Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Cabrio E93 320i 170KM 125kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Silnik - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,3
~Jasio
Cabrio E93 320i 170KM 125kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Samochód użytkuje na codzień od ponad dwóch lat. Dokonane naprawy uznać mogę za standardowe. Zawieszenie, hamulce płyny etc. Przez moment pojawiło się tzw ciągnięcie skrzyni na trzymanym hamulcu przy biegu D ale ustało po wymianie oleju w skrzyni wraz z misą. Jedyny odczuwalny przeze mnie problemem w tym samochodzie wynika z wybranego silnika. 2.0 benzyna to za mało aby skutecznie rozpędzać ten ciężki przez wzmocnioną konstrukcje wóz ( a może mam złe przyzwyczajenia z poprzednich aut z większymi motorami?). Niezależnie jednak od braku mocy silnik ten pracuje po prostu za głośno. Zdecydowanie bardziej polecam 2,5 lub 3.0 benzynę. Diesle z przyczyn oczywistych radzę odpuścić chyba, że ktoś lubi czuć ciągle frytki jadąc bez dachu w słoneczny dzień. Nie zawiodłem się na tym samochodzie i kupiłbym go ponownie tylko, że z większym motorem. BMW nie zawiodło także co do elektryki i uszczelnienia dachu wszystko pracuje płynnie i bezawaryjnie.
3,7
~Maciej
Cabrio E93 320i 170KM 125kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Możę, gdyby nie ten silni N43B20 - byłoby fajnie. Może fakt, kupiłem samochód 10 letni, niby z polskiego salonu z niewielkim przebiegiem 160 tys., ale doprowadzenie tego silnika do porządku kosztowało mnie już 10 tys. i do końca nie wiem czy będzie ok. Wiem, samochód cabrio, bardziej do relaksu niż do jazdy na codzień i z tym się godzę. Ale z dolewaniem 1 litra oleju na 1500 km, popsutymi 2 wtryskami, inoxem, łańcuchem rozrządui kilkoma innymi rzeczami w BMW z przebiegiem 160 tys. ciężko się pogodzić.
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
2 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
1 komentarz
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Cabrio E93