Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Klasa średnia
Wbrew pozorom nawet najsÅ‚abszy, 136-konny silnik benzynowy generuje dość dobre osiÄ…gi. Moc nie jest oszoÅ‚amiajÄ…ca, ale wystarcza podczas codziennej eksploatacji. JeÅ›li szukacie lepszych wrażeÅ„ za kierownicÄ…, to warto siÄ™gnąć po motor 170- lub 184-konny. Te jednostki chÄ™tnie wchodzÄ… na obroty i żwawo napÄ™dzajÄ… samochód. Mocniejsze wersje to już oferta dla koneserów sportowego smaku. A co z dieslami? NajsÅ‚abszy ma 116KM. Taka moc robiÅ‚a wrażenie w latach 80’, dlatego w tej Serii 3 rozczarowuje. Dobrym minimum jest wariant 143-konny, a optymalne silniki majÄ… 163 i 184KM. Z wiÄ™kszÄ… lekkoÅ›ciÄ… napÄ™dzajÄ… samochód.
czytaj więcej
Powagosław
NajÅ‚adniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by staÅ‚o siÄ™ tak wiele. Wszak niektórzy powiedzÄ…, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
„UdaÅ‚o siÄ™” – rzekÅ‚ czÅ‚owiek do maszyny, którÄ… stworzyÅ‚. Maszyna pokiwaÅ‚aby gÅ‚owÄ…, gdyby jÄ… miaÅ‚a. Za odpowiedź wystarczyÅ‚o potakiwanie tÅ‚umu, który niczym echo, powtórzyÅ‚: „UdaÅ‚o siÄ™”. „W koÅ„cu” – dodaÅ‚ ktoÅ›, kto sÄ…dziÅ‚, że to, co dobre w Serii 3 to już byÅ‚o. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-2500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 xDrive
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~jolt
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
Obecnie użytkujemy z dwóch BMW nowej F31 i "starej" E46, obie 2,0 d. Obie w automacie. Nie ukrywam, że nowa rozczałowała mnie, ponieważ: 1. fotele- tragedia, po 100 km bolą plecy i podudzia. W starej po przejechaniu 800 km nonstop, tylę że człowiek lekko zesztywniały 2. prowadzenie- TO NIE JEST BMW !!!! gdzie precyzja i czucie drogi :( 3. Silnik - stary bez względu na mróz nagrzewa sie po 4-5 km, nowy po 11-12 km (serwis twierdzi że jest ok) 4. Materiały wnętrza- E46 jak umyta i sprzątnięta to pomimo 350 tys. na liczniku prawie fabrycznie nowa. F31 - nie ma szans żeby tak wyglądała po tym przebiegu. Osiągi - na papierze przepaść 150kM v 190 kM i 300 Nm v 400Nm. W realu nie czuć zbytnio tej różnicy.
3,1
~KoJot
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
Jedyne plusy to skrzynia biegów i zawieszenie. Poza tym auto małe, niefunkcjonalne. Fotele sportowe z pakietu M tragicznie niewygodne. Bagażnik kombi to żart. Podawana pojemność jest w katalogu jest z dodatkowymi wnękami pod podłogą gdzie można zmieścić małe drobiazgi. Realnie mieści się jedna duża walizka druga mała kabinowka już się nie zmieści. Żadnych schowków na okulary czy pilot do bramy. Tragiczna widoczność. Słupki b grube i zasłaniają pieszych wchodzących na pasy. Lusterko zasłania widoczność.
4,7
~przechodzien
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
Przesiadłem się z udanego egzemplarza X4 i byłem/jestem pod wrażeniem. Praktycznie brak uwag do auta, szczególne silnika i układu jezdnego. Mam pakiet M z długą listą wyposażenia dodatkowego i ogumieniem mieszanym na kołach 18 cali. Jedyna uwaga dotyczy strategii firmy BMW - wykupienie pakietu dodatkowego 5lat/200 000 km nie jest honorowane przez autoryzowane salony BMW a to już nieporozumienie i dyskwalifikacja tej firmy. Samo auto znakomite, chce jeździć i robi to świetnie.
Åšrednie spalanie dla BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW 2015-2018
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
BMW LCI 2016 kombi z napędem na tył i automatem. Średnie spalanie z 15000km to 6.4l/km cykl typowo mieszany. Jest to zdecydowanie świetny silnik do tego samochodu - jest wystarczająco dynamiczny i oszczędny. Moje min 4.2l/km w trybie eco pro, z drugiej strony autostrada 180-200km/h 8.2l/km. Wersja LCI ma zmieniony silnik, który pracuje dużo ciszej, kabina jest też lepiej wytłumiona. Długo się zastanawiałem czy ON czy benzynę ale przy moich codziennych dojazdach do pracy 30km ale nie żałuje wyboru. Do 160km/h samochod bardzo chętnie się rozpędza i trzeba się pilnować. przy 200km/h samochód na 8 biegu ma 3tys. obrotów przy 140km/h niewiele ponad 2tys. Na co mogę ponarzekać? Przy 190cm wzrostu mogłoby być więcej miejsca na nogi zwłaszcza na prawą, bagażnik nie powala wielkością w GT jest lepiej. Ledy warte dopłaty świecą bardzo dobrze. Uczulam - podstawowy zestaw audio to porażka nawet przy najdroższej nawigacji min HiFi. Nawigacja bardzo dobra, usługi conected drive mało przydatne google maps jest bezkonkurencyjne. Poza tym bardzo lubię to auto świetnie się prowadzi i daje dużo frajdy mimo że to 2 litrowy "klekot".
6,7
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
ok 247 tys km zrobione. Średnie spalanie z ostatnich ok 10tys km po Polsce. Trasy od 100 do 500km. 60% miasto - Warszawa głównie. Styl jazdy raczej dynamiczny, ale z uwagą - nie cisnę gdy jest zimny i nie ma potrzeby. Rozsądna jazda raczej bez dużego obciążenia. Paliwo zazwyczaj lepsza wersja diesla. Chip na 220km/ 480 NM ale to wiadomo zwiększa spalanie głównie przy górnych zakresach obrotów - dodaje jednak brakującej elastyczności powyżej 140km i większym załadunku.
5,6
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
Jestem posiadaczem F31 320d po stage1 224ps. Auto marzeń. 6sek/100km. Pełne możliwe wyposażenie, koszt auta to 292tys zł. Perfekcyjnie się prowadzi, spełnia oczekiwania najbardziej wybrednych kierowców. Polecam wszystkim
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 6
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
1 komentarz
Prawdopodobnie usterka !!
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 1.6 316i 136KM 100kW 2012-2015
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 55 tys. km
Nie problem lecz zapytanie do właścicieli tych o to modeli . Mam dziwne wrażenie że skrzynia nie działa tak jak powinna . Wy też tak macie że skrzynia czasami się długo zastanawia zanim włączy odpowiedni bieg , tyczy się to niskich prędkości . A gdy już dobierze odpowiedni bieg jest takie jak by szarpnięcie z 2 biegu na — 1 lub odwrotnie
Problem rozwiÄ…zany
12 komentarzy
Rozszczelniony dyfer
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 318d 150KM 110kW 2016-2020
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 85 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Rozszczelnił się dyfer, wyciek oleju i wyciek przy 160km/h
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring Facelifting