Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~AmbitnyLen96
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 320d 150KM 110kW
Użytkuje auto 2 lata więc postanowiłem się z grubsza podzielić opinią na temat BMW. Pomimo tego że bardzo lubię markę to moja wypowiedź tutaj będzie pisana zgodnie z prawdą a nie pod wpływem emocji fana. Zaczniemy od plusów niesamowity układ jezdny po prostu poezja czy wychodzisz w zakręt 40 czy 120 to mało ważne auto jest przyklejone, silnik 2.0d 150km taki chciałem gdyż robię trasy i chciałem trochę zaoszczędzić na paliwie więc dlatego ta pojemność. Sam motor sprawdza się fajne jest elastyczny moc w miarę oczywiście bez szaleństw miejmy na uwadze że to 2 litry nie 6.3 amg :-D spalanie na trasie poniżej 6l bardzo realne miasto pod 7-8. Środek i jakość wykończenia na prawdę na poziomie plastiki miękkie i trwałe jak na swój wiek posiadam pełen m pakiet wewnątrz więc wygląda super jak na auto z tego rocznika. Bryła auta dalej prezentuje się świetnie pomimo upływu lat i przykuwa wzrok przechodniów. Zawieszenie w życie niestety nie jest już tak kolorowe jak reszta bardzo szybko się zużywa dzięki naszym drogom, przy tym do tanich nie należy. Największa wada auta to korozja ! Nie wiem jakim cudem auto klasy premium nie jest ocynkowane po prostu nie mam pojęcia dlatego też progi, tylna klapa, błotniki, nadkola i podłoga lubi być zjedzona. Ogólnie polecam to auto zamiast Audi z tych lat bądź Mietków grunt to egzemplarz z pewnych rąk i najlepiej po wymianie turbiny bądź sprzęgła gdyż to najdroższe rzeczy w dieslu.
4,3
~Jaro
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 320d 150KM 110kW
Auto sprowadził z Niemiec w 2011, szukałem go parę miesięcy. Jest to przeciętnie wyposażona wersja, bez bajerów. Ale za to auto było w świetnym stanie jak na 9letnie auto, miałem na nie 6 miesięczną gwarancję. Przydała się, bo po pół roku przy przebiegu 200000 padło sprzęgło. Jestem bardzo zadowolony z tego egzemplarza, tylko raz zawiódł mnie na trasie - padł alternator, ale to mogło zdarzyć się i w nowszych autach. Prosta zasada - na tym aucie nie można oszczędzać - chcesz mieć sprawny silnik - wynieniaj olej co 10 tysięcy, lej tylko sprawdzone paliwo, naprawy zawieszenia tylko ori i będzie ok. Auto odwdzięczy się świetnym prowadzeniem i bezawaryjnością (nie boję się jechać 16o letnim autem w trasy powyżej 1000km). Po OK 12u latach pojawiły się drobne problemy z rdzą przy progach i nadkolach. Wszystko zostało poprawione, mam spokój na parę lat co najmniej. Jak dobre to auto niech świadczy też to, że próbowałem kupić coś młodszego i w końcu zrezygnowałem. Przebiegi zbliżone do mojego auta (grupa vag) , trzeszczaca tapicerka (Skoda Octavia), za miękkie zawieszenie i nieprecyzyjny układ kierowniczy (Opel Insignia), słabe osiągi (Mazda 6). Skoro z rzeczy do wymiany/regeneracji została tylko turbina to mogę powiedzieć, że na kolejne 275000 kilometrów mam spokój :) polecam E46, ale tylko bezwypadkowe i zadbane. Od reszty lepiej trzymać się z daleka, bo będzie bolało po kieszeni
4,4
~Przemek
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 320d 150KM 110kW
Auto oceniam bardzo dobrze. Wcześniej miałem Mercedesa W211, fajne auto lecz ceny zawieszenia i ewentualnych serwisów pompy hamulcowej SBC mnie zniechęciły... Teraz jeżdżę BMW e46 i jestem mega zadowolony. Auto ładne, dynamiczne, oszczędne, mało awaryjne, dobrze wykończone i spasowane (nic w nim nie trzeszczy ani nie skrzypi) dobre wyposażenie (przynajmniej w mojej.brązowe skóry, fotele Mpakiet el. z pamiecią, kierownica Mpakiet multifuncyjna, radio ze zmianiarką, klimatronik, czujniki cofania itp.) czyli wszystko czego potrzeba w normalnym aucie. BMW jest bardzo wygodne i ma genialne zawieszenie które zarazem super wybiera dziury jak i rewelacyjnie trzyma się na zakrętach. Po kupnie auta do roboty była turbina (koszt 1500zł całość) i za wczasu wywaliłem klapki z kolektora i wsadziłem zaślepki koszt koło 50zł ponieważ zrobiłem to sam w garażu, nic trudnego... Do tego wymieniłem aku bo się okazało że ten który był założony był od nowości z 2004 roku oryginał BMW... :P i zmieniłem przed zimą sterownik grzania świec bo gdy przyszły mrozy okazało się że wcześniej paliła bez grzania :P . Mam te auto ponad pół roku zrobiłem już 15tyś km i jestem bardzo zadowolony. Myślę , że przez najbliższy czas tylko zmieniać olej i jeździć :) . Szczerze polecam te auto. Tylko szukajcie zadbanych!
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 320d 150KM 110kW
Witam. Raport dotyczy auto po chipie na 180 km, felgi 17 cali opony o szerokości 215. Dojeżdżając do pracy 25 km w jedna stronę przy normalnej jeździe bez zbędnych wyprzedzań itp oraz co weekend powrót do rodzinnej miejscowości 65 km przez wioski spalanie w granicach 6,6l. W trasie Polska - Chorwacja na odcinku 80 km z prędkością 100 km/h spalanie 5,9. Średnie spalanie po tym wyjeździe wyszło niecałe 7 l - prędkości od 100 do 160 km/h. Najwyższe spalanie jakie udało mi się zanotować wyszło przy prędkościach 170 - 180 km/h. Ogólnie polecam
6,2
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 320d 150KM 110kW
Samochód palił na początku średnio ok. 8l/100km wg wskazań licznika, licznik kasowałem co tankowanie (ok. raz na miesiąc). Nie jeżdżę przesadnie oszczędnie ale też nie do odcięcia na każdym biegu. Po pół roku od zakupu poddałem silnik chiptuningowi na 190 BHP i od tamtego momentu skończyły się wszystkie problemy z wysokim spalaniem. Dodam, że wcześniej z silnikiem było wszystko w porządku bo przeszedł diagnostykę na hamowni, wydmuchał 149 koni. W tym momencie średnie spalanie wynosi 6,5l/100km ze wskazań licznika, w praktyce pali 6,2l/100km (mierzone na 3 tankowaniach do pełna). Do pracy dojeżdżam 5km w jedną stronę, miesięcznie robię około 1000km. Nie dość że mocy jest dużo to jeszcze mniej pali. Polecam ten samochód w 100% i jakbym był znowu na kupnie auta za taką cenę to wybrał bym go drugi raz.
6,7
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 320d 150KM 110kW
Średnie spalanie auta w moim przypadku to 7l/100km w cyklu mieszanym Rozkład to: 20% małe miasto, 40% dojazd do Warszawy (prędkości >100km/h) i 40% jazda po Warszawie. Styl jazdy: dynamiczny. Biorąc powyższe pod uwagę jestem naprawdę zadowolony ze spalania a jeżdżę tym autem już blisko 7lat. Najniższe spalanie jakie udało mi się zanotować na trasie to 5.4/100km - trasa ok. 400km ale jazda głównie z prędkością 110km/h. Odnośnie prędkości to autko wyraźnie więcej pali przy prędkościach autostradowych (>140km/h), nie to żeby auto jakoś się męczyło ale wyraźnie widać, że przy tych oporach powietrza przydałby się trochę mocniejszy silnik.

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 82
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Sedan