Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Touring 320 Ci 170KM 125kW 2001-2006

Lata produkcji: 2001 – 2006
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E46 Touring 320 Ci 170KM 125kW 2001-2006

Produkowany od 2001 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2171 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 6100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny

Oceny BMW Seria 3 E46 Touring 320 Ci 170KM 125kW 2001-2006

Liczba ocen: 2
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Ergonomia

Wady

- Koszty utrzymania - Drobne usterki - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Affgan
Touring 320 Ci 170KM 125kW
BMW Seria 3 E46
Samocohód idealnie pasuje dla młodej rodziny. Przy czym daje ogromną radość z jazdy. duży rozstaw osi, tylni napęd elastyczny silnik i M pakiet robią wrażenie...
4,5
~greg
Touring 320 Ci 170KM 125kW
BMW Seria 3 E46
Jest po prostu poezja! silnik R6 to majstersztyk BMW (Silnik)

Raporty spalania BMW Seria 3 E46 Touring 320 Ci 170KM 125kW 2001-2006

Liczba raportów: 8
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Touring 320 Ci 170KM 125kW 2001-2006
9,4
l/100 km
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,6
Touring 320 Ci 170KM 125kW
BMW Seria 3 E46
Przy tej cenie gazu którą mamy obecnie (ok 2 zł ), uważam że to śmieszne pieniądze za przejechanie 100 km. Polecam następująca instalacjie LPG do tego silnika: sterownik stag 300 6, wtryski baracudy i dobry reduktor do 250 KM. Silnik lubi gaz i nic się nie dzieję jeśli wszystko zamontowane jest poprawnie. Polecam Mój styl jazdy jest "agresywny" jeśli ktoś potrafi jeździć na emeryta to mógłby na pewno osiągnąć lepsze wynik pod względem ekonomi. Ogólnie samochód bardzo fajny pewnie trzyma się drogi, super wyciszenie mała awaryjność, części może nieco droższe od Opli czy Peugeotów ale tragedii nie ma. Zawieszenie np. dużo tańsze od Audi A4 B5/B6 (wystarczy porównać części wahaczy). (Silnik)
11,7
Touring 320 Ci 170KM 125kW
BMW Seria 3 E46
Auto ciężkie - miasto = wysokie spalanie ok 13l/100. Na trasie przy predkości 110km/h na tempomacie spalanie ok 10-10,5l lpg. Zużycie oleju silnikowego - standard 200ml/1000km (m54b22). Ceny części eksploatacyjnych odrobinę wyższe jak do mojej drugiej e30-ki. (Silnik)
10,3
Touring 320 Ci 170KM 125kW
BMW Seria 3 E46
Bmw e46 320i m54b22 Spalanie w miescie 12l Trasa 120km/h -7 litrow 140-160km/h - 8-8,5l 180-200 km/h 11-12l (Silnik)

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 75
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Problem rozwiązany
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Touring