Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 325d 197KM 145kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 197 KM (145 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1300-3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Średnica cylindra × skok tłoka 90 x 84 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Ergonomia + Całokształt + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Empik
Limuzyna E90 325d 197KM 145kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Ogólnie rzecz biorąć auto bardzo fajne, silnik wystarcza do codziennej jazdy, ale już po trzech latach jednak chciałoby się wiecej. ;) Praktycznie bez żadnych awarii, a przebieg już 245000, ale o tym poniżej. Rzecz jasna, nie jest pozbawione wad. Przede wszystkim brak uchwytów na kubki z przodu, to znaczy jest jeden w podłokietniku, ale kompletnie niepraktyczny i w ogóle nie używany, skóra na kierownicy w górnej częsci przepalona już od słońca i jest dość szorstka w dotyku i zostawia czarne ślady na rękach jeżeli mamy je nawet minimalnie spocone, jezeli mamy w pełni suche dłonie jest w miare okej
5,0
~bastek
Limuzyna E90 325d 197KM 145kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Super samochód, solidny i mocny silnik, dość oszczędny jak na taką moc.
3,9
~Łukasz
Limuzyna E90 325d 197KM 145kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Silnik ocena 4 również z małym plusem. Dałbym 5 gdyby nie fakt że turbina powoli do wymiany przy przebiegu 230 tys. oraz uszczelka pod głowicą do wymiany. W moim silniku była podnoszona moc więc spodziewam się że to również z tego powodu seria 197km a moc obecnie 280koni (Silnik)
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90