litra może) przyspieszenie całkiem całkiem(jak na tą pojemność o czywiście) koszty utrzymania- ja kupiłem dość drogo bo za 13koła i nie licząc eksploatacji to 500zł wydałem. a czesci zamienne-DROGO!!! jak ktoś liczy na małe spalanie czy tanią eksploatacje,to naprawde-nie bmw szczerze nie polecam auta dla kogos kto liczy każdą stówkę. lepiej golfa tdi kupic i jezdzic za grosze a lac mu 6l/100km i zapier***** -osiagi tez ma o niebo lepsze,tyle ze wiadomu PRESTISZ:P mniejszy
7,6
Sedan 318 tds 90KM 66kW
BMW Seria 3 E36
jazda w nocy od północy z śląska do Gdyni, średnie spalanie wyszło 5,4 litra, sam się zdziwiłem, sądziłem ze będzie 6, 6,5 itp Do pracy mam 30km, 15 przez zabudowania i 15 trasą, wychodzi średnio 8,2/100km Trasa 140km/h przez zabudowania 80 km/h ( wiem ze jest ograniczenie do 50, ale nie stać mnie żeby jeździć tak wolno, za duże spalanie by było ) i wychodzi spalanie 8,2/100. Leje 30 litrów i ostra jazda, cały czas but: ~~300km Leje 30 litrów i jazda raz przycisnę, raz powoli jadę, cykl mieszany 350 - 420 km Na alegroszu piszą że średnie spalanie 7 litrów, nie wieże, jest to raczej ekonomiczna jazda.
12,3
Sedan 318 tds 90KM 66kW
BMW Seria 3 E36
Moje BMW zuzywalo bardzo rozne ilosci paliwa, najwiecej wyszlo mi na drifcie na sniegu, lepszy bylby 2.5 TDS bo spalilby tyle samo a dynamika o niebo lepsza. Dosc drogie czesci jak na auto z tego rocznika.Nie polecam.

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 85
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Sedan