Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330d 231KM 170kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330d 231KM 170kW 2005-2010

Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 231 KM (170 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1750-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny

Oceny BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330d 231KM 170kW 2005-2010

Liczba ocen: 8
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Brak poważnych usterek + Silnik + Karoseria

Wady

- Koszty utrzymania - Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,7
~Biszkopt
Limuzyna E90 330d 231KM 170kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Dobrze wykonane auto, super silnik i automatyczna skrzynia biegów a do tego napęd na 4 koła xdrive. Prowadzi się super, przyspiesza wspaniale, 500 Nm co najmniej "wystarcza". Niestety dość małe auto i trzeba mieć na uwadze, że nie jest to komfortowa limuzyna jak Audi A8 czy Volvo S80. Niemniej, wystarcza na co dzień. A jak się chce duże, to lepiej celować w piątkę bądź siódemkę. Posiadałem Volvo, Lexusa, Mazdę, Opla, Fiata i jeździłem wieloma innymi. Niektóre były wygodniejsze, niektóre szybsze niektóre ładniejsze. Ale tutaj połączenie "szybki-ładny-oszczędny-wygodny" jest na odpowiadającym mi poziomie. Lubię nim jeździć i nie pali za dużo.
4,2
~biedron16
Limuzyna E90 330d 231KM 170kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Dobrze zrobiony samochód. Wymaga odrobinę uwagi, oddaje w zamian wspaniale pokonywane duże odległości. Jeżeli rozważasz gran-turismo, lub małego sedana, jest nad czym rozważać.
5,0
~Sebastian
Limuzyna E90 330d 231KM 170kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Autko oceniam wzorowo pod wzgledem prowadzenia i frajdy z jazdy mimo że to diesel:) w tej klasie auto niema sobie równych jak dla mnie.

Usterki BMW Seria 3 E90-91-92-93

Liczba wpisów: 26
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90