Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320d 177KM 130kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 90 x 84 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,6
~BMW <3
Limuzyna E90 320d 177KM 130kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Jesl ikjtoś planuje zakup używanego - szczerze polecam. Auto z 2007r prawie 200tys przebiegu, jedyny wizyty w serwisie tylk oan wymianę części ekxploatacyjnych, żadnych usterek - silnik, zawieszenie, drobiazgi, elektryka, komplenite nic przez 200tys (!), w koncu szykuje się wymiana sprzęgła :) Spalanie na trasie - 3.6 litra przy 90km/h ! Ale kto by jeździłtakimi prędkościami.... ;) przy 130-140 na 6biegu około 5-6litrów, w mieście 7.5-8.5 litra przy średnio dynamicznej jeździe, przy ciągłym wciskaniu weźmie 9 i wiecej ale co się dziwić :) jak na te osiągi, spalanie jest śmieszne. Raczej twarde zawieszenie ,z tylu mogłoby być ciut więcej miejsca na nogi, pasażerowie narzekają, że się \"wpada\" i ciężko wysiaad, ale wyważenie mas 50/50 - nic za darmo :D Nie polecam run flatów na nasze drogi - auto pływa w koleinach. Na 18\" oponach Pirelli komfort wysoki, nie trzepie na dziurach :) Dynamika, prowazdenie - majstersztyk! spokojnie można jechać )nawet dieslem) na tor i mieć kupę radochy z zamiatania tyłem bez trakcji :) Jeździłem przed zakupem (przez parę dni każdym modelem bo miałem taką okazję)Lexusem Is, Audi a4, Alfą 159 i Mercedesem C. Is całkiem, ale spalanie przy podobnej mocy po mieście to około 12-13litrów, dynamika słabsza. Alfa całkiem ok, ale w testowanych modelu wystąpial poważna usterka więc bałem się, że i w mojej może wystąpić, Audi a4...tu nawet nie ma co porównywać bo to w ogólnie nie ten poziom samochodu, jedyne co na plus to, że się może podobać stylsityka nadwozia, cały układ jezdny, dynamika etc to nie ta liga :) Mercedes bardziej komfortowy ale silnik mimo podobnej mocy o niżsej dynamice i kulturze pracy. Reasumując, jak dla mnie, nie am konkurencji w tej klasie jesli ktoś szuka auta z dobrą dynamiką niskim spalaniem, a chce auta nie tylk od przemieszczania się z punktu a do b .. :) Jeśli ktoś planuje zakup nowego, polecam F30, w porównaniu z konkurencją (którą też już jeździłem bo planuję zakup nowego) nadal bez pororównania lepsze :)
5,0
~jacek
Limuzyna E90 320d 177KM 130kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
bardzo dopracowane auto , silnik to poezja dla uszu , dynamika i sportowe osiągi to 2 imie tego auta naprawde daje mega frajde z jazdy . Układ napedowy jest precyzyjny i dokładny trzyma się drogi jak przyklejony . Srodek jest super wygodny i z dobrj jakości materiałów i naprawde jazda nim jest przyjemna . Miałem wiele aut i to jest numerem 1 , wygląd jest przyjemny dla oka i ma sportowy charakter jak każde bmw. Spalanie małe jak na prawie 180KM bo przy cięzkiej nodze max.spalanie to 10l więc jest b.dobrze. W zakupie auto drogie ale według mnie warte każdych pieniędzy jeśli szukamy auta bezawaryjnego i solidnego o swietnych silnikach i wspaniałym designie.
4,5
~bmw 320d
Limuzyna E90 320d 177KM 130kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
jak na razie jestem bardzo zadowolony. Jest to silnik diesla 2.0 ale ten 163 konny i trzeba powiedzieć, że jest czym pojechać. Super osiągi w stosunku do spalania, jedynym mankamentem tego samochodu są....polskie drogi oczywiście, straasznie twarda, ja mam 17tki i nie wiem jak chłopaki jeżdżą na 18tkach i więcej...
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320d 177KM 130kW 2005-2010
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,9
Limuzyna E90 320d 177KM 130kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
spalanie oceniam na podstawie jazdy na autostradzie.jezdze,jak do tej pory,ok 95% po autostradzie,a reszta po miescie. moja jazda jest raczej spokojna,w granicach 110-130km/h.zwykle jezdze sam i bez prawie niczego w bagazniku,uwazam z dodawaniam gazu,hamuje silnikiem itd itd. raczej jezdze oszczednie(zdarza sie czasami,ze przycisne mu ile sie da,ale nie za czesto-oczywiscie mam na uwadze to,zeby go nei zamulic, dpf i te sprawy ... )uzywam paliwa z shell´a i oleju castroll´a. to wszystko sprawia,ze spalanie moje nie jest za wielkie.ostatnio kupilem opony zimowe nokian wr a3,sprawdzalem ich specyfikacje i niestety ich opory toczenia nie sa za male....moze stad ta roznica w spalaniu? ... ale te 0.3l/100 duzo nie jest,a auto hamuje na makrym i sliskim bez problemu.ogolnie porownujac do starego auta,spalanie spadlo o pol litra na sto ... oby sie nie psulo i bedzie git :) pzdr!
6,1
Limuzyna E90 320d 177KM 130kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Spalanie to zdecydowanie najlepsza strona tego auta. Przy 177km i 350nm nie ma problemu żeby uzyskać spalanie poniżej 5l/100km na trasie (przy prędkościach 100-120 kmh), w mieście dużo zależy od stylu jazdy. Mi w Warszawie wychodzi ok. 7,5 ale poruszam się w większości po centrum.
6,7
Limuzyna E90 320d 177KM 130kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
fenomenalny stosunek spalania do szybkości przemieszczania się, przy bardzo dynamicznej jeździe w trasie (bardzo częste wyprzedzanie z gazem do podłogi na 3 / 4 biegu, prędkości bardzo przekraczające formalnie dozwolone) auto spalało ok 6,4 l / 100 km (przy podobnym stylu jazdy w trasie Audi A4 2.0 T 200 KM automat paliło średnio około 14 - 15 l / 100 km !!!), emeryt na jednym baku (60l) w trasie przejedzie nawet ponad 1100 km
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90