Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 325d 197KM 145kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 197 KM (145 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1300-3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Średnica cylindra × skok tłoka 90 x 84 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 325d 197KM 145kW 2005-2010
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 325d 197KM 145kW
Wszystkie dane dotyczą BMW e91 kombi której nie ma na tej stronie w zestawieniu z tym silnikiem. Wszystkie dane, które podałem dotyczą samochodu po tuningu. Większy IC, turbo hybrydowe, wtryskiwacze (216) przelotowy wydech, odpowiedni program, moc 330 km. Lecz nie zauważyłem zmian w spalaniu przy maksymalnie oszczędnej jeździe. Krótko opisując dane dotyczące spalania: Droga krajowa, maksymalna oszczędność (70-80km/h) 4.7 l. Cykl mieszany bardzo ekonomiczny bez żadnego stania w korku wychodzi 6.5 ale trzeba znać zasady Ecodrivingu i toczyć się na luzie gdzie się da. Cykl mieszany bez stania w korku wciskając gaz do dechy na każdym skrzyżowaniu ale nie przekraczając 100-120 km/ generalnie jazda na typowego debila w BMW, wyprzedzasz gdzie chcesz, zawsze jak przyspieszasz to wciskasz gaz w dechę, totalnie mając w d**** zasady oszczędnej jazdy i czerpiąc radość z jazdy nie byłem wstanie przekroczyć 10/100 km Może jak ktoś jeździ po stolicy jak debil i stoi w korkach to dobije do 11-12
7,2
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 325d 197KM 145kW
Bardzo fajny i oszczędny silnik. Naprawdę udało mi się zejść do 5 litrów w trasie przy delikatnym stylu jazdy do (prędkość 90-100km/h). W mieście w zimie wychodzi mi maks. 10l/100km przy krótkich odcinkach. Latem, normalna jazda 8.5-9.0 litrów. Trasa 120-130km/h pełne auto 6-6.5 litra.
7,3
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 325d 197KM 145kW
Motor co prawda oszczedny ale kto tu spali 6 litrow chyba jeździ jak emeryt
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
1 komentarz
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90