Szukaj

BMW Seria 5 E60 Sedan 3.0 530d 218KM 160kW 2003-2005

Informacje o BMW Seria 5 E60 Sedan 3.0 530d 218KM 160kW 2003-2005

Lata produkcji: 2003 – 2005
Segment: Wyższa klasa średnia

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 218 KM (160 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Silnik + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Toxic
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530d 218KM 160kW
BMW poruszam się głównie trasy samochód idealny w tej kategorii duży przestronny i wygodny a zarazem dzięki skrzyni manualnej podłączanej z sześciocylindrowym silnikiem 3litrowym zasilanym Diesel o mocy 218ps to coś cudownego. Moc pozwala na wyprzedzanie i jazdę bezpieczna a zarazem ekonomiczną. Spalanie jak na taką moc i 6cylindrow jest akceptowalna a wręcz zaskoczyło mnie że jest aż tak niskie. Wygląd a także wyposażenie jak na swoje lata nie odbiega od nowych aut a także cieszy oko nowoczesnym jak na swoje lata wyglądem. Sportowa bryła auta dodaje tylko charakteru tej limuzynie.
Dodane ponad rok temu
3,4
~krzysztof
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530d 218KM 160kW
samochód bardzo dobrze wyposażony, bajeczny w trasy i na autostrady, kolor czarny metalik robi wrażenie, każdy się ogląda. Wygłuszenie w środku na rewelacyjnym poziomie. Cicho nawet przy większych prędkościach. i Spalanie na poziomie 8/9 litrów na 100 km. zaczipowany na 263 KM, jest czy jechać i czuć moc. ale ta skrzynia biegów psuje całe wrażenie tego auta, oraz multum elektroniki która bardzo często umiera. Największym problemem w tym samochodzie jest poprzedni właściciel. Niestety tak jest w moim przypadku. Mam je 1.5 roku i mam go już serdecznie dość, wsadzone ponad 40000 zł w naprawy, przejechane może z 20000 km w tym czasie. chyba wszystko w temacie
Dodane 4 lata temu
4,3
~Michuj90
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530d 218KM 160kW
Auto serwisowane do konca w aso. Kupione przy 227 tys km od 1 właściciela. Zrobilem dopiero 5 tys km. Przesiadłem się z innego bmw. Auto wygodne, dobrze wyciszone,z manualem spalanie wg komputera ok 6.8-7.5l. jezdze glownie po trasach. Najwieksze pozytywne wrazenie robi silnik. Po przesiadce z benzyny myslalem ze będzie mi ciezko sie przyzwyczaic do diesla ale: dynamika bardzo dobra, spalanie bardzo dobre, akustyka silnika przyjemna dla ucha, wibracji nie odczuwam. Mialem niemiła przygodę-urwalą sie klapka i uszkodziła glowice-remont jednostki 4000 zl. Wiedziałem,ze należy usunać klapki z kolektora ssacego ale nie zdążyłem tego zrobic. Po naprawie silnika wszystko ok. Zalety auta:komfort.wyciszenie.prowadzenie,dynamika.spalanie.przestrzen Wyglad, wyposażenie. Wady:wadliwe klapki w kolektorze, pekniete sprezyny tylne(to samo bylo w e46), skrzypienie z okolic tylnej skorzanej kanapy, hamulce-moglyby mocniej łapać-w e46 bylo lepiej, brak miejsca na "pierdoły" na tunelu srodkowym. Mocno sredniej jakosci audio, Brak fabrycznych mocowań do belek dachowych w sedanie-belki mocuje się bezpośrednio do ramy auta.w e46 wg mnie lepiej to rozwiązano. Cechy auta: stosunkowo drogie w utrzymaniu m.in 6x świece zarowe, 8l oleju silnikowego, opona 1 szt ok 700zl (275x35x18), brak wskaznika temp oleju/chlodziwa na desce rozdzielczej(da ske ustawic to w ukrytym menu albo sugerować się kreskami przy obrotomierzu-wg mnie zwykly wskaznik bylby prostszy/lepszy). Wiele kontrowersji budzi temat usuwania klap z kolektora ssącego. Ja zalecilbym jednak wywalić. Mnie urwanie klapki kosztowaló 4 tys a mogło byc gorzej. Po usunieciu odczuwam spadek mocy w dolnym zakresie obrotow o ok 10-15%. Na hamowni to sie nie potwierdza ale przy turlaniu się po miescie idzie to wyczuć.
Dodane 5 lat temu
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60 Sedan 3.0 530d 218KM 160kW 2003-2005
8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530d 218KM 160kW
Użytkuję od ponad 10 lat, auto obecnie po chipie mocno obładowane wyposażeniem. Najniższe spalanie jakie udało mi się zyskać na trasie to 4.9 l na 100 km. Najwyższe spalanie to 11 litrów ( totalny paraliż miasta i odcinek 1000 metrów pokonywany w godzinę..) Średnie spalanie na trasie prędkość 140-200 km/h 7,5 litra. Miasto bez paraliżu, czyli zwykły ruch 8-10/ średnie spalanie styl mieszany oraz trasa mieszana od 6 do 7 Opony 255/40/18 runflat Auto spalałoby co najmniej 1 do 2 litrów mniej gdyby miało nowszą skrzynię 8hp
Dodane 4 lata temu
8,1
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530d 218KM 160kW
Bardzo, bardzo, jestem zadowolony. Auto mega szybkie i dynamicznie przyspieszające nawet do 240kmh, co za tym idzie .. spalanie w normie. Codzienna jazda do pracy ok 50-100km - 8 litrów. Zimą 8.7-10.5l. W trasie spokojna jazda ok 140 klh - 8l, 110-120 na długiej trasie ok 500km -średnia 6.8l. Czy to dużo jak na 220 koni ? Dla mnie super samochód i super silnik. Radość, po prostu tadośc z jazdy. Zawsze czekam na jazdę zimą w zakrętach..., a póżniej na jadę latem po górskich serpentynach. Auto odchodzi pięknie,jak sportowa bryka, a jednak jest to cywilny saochód. Polecam.
Dodane 10 lat temu
8,8
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530d 218KM 160kW
Wg. mnie 3 litrowa jednostka diesel'a to bardzo ciekawy kompromis między osiągami a oszczędnością. Na trasie potrafi zadziwić osiągami rzędu 6.8l. Jeśli utrzymujemy stałą ekonomiczną prędkość i nie szalejemy. Chociaż zdarzyło mi się pokonać dystans ze Szczecina do Międzyzdrojów ze średnią prędkością ok. 140km/h, gdzie momentami prędkościomierz pokazywał 190km/h i więcej, a ostateczne spalanie było na poziomie 7.5l. W mieście jak to w mieście ronda, światła ,korki. Wszystko to sprawia, że przy normalnej jeździe do pracy komputer wskazuje 10.2-11L. A zimą przy morozie -15 pokazał nawet 13L co było moim rekordowym wynikiem jeśli chodzi o spalanie tego pojazdu. Ponad to należy wziąć pod uwagę, że jest to automat i mój model nie jest wyposażony w tempomat ;)
Dodane 14 lat temu

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 26
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Dodane 12 lat temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Dodane 12 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Dodane 16 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60 Sedan

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów