Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93

Lata produkcji: 2004 – 2013
Segment: Klasa średnia
Piąta generacja modelu (oznaczony symbolem E90; symbole od E91 do E93 odnoszą się do różnych wersji nadwozia) produkowana w latach 2005-2011. To największy samochód w rodzinie „trójki”. Stylistycznie stanowi rozwinięcie myśli projektowej zastosowanej u jego poprzednika, choć jest od niego nieco bardziej dynamiczny i agresywny. W 2006 roku E90 został wybrany Światowym Samochodem Roku. Był również najlepszym sportowym sedanem w kanadyjskiej edycji konkursu na Samochód Roku. W latach 2009 i 2011 model został poddany drobnym modernizacjom stylistycznym.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Jacenty
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320i 150KM 110kW
Jeżdżę BMW E90 z silnikiem 2.0 150 KM benzyna + LPG i z czystym sumieniem mogę polecić ten samochód każdemu, kto szuka wygodnego, dynamicznego auta klasy premium. Auto świetnie się prowadzi – układ kierowniczy i zawieszenie dają dużo pewności na drodze, a jednocześnie zapewniają wysoki komfort jazdy. Silnik 2.0 świetnie współpracuje z instalacją LPG – spalanie jest rozsądne, a przy odpowiednim serwisowaniu nie sprawia problemów. Dodatkowym atutem jest klasyczny napęd na tył, który daje dużo frajdy z jazdy, zwłaszcza zimą. Wnętrze, mimo upływu lat, nadal prezentuje się bardzo dobrze – jest solidnie wykonane i ergonomiczne. Sedan oferuje niezbyt duży bagażnik na 2 osobowy wyjazd na wakacje jest wystarczający ale przy większej liczbie bagażu jest za mały.
Dodane 5 miesięcy temu
4,5
~Kacper Nowak
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
Autem podróżuje się super. Jest bardzo komfortowe, ale ma swoje wady. Silnik działa fantastycznie, ale obowiązkowo po naprawie wtryskiwaczy. W innym przypadku bierze olej jak zły. Wiązka w klapie bagażnika też może stanowić problem, gdyż po pewnym czasie niszczy się i unieruchamia światła w klapie. Interior z kierownicą sportową jest bardzo przyjemny, jednak plastiki wolałem odkleić na czarno. Miejsca dla pasażerów jest naprawdę dużo. Bagażnik nieprzesadnie wielki, cztery torby turystyczne się zmieszczą, ale na 4 walizki bym nie liczył.
Dodane ponad rok temu
3,4
~artur4236
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320d 184KM 135kW
Samochód dla fanatyków marki, w czasie jazdy genialnie trzyma się drogi, spalanie w mieście ok. 8-9 litrów, na trasie min. 6 litrów przy prędkości powyżej 120 km/h. Wymaga ciągłego serwisowania oleje, filtry co 10 tys. km, części zamienne (pierwszego montażu) są drogie w stosunku do innych powszechnych aut w tej klasie. Serwis samochodu w ASO to kosmos dla pojazdu z 2011 r. Typowe bolączki do dzisiaj remont automatycznej skrzyni biegów, rozrząd z wyjęciem silnika, czyszczenie dpf, zawieszenie max. do 2 lat, elektryka usterki oświetlenia, problemy z centralnym zamkiem, problemy z utratą mocy. Jednym słowem skarbonka bez dna nie znając dnia i godziny.
Dodane ponad rok temu
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93
7,6 – 25,8
l/100 km
5,0 – 9,9
l/100 km
9,7 – 19,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320d 163KM 120kW
kupiliśmy to bmw po to, żeby to był oszczędny samochód w trasy... automat, tył napęd, ale jak jadę 110-120kmh to spala mi ponad 7l/100. Jak jechałem szybciej tak ok 160-180kmh to spalił mi w trasie 8.8l/100. Spalanie w Mieście pokazuje mi 9,2. To jest jakiś dramat, wsadziłem trochę kasy, na zawieszenie, nowe opony, naprawę wtrysków. Spytałem się w serwisie i innych ludzi i usłyszałem, że to nie jest VW, żeby palił 5/100... Mieliśmy Mercedesa W204 C 220d, co prawda w manualu, ale tam można było w trasie zejść poniżej 5/100 przy bardzo oszczędnej jeździe.
Dodane 10 miesięcy temu
5,5
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 318d 143KM 105kW
Auto jadąc 90km/h potrafi palić w okolicach 4 litrów na 100km. Zimą w mieście i korkach okolice 7,5 litra. W mieście w umiarkowanym ruchu okolo 6 litrów. W trasie przedstawia sie to tak - 100km/h 4,7l - 120km/h 5,4l - 140km/h 6,5l - 160km/h 7,5l. Wydaje mi sie że te 140KM to za mało żeby przyjemnie jezdzić w trasie. Elastyczność taka że 100-150km/h na 6 biegu to około 25 sekund, na 4 biegu to okolice 14 sekund, ale bez przesady żeby dieslem redukowac przy wyprzedzaniu na ekspresówce. Chyba jest to spowodowane tym że maksymalny moment obrotowy jest dostepny dopiero przy 3000 obr/min. Umawiam sie na mape silnika i wtedy mam nadzieje że poprawi sie elastyczność i spalanie przy wyższych predkościach spadnie bo na razie czuć że powyzej 140km/h samochód sie męczy.
Dodane ponad rok temu
11,8
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Cabrio E93 335i 306KM 225kW
Samochód na oponkach 18 calowych 235mm Pali przy 100km/h 7L Przy 120km/h 8.6L Przy 140km/h 9.5/10L Korzystanie z silnika i zabawa przy dynamicznej jeździe jaką daje ten silnik to 13-17L Jazda zróżnicowana przy wyprzedaniu co jakiś czas nie sprawdzaniu dźwięku w każdym tunelu jaki jest to między 10,5-13l Wszystko powyżej odnosi się do silnika ciepłego wraz z olejem w skrzyni jak i silniku. Przy krótkich trasach do 15km przy temperaturach 0 stopni. Samochód mimo chwili oddechu na postoju pali około 14-17l
Dodane ponad rok temu
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 6
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
Dodane 5 lat temu
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
Dodane 5 lat temu
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 31
5,0
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 121 tys. km
użytkowana przez: 92 tys. km
Zacznę od warunków, jakie silnik wymaga od instalacji LPG, a te są bardzo istotne i mają ogromne znaczenie do prawidłowego działania jej i silnika. Silnik jest wyposażony w zmienny wznios zaworów ssących jako element dawkowania powietrza zamiast klasycznej przepustnicy. System w BMW nazywa się Valvetronic. Ten nie powoduje podciśnienia w kolektorze dolotowym, w którym...
Dodane 2 miesiące temu
4,5
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 3.0 330Xi 258KM 190kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 350 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Sterownik STAG Q-max plus, Podwójny reduktor Stag. 6 pojedynczych wtryskiwaczy AC W-03 zamontowanych przy samej głowicy. Wszystko prawidłowo wyregulowane. Sterownik rewelacja. Dobiera parametry i dawki gazu na podstawie wskazań komputera benzynowego. Wszystko działa perfekcyjnie. Nie wiem jak to możliwe, ale nawet komputer pokładowy pokazuje aktualne spalanie LPG (podczas...
Dodane 6 lat temu
5,0
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW
homologacja: L.T.A. POLONIA, IMPORT-EKSPORT MONIKA WOJTAŁA
instalacja: VIALLE
przebieg: 275 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Sekwencyjny wtrysk gazu w fazie ciekłej tzw. V generacji, Vialle LiquidSi. Montaż wykonany przez Instal Gaz w Gdyni. Montaż wykonany bardzo estetycznie i poprawnie. Wtryski umieszczone na szynie przymocowanej do kolektora dolotowego. Elektrozawór z filtrem w dostępnym miejscu. Komputer gazu umieszczony obok komputera samochodowego, a jak wiadomo to miejsce jest dobrze...
Dodane 9 lat temu
BMW Seria 3 E90-91-92-93

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów