Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Cabrio E93

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Klasa średnia
Piąta generacja modelu (oznaczony symbolem E90; symbole od E91 do E93 odnoszą się do różnych wersji nadwozia) produkowana w latach 2005-2011. To największy samochód w rodzinie „trójki”. Stylistycznie stanowi rozwinięcie myśli projektowej zastosowanej u jego poprzednika, choć jest od niego nieco bardziej dynamiczny i agresywny. W 2006 roku E90 został wybrany Światowym Samochodem Roku. Był również najlepszym sportowym sedanem w kanadyjskiej edycji konkursu na Samochód Roku. W latach 2009 i 2011 model został poddany drobnym modernizacjom stylistycznym.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

BMW Seria 3 E90-91-92-93 Cabrio E93 – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 2
Liczba miejsc 4
Długość 4580 mm
Szerokość 1782 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1985 mm
Wysokość 1384 mm
Rozstaw osi 2760 mm
Rozstaw kół - przód 1500 mm
Rozstaw kół - tył 1507 mm
Zwis przedni 771 mm
Zwis tylny 1049 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1460 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1320 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 210 l
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Ergonomia + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,3
~mkrex
Cabrio E93 335i 306KM 225kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Za te pieniądze nie ma w tej cenie drugiego cabrio z twardym dachem cztero/pięciomiejscowego z silnikiem o takiej mocy. Generalnie to dwa samochody w jednym, albo coupe albo cabrio. Niewprawne oko nie zauważy że coupe to tak na prawdę cabrio. W formie coupe mimo swoich lat nie zestarzał się tak bardzo. Szkoda braku LEDów. Przeciwnicy w tych latach z innych stajni już mieli. Silnik łatwo modyfikowalny choć ze stajni Audi 3.0 tfsi na kompresorze jednak idzie za te same pieniądze bardziej zwiększyć moc. Bardzo ciężkie auto. 1800 kg. Z automatem jeszcze cięższe. Prawdopodobnie z powodu składanej konstrukcji dachu i wzmocnienia konstrukcji. Do tego brak xdrive które jeszcze by zwięskszyło masę.
4,3
~Jasio
Cabrio E93 320i 170KM 125kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Samochód użytkuje na codzień od ponad dwóch lat. Dokonane naprawy uznać mogę za standardowe. Zawieszenie, hamulce płyny etc. Przez moment pojawiło się tzw ciągnięcie skrzyni na trzymanym hamulcu przy biegu D ale ustało po wymianie oleju w skrzyni wraz z misą. Jedyny odczuwalny przeze mnie problemem w tym samochodzie wynika z wybranego silnika. 2.0 benzyna to za mało aby skutecznie rozpędzać ten ciężki przez wzmocnioną konstrukcje wóz ( a może mam złe przyzwyczajenia z poprzednich aut z większymi motorami?). Niezależnie jednak od braku mocy silnik ten pracuje po prostu za głośno. Zdecydowanie bardziej polecam 2,5 lub 3.0 benzynę. Diesle z przyczyn oczywistych radzę odpuścić chyba, że ktoś lubi czuć ciągle frytki jadąc bez dachu w słoneczny dzień. Nie zawiodłem się na tym samochodzie i kupiłbym go ponownie tylko, że z większym motorem. BMW nie zawiodło także co do elektryki i uszczelnienia dachu wszystko pracuje płynnie i bezawaryjnie.
3,7
~Maciej
Cabrio E93 320i 170KM 125kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Możę, gdyby nie ten silni N43B20 - byłoby fajnie. Może fakt, kupiłem samochód 10 letni, niby z polskiego salonu z niewielkim przebiegiem 160 tys., ale doprowadzenie tego silnika do porządku kosztowało mnie już 10 tys. i do końca nie wiem czy będzie ok. Wiem, samochód cabrio, bardziej do relaksu niż do jazdy na codzień i z tym się godzę. Ale z dolewaniem 1 litra oleju na 1500 km, popsutymi 2 wtryskami, inoxem, łańcuchem rozrządui kilkoma innymi rzeczami w BMW z przebiegiem 160 tys. ciężko się pogodzić.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Cabrio E93
8,4 – 12,5
l/100 km
7,3 – 9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,7
Cabrio E93 330i 272KM 200kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Trasa normalna jazda, ale bez bardzo dużych szaleństw około 9 litrów - jak na tę moc znakomity wynik Trasa z szaleństwami około 11 litrów Miasto (samo miasto na zimnym silniku, krótkie odcinki) zawsze około 15-17litrów Miasto na ciepłym silniku bez korków od 13 do 15 litrów Generalnie samochód polecam na wypady za miasto bez dachu - najlepiej ciepłymi wieczorami. Naprawdę mało pali na to co potrafi i ten dźwięk rzędowej szóstki ;) Posiadam wersje M-Pakiet na długich trasach czuć już twardsze zawieszenie na 19 calowych felgach troszkę twardo. Jednak jak na tę masę świetnie trzyma się w zakrętach. Silnik kompletnie bezobsługowy mimo bezpośredniego wtrysku - brak turbiny, łańcuszek rozrządu. Generalnie wymieniać olej i filtry bo w zasadzie nie ma się co zepsuć. Gdybym miał wybierać jeszcze raz wybrałbym coupe - jazda bez dachu w gorące dni wcale do przyjemnych nie należy a samochód jest naprawdę sporo cięższy od coupe i o wiele mniej sztywny co czuć na zakrętach. Fajna sprawa (przynajmniej w moim przypadku) ze składanym tylnym oparciem kanapy. Pojemność bagażowa znacznie się zwiększa kiedy podróżujemy w dwie osoby.
10,6
Cabrio E93 330d 231KM 170kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Automat. Samochód po programie na 290KM. Moment obrotowy sporo większy niż M3. Dzięki temu wrażenia z jazdy są naprawdę świetne. Zejście poniżej 10L w zakorkowanym mieście (Gdańśk) jest niemożliwe. Przy "deptaniu" od świateł do świateł 13+. Natomiast w trasie 8-8.5 jest wykonalne. Auto dużo mniej awaryjne od poprzedniego 320d e91. Spalanie średnio 2l większe ale osiągi bez porównania. Naprawdę nie warto kupować 320 w e90.
11,5
Cabrio E93 335i 306KM 225kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Przy dynamicznej jeździe na trasie potrafi spalić 15-16 litrów, w mieście też trzeba liczyć się ok 15, zimą w korkach (Kraków) dochodzi do 20, ale przy spokojnym autostradowym przelocie spali ok 7. Średnio koło 10 trzeba liczyć na trasie. Bez dachu przy większych prędkościach 2-3 litry trzeba doliczyć na 100.
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
2 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
1 komentarz
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Cabrio E93