Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Sedan 325 td 115KM 85kW 1991-1998

Lata produkcji: 1991 – 1998
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E36 Sedan 325 td 115KM 85kW 1991-1998

Produkowany od 1991 do 1998 roku
Pojemność skokowa 2498 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 222 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny BMW Seria 3 E36 Sedan 325 td 115KM 85kW 1991-1998

Liczba ocen: 28
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Drobne usterki - Poważne usterki - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,7
[email protected]
Sedan 325 td 115KM 85kW
BMW Seria 3 E36
Nic dodać nic ująć auto idealne dla młodego chłopaka, odkąd kupiłem bmw nei wstydze sie nigdzie zaparkować ani pod klubem ani nigdzie, a ople fordy i inne wynalazki ? to już do lamusa odchodzi stare auta to tylko dobre luksusowe auta a nie wyjeżdzone strucle juz za 8000 idzie dostać dobre bmw ja np. kupiłem tanio ale troche musze w nie włożyć bo chce by wyglądało jak igła ! i mam pewność że jak gdzieś jade to wróce a w oplu nigdy tego komfortu nie mialem, zapala idealnie na mrozie po prostu auto do jezdzenia
4,2
~wodnik1981
Sedan 325 td 115KM 85kW
BMW Seria 3 E36
Piękne, wygodne auto.Silnik nie dostarcza sportowych emocji ale jak na diesla przystało jest elastyczny i ciągnie zdrowo:)Największą wadą jest mała podaż egzemplarzy wartych uwagi, większość aut to zamęczone rzęchy po agrotuningu aż żal na takie patrzeć:( Niestety kultura techniczna części ludzi w Polsce jest poniżej jakiejkolwiek krytyki.Smutne ale prawdziwe
5,0
~patryk
Sedan 325 td 115KM 85kW
BMW Seria 3 E36
Świetne i solidne auto godne marki bmw , ten silnik poprostu jest super , mało pali i jest bardzo dynamiczny . Mimo wieku daje frajde z jazdy i jest bardzo ładne z wyglądu. Recepta na utrzymanie silnika w super stanie to dobry olej i wymiana filtrów , ja śmigam na pełnym syntetyku i silnik pracuje jak nowy.

Raporty spalania BMW Seria 3 E36 Sedan 325 td 115KM 85kW 1991-1998

Liczba raportów: 32
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Sedan 325 td 115KM 85kW 1991-1998
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Sedan 325 td 115KM 85kW
BMW Seria 3 E36
jak na silnik o pojemności 2,5 L spalanie rzędu 9,9 l/100 na mieście przy dość dynamicznej jeździe (szybkie startowanie spod świateł, wysokie obroty 4-5 tyś) to bardzo dobry wynik, zwłaszcza że robiłem test i jeździłem grzecznie wyszło mi poniżej 8l/100 ale dla młodego pełnego energii kierowcy trzeba przyjąć 10 litrów ropy na 100 i jeszcze nigdy nie wyszedłem poza tą norme w trasie jest już lepiej z lubina do wrocławia wyszło mi 5,5 l/100 przy stałej prędkości 120km/h a średnio 6,5l/100 weźmie na trasie Za wymianę oleju, filtra oleju, filtra powietrza, filtra paliwa, oleju na moście i oleju w skrzyni (wszystko pełne syntetyki) dałem 330 zł Tulejka tylnego zaw. 50 zł Nie są to ceny z kosmosu i nie słuchajcie ludzi którzy nie znają marki i tylko żyją wciąż wkoło stereotypu że to bmw to drogie dużo pali części drogie itp itd bo to nie prawda sam zarabiam nie dużo i bez problemu jestem w stanie utrzymać auto, nawet oc kosztuje mało bo 470 zł rocznie ! za taką pojemność to śmieszne pieniądze (60% zniżek) niektórzy wiele więcej płacą za pojemności 1.1 lub mniejsze
9,0
Sedan 325 td 115KM 85kW
BMW Seria 3 E36
ogólnie jak bym nie jeździł zawsze wychodziło mi 10l/100km raz na trasie udało się zejść do 7 jazda bardzo powolna, dodam że pompa wtryskowa już siadała może dlatego takie spalanie, ogólnie nie polecam starego diesla bmw lepiej brać benzynę
7,4
Sedan 325 td 115KM 85kW
BMW Seria 3 E36
Spalanie od 6l/100km (trasa) do 10l/100km (miasto zimą) Zależy bardzo od stanu pojazdu,jeśli autko jest zadbane ciężko uzyskać gorszy wynik. Co do przeglądów nie wypowiem się bo sam go serwisuję. Ceny części nie powalają aczkolwiek najtańsze w serwisowaniu to auto nie jest:( Dałem 3 z uwagi na ceny materiałów eksploatacyjnych. Na szczęście poza układem wtryskowym auto jest łatwe w naprawie i w sumie każdy myślący człowiek sobie z nim poradzi.

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 85
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Sedan