Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Coupe 323 Ci 170KM 125kW 1999-2001

Lata produkcji: 1999 – 2001
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2001 roku
Pojemność skokowa 2494 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Rafał
Coupe 323 Ci 170KM 125kW
BMW Seria 3 E46
Pomimo nadwozia coupe, samochód praktycznie wszechstronny! Wygodny, zwinny, w dalszym ciągu pięknie wyglądający i budzący nawet duży respekt ;) W końcu pod koniec produkcji uznany za najpiękniejszy samochód roku, a dla fanów bmw do dziś uznawany za najpiękniejsze BMW w historii.
3,5
~Jacek
Coupe 323 Ci 170KM 125kW
BMW Seria 3 E46
Auto dobrze wyglądające i świetnie jeżdżące. Spalanie przeciętne zazwyczaj ok 12l, ale to w końcu nie diesel. Pomimo renomy BMW auto nie jest bezawaryjne, a koszty naprawy wysokie nawet w porównaniu do poprzedniego volvo v40. Jeśli już to polecam młodsze egzemplarze. Na pewno nie jest to tanie w utrzymaniu auto, ale jaka daje frajdę z jazdy...
4,7
~Tomson
Coupe 323 Ci 170KM 125kW
BMW Seria 3 E46
Mega wygladajace auto zwlaszcza w moim kolorze topass blau ktory idealnie pasuje do BMW e46 Coupe.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Coupe 323 Ci 170KM 125kW 1999-2001
9,9
l/100 km
12,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Coupe 323 Ci 170KM 125kW
BMW Seria 3 E46
Auto jest dość wrażliwe na obciążenie. Duża różnica pomiędzy jazdą samemu, a np z trzema pasażerami. A tak generalnie: kusi do wciśnięcia gazu trochę mocniej (może też dlatego że mam 19 lat ;). Nie ważne jaką się ma nogę, zejście poniżej 9 litrów w dużym mieście jest trudne, choć osiągalne. Miasto normalnie - 11/12 l. Mocno dynamiczna jazda w mieście - 14 litrów. Przy lataniu bokiem - 18 litrów. W trasie ok 120 km/h - 8,2 litra. I teraz rzecz najważniejsza: każdy przejechany kilometr w tym aucie powoduje niesamowity uśmiech na twarzy. Daje więcej frajdy niż wiele droższych samochodów.
10,1
Coupe 323 Ci 170KM 125kW
BMW Seria 3 E46
Jak na BMW koszty nie są duże, ale nie są też pokroju Matiza. Z serii 3 to jest ostatnie BMW kosztujące mało i wykonane bardzo solidnie. Rynek jest pełny od dobrych i sprawnych części używanych, więc myślę, że to jest samochód niemal na każdą kieszeń.
9,7
Coupe 323 Ci 170KM 125kW
BMW Seria 3 E46
Rekord 6,1l/100km przy turbo oszczędnej jeździe max. 90 km/h na trasie. Autostrada 170km/h w porywach do 200 km/h na odcinku 700km - 9,5l/100km - ciężka noga ;) Po miescie 11,9 mega oszczędnie do 14l przy żwawej jeździe.

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 77
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Coupe