Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Touring 330 i 231KM 170kW 2000-2006

Lata produkcji: 2000 – 2006
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2979 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 231 KM (170 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Touring 330 i 231KM 170kW 2000-2006
10,4
l/100 km
12,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,1
BMW Seria 3 E46
Touring 330 i 231KM 170kW
Silnik 3.0 swoje spalić musi. Koszty paliwa w stosunku do dynamiki jazdy i komfortu są dość niskie. W trasie przy 90km/h wynik poniżej 10l/100km LPG jest spokojnie do osiągnięcia (udało mi się osiągnąć wynik na poziomie 9,6l LPG / 100km) - skrzynia manualna 6b pozwala utrzymać dosyć niskie obroty - 100km/h przy prawie 2000obr/min. Na szybkich trasach i autostradzie jadąc na tempomacie wynik 10,5-11,5l/100km. W jeździe typowo miejskiej ok. 13l/100km. Staram się tankować na jednej sprawdzonej stacji - dobra jakość gazu i najniższa cena w mieście (Białystok - ul.Wiewiórcza obok WORDu). (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
11,1
BMW Seria 3 E46
Touring 330 i 231KM 170kW
Jak na 231KM 300Nm i 6,5 sek. do setki, plus moja (ciężka) noga, to jestem bardzo zadowolony. Średnio nie przekracza 11, a lubię się pobawić, na zakręcie polecieć bokiem, wyprzedzić w pełnej dynamice z redukcją na 3 przy 100km/h. Praktycznie tyle samo palą 320i. No i ten motor lubi ostrzejszą jazdę. Potrafi jechać 160km/h i wskazówka pokazuje średnie spalanie w okolicach 8l! To auto lubi jeździć, a każda przejażdżka zapewnia zawsze wiele wrażeń, nie można zapominać o dobrym sportowym oleju. Najniższe spalanie uzyskałem jadąc do 120km/h w trasie bez przystanków. Kółka R18, laczki o szerokości 245. Polecam ten model każdemu miłośnikowi prawdziwej motoryzacji. (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
11,2
BMW Seria 3 E46
Touring 330 i 231KM 170kW
Podaje wartości z dystrybutora. Miasto Warszawa w miarę spokojna jazda, kilka razy ogień na odcinku 400km -13.7l. trasa 1600km 4 osoby ciągle 140-170kmh 10.3l. trasa jednopasmo plus wyprzedzania 3 osoby - 9.3l Do 120kmh autostrada 2 osoby - 8.7l NIE SPALI MNIEJ liczę to od 10k km I nie uwierzę w to co piszecie w komentarzach (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 82
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Touring