Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring Facelifting

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Klasa średnia
Szósta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (oznaczona symbolem F30) wprowadzona na rynek w 2012 roku. Design auta w dużym stopniu bazuje na stylistyce swojego poprzednika, choć nawiązuje też do bardziej klasycznych przedstawicieli Serii 3 z poprzednich dekad. Projektantem modelu F30 jest Libańczyk Karim-Antoine Habib. Najwięcej zmian wprowadzono z przodu samochodu, który upodobniono do Serii 5. Znów nieznacznie zwiększyły się rozmiary Serii 3, choć w porównaniu do modelu E90, F30 jest też nieco lżejszy.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,7 m
Promień skrętu 5,85 m
Długość 4633 mm
Szerokość 1811 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2013 mm
Wysokość 1416 mm
Rozstaw osi 2810 mm
Rozstaw kół - przód 1531 mm
Rozstaw kół - tył 1570 mm
Zwis przedni 779 mm
Zwis tylny 1044 mm
Prześwit 140 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1026 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 973 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1451 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1460 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1500 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 495 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~jolt
Touring Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Obecnie użytkujemy z dwóch BMW nowej F31 i "starej" E46, obie 2,0 d. Obie w automacie. Nie ukrywam, że nowa rozczałowała mnie, ponieważ: 1. fotele- tragedia, po 100 km bolą plecy i podudzia. W starej po przejechaniu 800 km nonstop, tylę że człowiek lekko zesztywniały 2. prowadzenie- TO NIE JEST BMW !!!! gdzie precyzja i czucie drogi :( 3. Silnik - stary bez względu na mróz nagrzewa sie po 4-5 km, nowy po 11-12 km (serwis twierdzi że jest ok) 4. Materiały wnętrza- E46 jak umyta i sprzątnięta to pomimo 350 tys. na liczniku prawie fabrycznie nowa. F31 - nie ma szans żeby tak wyglądała po tym przebiegu. Osiągi - na papierze przepaść 150kM v 190 kM i 300 Nm v 400Nm. W realu nie czuć zbytnio tej różnicy.
3,1
~KoJot
Touring Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Jedyne plusy to skrzynia biegów i zawieszenie. Poza tym auto małe, niefunkcjonalne. Fotele sportowe z pakietu M tragicznie niewygodne. Bagażnik kombi to żart. Podawana pojemność jest w katalogu jest z dodatkowymi wnękami pod podłogą gdzie można zmieścić małe drobiazgi. Realnie mieści się jedna duża walizka druga mała kabinowka już się nie zmieści. Żadnych schowków na okulary czy pilot do bramy. Tragiczna widoczność. Słupki b grube i zasłaniają pieszych wchodzących na pasy. Lusterko zasłania widoczność.
3,9
~Karol
Touring Facelifting 2.0 320i 184KM 135kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Jazda - Bajka - mimo ze kombii mimo, ze silniczek 2 lit benzyna to uwazam, ze jezdzi bajkowo. Podoba mi sie, ze obojetnie z jaka predkoscia jedziesz nacisnie sie na gaz i on wciza ma moc i .. chec aby przyspieszac. Nie ma czego takiego, ze do jakiejs predkosci idzie a potem to juz tylko dlugie i powolne przyspieszanie. Nie - magiczny przycisk sport gaz w podloge i tzw rakieta przy kazdej predkosci. Z minusow Wziolem pakiet "Adventage", ktory zawiera tak naprawde "duperele" nie potrzebne do tego kombi. Ze wzgledu na jego nie ukrywajmy nie za duze wymiary wewnatrz. Fajna rzecza w tym pakiecie Jest elektryczne otwieranie i zamykanie bagaznika
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring Facelifting
6,5 – 8,8
l/100 km
5,6 – 6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Touring Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
BMW LCI 2016 kombi z napędem na tył i automatem. Średnie spalanie z 15000km to 6.4l/km cykl typowo mieszany. Jest to zdecydowanie świetny silnik do tego samochodu - jest wystarczająco dynamiczny i oszczędny. Moje min 4.2l/km w trybie eco pro, z drugiej strony autostrada 180-200km/h 8.2l/km. Wersja LCI ma zmieniony silnik, który pracuje dużo ciszej, kabina jest też lepiej wytłumiona. Długo się zastanawiałem czy ON czy benzynę ale przy moich codziennych dojazdach do pracy 30km ale nie żałuje wyboru. Do 160km/h samochod bardzo chętnie się rozpędza i trzeba się pilnować. przy 200km/h samochód na 8 biegu ma 3tys. obrotów przy 140km/h niewiele ponad 2tys. Na co mogę ponarzekać? Przy 190cm wzrostu mogłoby być więcej miejsca na nogi zwłaszcza na prawą, bagażnik nie powala wielkością w GT jest lepiej. Ledy warte dopłaty świecą bardzo dobrze. Uczulam - podstawowy zestaw audio to porażka nawet przy najdroższej nawigacji min HiFi. Nawigacja bardzo dobra, usługi conected drive mało przydatne google maps jest bezkonkurencyjne. Poza tym bardzo lubię to auto świetnie się prowadzi i daje dużo frajdy mimo że to 2 litrowy "klekot".
5,6
Touring Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Jestem posiadaczem F31 320d po stage1 224ps. Auto marzeń. 6sek/100km. Pełne możliwe wyposażenie, koszt auta to 292tys zł. Perfekcyjnie się prowadzi, spełnia oczekiwania najbardziej wybrednych kierowców. Polecam wszystkim
5,8
Touring Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Jak na taką moc i dynamiczne przyspieszanie to spalanie rewelacyjnie niskie , Jeździ się z wielka przyjemnością i to nie kosztuje zbyt wiele Na trasie staram się nie przekraczać 130km/h Trzeba pamiętać ze kolega ma identyczną wersje ale z iidrive to spalanie ok 1 litr większe
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
Prawdopodobnie usterka !!
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 1.6 316i 136KM 100kW 2012-2015
  • układ napędowy
  • 55 tys. km
Nie problem lecz zapytanie do właścicieli tych o to modeli . Mam dziwne wrażenie że skrzynia nie działa tak jak powinna . Wy też tak macie że skrzynia czasami się długo zastanawia zanim włączy odpowiedni bieg , tyczy się to niskich prędkości . A gdy już dobierze odpowiedni bieg jest takie jak by szarpnięcie z 2 biegu na — 1 lub odwrotnie
Problem rozwiązany
10 komentarzy
Bląd układu napedowego
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34
  • układ napędowy
  • 999 tys. km
Na monitorze wyświetla się usterka układu napedowego
Oczekuje na rozwiązanie
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring Facelifting