Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320i 170KM 125kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 6700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 90 x 84 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,1
~Alfista
Limuzyna E90 320i 170KM 125kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Szukałem auta niedużego, jednak mieszczącego prawie 2-metrowego kierowcę. Nastawiałem się na ciekawe japońskie kompakty, BMW Serii 1 lub jakieś coupe, jednak szczęśliwym trafem wypadło trochę przypadkiem na uniwersalną 4-drzwiową Serię 3 i nie żałuję wyboru. Wcześniej jeździłem Alfą 159 w dieslu 1.9 JTDm i jakość wykończenia, przede wszystkim wnętrza, jest według mnie w tym BMW na dużo lepszym poziomie. Wymienione na końcu poważniejsze naprawy zostały wykonane w krótkim czasie po kupnie samochodu (dziwny przypadek?), ale od ponad roku nie pojawiły się kolejne usterki, więc chyba jest okej. Niemniej jednak auto może być kosztowne, ale odpłaca się ogólną jakością wykonania i prowadzeniem.
3,8
~Greek
Limuzyna E90 320i 170KM 125kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90