Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Touring 325 tds 143KM 105kW 1994-1999

Lata produkcji: 1994 – 1999
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E36 Touring 325 tds 143KM 105kW 1994-1999

Produkowany od 1994 do 1999 roku
Pojemność skokowa 2498 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 4800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny BMW Seria 3 E36 Touring 325 tds 143KM 105kW 1994-1999

Liczba ocen: 10
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Poważne usterki - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~MatiBMW
Touring 325 tds 143KM 105kW
BMW Seria 3 E36
To jest samochód , o którym można pisać godzinami jaki jest on wspaniały. Jest to mój tzw. hobby car i traktuje go jakby był moim rodzeństwem. Kupiłem wersje Indyvidual+m-pakiet wewnętrzny i zewnętrzny i to wszystko fabrycznie nie jakiś składak, w pięknym granatowym kolorze i kosmicznym wyposazeniem w wersji touring zachwyca swoją elegancją i klasycznym wyglądem. Jest dosłownie wszystko łącznie z kubełkami -słynne Wadery takie jak w M3.Jako nowe musiało kosztować tyle kasy że dorównywało seri 5. Jazda tym samochodem jest cudowna , nie ma porównania jazde nią a zwykła 1.6. Inne materiały w środku grubsze tapicerki lepsze wyciszenie wygoda, pełne komputery OBC ,telefon ,tempomat, boczne kurtyny, Radio professional+10 głośników+zmieniarka 6cd.Kupujac taki samochód musisz wiedzieć czego tak naprawde chcesz .Model ten dla niektórych jest typowym wieśniakowozem, lecz powoli zaczyna się to zmieniać, bo znaleźc e36 w stanie bardzo dobrym graniczy powoli z cudem .Egzemplarze tzw.rodzynki nabierają w dzisiejszych czasach niesamowitej wartości , a nie tracą na cenie i stają sie wyłącznie starymi gratami. Moje BMW nie spotkało się jeszcze ze złą opinią wsród znajomych czy przechodniów wrecz przeciwnie wzbudza zainteresowanie i niedowierzanie że samochód 15 letni w kombi i dieslu może wyglądać tak pięknie.Jezeli jeździmy po mieście całkowicie odradzam ten samochód ,absolutnie nie nadaje się do wielkomiejskiej eksploatacji, kraweżniki ,leżące policjanty, podziemne parkingi i studzienki kanalizacyjne to wszystko należy omijać szerokim łukiem, pomimo że my tego nie odczuwamy jak mocno pojazd dostaje w kość. to zdajemy sobie sprawe jak mocno samochód sie stara i przezywa te katorgi zeby zapewnic nam komfort.Na miasto polecam clio 1.5dci którym aktualnie sie poruszam. Samochod ma u mnie dożywocie ,kupiłem je sobie dla czystej przyjemnosci ponieważ w tamtych czasach robili prawdziwe samochody a nie tak jak teraz totalny szajs. Moze i nowe samochody sa bardziej komfortowe i mniej palą ale zobaczymy co sie z nimi bedzie dzialo za 20 lat. Mój stary tds bedzie holował te wszystkie komputery na kołach;/
4,5
~AdamDMI
Touring 325 tds 143KM 105kW
BMW Seria 3 E36
Auto bardzo przemyślane. Silnik daje dobre połączenie świetnych osiągów z rozsądnym spalaniem. dużo miejsca dla kierowcy i pasażera, na tylnej kanapie miejsca troszkę mniej, ale również komfortowo. Przepastny bagażnik.
5,0
~A jak2
Touring 325 tds 143KM 105kW
BMW Seria 3 E36
Prowadzi się super jest wygodny, bezpieczny, czuję się nim jak w samolocie hehe, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony! Ma coś w sobie , no i ta wygoda!!! Ma w sobie wszystko czego oczekuję od auta.

Raporty spalania BMW Seria 3 E36 Touring 325 tds 143KM 105kW 1994-1999

Liczba raportów: 17
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Touring 325 tds 143KM 105kW 1994-1999
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Touring 325 tds 143KM 105kW
BMW Seria 3 E36
Bardzo dużo zależy od stylu jazdy i wprawnej ręki. To na pewno nie jest auto do szaleństw drogowych, choć silnik zawieszenie i hamulce bardzo dobrze radzą sobie w trybie ataku. jeżeli nauczy się wprawnie operować gazem, odpowiednio ( mocno ) przyspieszać i utrzymywać zadana prędkość ( nie ważne że wysoką) , auto staje się bardzo ekonomiczne. jeden warunek - silnik i cały osprzęt muszą być w stanie fabrycznym. Każde niedomaganie mechaniki daje znać pod dystrybutorem i pod butem. o BMW trzeba dbać a będzie super ekonomiczne i niezawodne. Natomiast nie jest to auto dla kogoś, kto nie mam kasy na zabawkę. Jeżeli szukasz ekonomii kup Golfa Audi czy Passata w 1.9 tdi + chip ( również super auta).
9,0
Touring 325 tds 143KM 105kW
BMW Seria 3 E36
To nie nowoczesny common rail ,spalanie na trasie może akceptowalne ok 7-8 litrów ale w mieście to juz i na 12 się przygotujmy , ale pamiętajmy w jakich czasach te auto zostalo wyprodukowane kiedyś ropa była tania jak barszcz i nawet wynik 12 litrów był niski
8,8
Touring 325 tds 143KM 105kW
BMW Seria 3 E36
spalanie nie jest stosunkowo wysokie jak do tej mocy i pojemności, ale przy oponach 245/40/17 jednak troche wzrasta. Polecam ten silnik osobą które lubią czerpać radość z jazdy a zarazem chcą jeżdzić ekonomicznie.

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 84
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Touring