Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Cabrio E93 320i 170KM 125kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega jÄ… wiÄ™kszość osób, dlatego jeÅ›li brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje siÄ™ niska w stosunku do pojemnoÅ›ci, zupeÅ‚nie tak, jakby inżynier, który projektowaÅ‚ ten silnik myÅ›laÅ‚ o swoim obiedzie zamiast o szaÅ‚owych rozwiÄ…zaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje siÄ™ znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistoÅ›ci, a jeÅ›li to maÅ‚o - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznaÅ„ sÄ… rzÄ™dowe, 6-cylindrowe silniki o pojemnoÅ›ci 3l. NajsÅ‚abszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – sÄ… jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też sÄ… niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć siÄ™ z walorów jezdnych auta, ale jeÅ›li posiadacie trochÄ™ wiÄ™cej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć siÄ™ za motorami podchodzÄ…cymi pod 200KM. W ofercie znajdÄ… siÄ™ dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. SÄ… bardzo dynamiczne i posÅ‚uszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten wiÄ™kszy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochÄ™ na niego wyÅ‚ożyć, ale kto powiedziaÅ‚, że emocje sÄ… tanie?
czytaj więcej
Powagosław
NajÅ‚adniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by staÅ‚o siÄ™ tak wiele. Wszak niektórzy powiedzÄ…, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
„UdaÅ‚o siÄ™” – rzekÅ‚ czÅ‚owiek do maszyny, którÄ… stworzyÅ‚. Maszyna pokiwaÅ‚aby gÅ‚owÄ…, gdyby jÄ… miaÅ‚a. Za odpowiedź wystarczyÅ‚o potakiwanie tÅ‚umu, który niczym echo, powtórzyÅ‚: „UdaÅ‚o siÄ™”. „W koÅ„cu” – dodaÅ‚ ktoÅ›, kto sÄ…dziÅ‚, że to, co dobre w Serii 3 to już byÅ‚o. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 84 x 90 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Silnik - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,3
~Jasio
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Cabrio E93 320i 170KM 125kW
Samochód użytkuje na codzień od ponad dwóch lat. Dokonane naprawy uznać mogę za standardowe. Zawieszenie, hamulce płyny etc. Przez moment pojawiło się tzw ciągnięcie skrzyni na trzymanym hamulcu przy biegu D ale ustało po wymianie oleju w skrzyni wraz z misą. Jedyny odczuwalny przeze mnie problemem w tym samochodzie wynika z wybranego silnika. 2.0 benzyna to za mało aby skutecznie rozpędzać ten ciężki przez wzmocnioną konstrukcje wóz ( a może mam złe przyzwyczajenia z poprzednich aut z większymi motorami?). Niezależnie jednak od braku mocy silnik ten pracuje po prostu za głośno. Zdecydowanie bardziej polecam 2,5 lub 3.0 benzynę. Diesle z przyczyn oczywistych radzę odpuścić chyba, że ktoś lubi czuć ciągle frytki jadąc bez dachu w słoneczny dzień. Nie zawiodłem się na tym samochodzie i kupiłbym go ponownie tylko, że z większym motorem. BMW nie zawiodło także co do elektryki i uszczelnienia dachu wszystko pracuje płynnie i bezawaryjnie.
3,7
~Maciej
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Cabrio E93 320i 170KM 125kW
Możę, gdyby nie ten silni N43B20 - byłoby fajnie. Może fakt, kupiłem samochód 10 letni, niby z polskiego salonu z niewielkim przebiegiem 160 tys., ale doprowadzenie tego silnika do porządku kosztowało mnie już 10 tys. i do końca nie wiem czy będzie ok. Wiem, samochód cabrio, bardziej do relaksu niż do jazdy na codzień i z tym się godzę. Ale z dolewaniem 1 litra oleju na 1500 km, popsutymi 2 wtryskami, inoxem, łańcuchem rozrządui kilkoma innymi rzeczami w BMW z przebiegiem 160 tys. ciężko się pogodzić.
4,5
~bogdan
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Cabrio E93 320i 170KM 125kW
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Cabrio E93