Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Coupe 330 Ci 231KM 170kW 2000-2006

Lata produkcji: 2000 – 2006
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E46 Coupe 330 Ci 231KM 170kW 2000-2006

Produkowany od 2000 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2979 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 231 KM (170 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,2 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 89,6 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny

Oceny BMW Seria 3 E46 Coupe 330 Ci 231KM 170kW 2000-2006

Liczba ocen: 10
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,9
~Wooboost
Coupe 330 Ci 231KM 170kW
BMW Seria 3 E46
Zdecydowanie auto zasługuje na 5. Kupiłem je za £1100 zupełnie przypadkowo. Nie miałem żadnej historii serwisowej auta, ale za takie pieniądze postanowiłem zaryzykować, zwłaszcza, że to było moje pierwsze auto. Urzekła mnie czerwień i manualna skrzynia. Możecie sobie tylko wyobrazić 23 latka w 230 konnym samochodzie z napędem na tył. Poprzedni właściciel musiał palić kapcie bo opony były łyse. Czujnik ABS był uszkodzony więc kontroli trakcji też mi brakowało. W pierwszy weekend po zakupie wybrałem się do Oban. Zaczęło bardzo mocno padać i właściwie nie miałem trakcji za grosz, ale samochód zdawał się być łatwy i naturalny do opanowania. Nie mogłem się nacieszyć kulturą pracy, dźwiękiem silnika i przyspieszeniem. Zdecydowanie najlepszy samochód jakim jeździłem.
4,0
~produkuje się na darmo
Coupe 330 Ci 231KM 170kW
BMW Seria 3 E46
Kierowcy tej marki mają tendencję do jej gloryfikowania. Nie jest tak idealnie jak mówią to różne opinie, ale też nie ma specjalnie na co narzekać. Silnik ma swoje bolączki, jak zużycie oleju i problemy z trzymaniem fabrycznej mocy, ale jest trwały i wystarczająco efektywny by dać uśmiech z jazdy, pozwolić bezpiecznie wyprzedzać. Spalanie jak na pojemność jest przyzwoite - minimalne jakie udaje mi się regularnie osiągać w spokojnej trasie po ciasnych krajówkach i drogach wojewódzkich to 7.5-8L. Z kolei krótkie odcinki po mieście to 13-14L. Oczywiście wynik ten można spokojnie zwiększyć korzystając raz po raz z dostępnych osiągów. Koszty utrzymania są dość wysokie, choćby tarcze do 330Ci mają większą średnicę niż do słabszych wersji, najmniejsza felga jaka się na nie zmieści to 17" - czyli także droższe opony. Usterkowość nie jest wysoka jeśli nie kupi się jeżdżącego złomu, a to może być problemem. BMW serii 3 e46 przejęło pałeczkę od golfa i passata na pierwszy, tani wóz do lansu dla młodego. Stąd cały wysyp ogłoszeń i sprowadzanie wszystkiego, co tylko można. Za dbałość auto odwdzięcza się bardzo przyjemnym, pewnym prowadzeniem w zakrętach, szczególnie z opcją "sportowe dostosowanie podwozia" i m-pakietem - z którym także wygląda po prostu świetnie. Materiały we wnętrzu zużywają się szybciej niż w klasie wyższej, ale są dobrej jakości. Fotele wygodne, polecam fabryczną wersję sport, która ma lepsze trzymanie boczne. Z tym silnikiem można często trafić dobre wyposażenie, jak czujnik deszczu, czujnik światła, fotochromatyczne lusterko, opcjonalny zestaw audio Harman-Kardon (dobry), nawigację (odczyt map z płyty DVD). Ogółem idealny wóz na co dzień.
4,4
~michu
Coupe 330 Ci 231KM 170kW
BMW Seria 3 E46
super samochod dla kazdego niezawodny w miare eko tyl naped ja mam m-pakiet wiec sportowe siedzenia elektrycze i m kierownice mala i gruba no i 231km 300nm podwojeny rozrzada zmienia sie przy 3000 i 5000 no i ten dziek na 1,2,3 biegu ok 2000 pieknie buczy basaowo

Raporty spalania BMW Seria 3 E46 Coupe 330 Ci 231KM 170kW 2000-2006

Liczba raportów: 32
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Coupe 330 Ci 231KM 170kW 2000-2006
11,4
l/100 km
13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,8
Coupe 330 Ci 231KM 170kW
BMW Seria 3 E46
Jestem posiadaczem owego BMW od dwóch lat, śmieszą mnie komentarze typu że autem da się zejść na 6.5 czy 7 litrów, bo się nie da, chyba że z górki i w dodatku z żaglem, ale komentarze typu że to auto pali 20 litrów i więcej też są wyssane z palca. Podejrzewam że ludzie którzy to piszą nawet nie przejechali się takim autem, :) Fakt, przy stałej jeździe drogą ekspresową w granicach 90-120 km/h da się zejść do 8.5 litra, ale już przy jeździe autostradowej w granicach 140-160 km/h spalanie wzrasta do ok 11 litrów na 100 km. Szczerze mówiąc średnie spalanie, trochę po mieście, trochę trasy wynosi u mnie ok 13 litrów gazu przy normalnej jeździe, bez szaleństw, ale też bez delikatnego muskania pedału gazu. Uważam to za rewelacyjny wynik, bo poprzednia moja bmka z motorem 16 paliła 11-12 litrów gazu. Szczerze polecam samochód, ponieważ jazda nim to czysta przyjemność, a części wcale nie są takie drogie, porównywalne ceną do vw :)
11,0
Liczba komentarzy: 3
Coupe 330 Ci 231KM 170kW
BMW Seria 3 E46
Uważam, że samochód spala normalne ilości paliwa jak na pojemność i moc. Nie liczę z kalkulatorem średniego spalania, ale nie ma bólu. Tym bardziej, że mowa o BMW a nie o jakimś Tico. Śmieszy mnie, jak ktoś kupuje sobie furę dla szpanu i pierwsze co robi to pakuje LPG pod maskę. Wstyd, że hej. Nie oszukujmy się, ale ludzie których nie stać na to auto nie powinni pchać się w zakup, bo LPG w połączeniu z zamiennikami i szewcem łatającym dziury w tapicerce to zdecydowanie nie ten kierunek. Czy auto spali 11, czy 15 litrów na setkę ma mniejsze znaczenie, jeśli kierowcę stać na wizyty w serwisie i markowe podzespoły. Frajda z jazdy tym samochodem w stosunku do niskiego spalania, przeskakuje niejeden wóz z większym motorem i większym ego. Trójka E46 coupe to naprawdę wdzięczne auto pod warunkiem, że stać cię nie tylko na zakup, ale i na utrzymanie wózka w dobrej kondycji. Jak chcesz tanio jeździć to kup Melexa a jak jesteś miłośnik gazu, to polecam działkę w Oświęcimiu
10,2
Coupe 330 Ci 231KM 170kW
BMW Seria 3 E46
Witam serdecznie. Posiadam BMW 330Ci ze skrzynią smg. Samochód jest z 2002 roku, a ja jestem drugim właścicielem. Na trasie (nie autostrada itp) przy 90 na tempomacie + zabudowany miejscami pali 7l/100km. Przy normalnej wolnej jeździe na trasie(90-110) pali 7,5-8,5l/100km. W warszawie w porannych i popołudniowych korkach spalanie wynosi około 14l. Miasto bez większych stojących korków i szybka jazda po mieście 12 litrów. W porównaniu do mojego byłego 540i w manualu osiągi 330Ci smg takie same do 150 a spalanie niemal dwukrotnie mniejsze. Masz pytanie pisz mail. [email protected] Pozdrawiam.

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 75
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Problem rozwiązany
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Coupe