Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E60 Sedan 3.0 530d 218KM 160kW 2003-2005

Lata produkcji: 2003 – 2005
Segment: Wyższa klasa średnia

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 218 KM (160 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~Toxic
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530d 218KM 160kW
BMW poruszam się głównie trasy samochód idealny w tej kategorii duży przestronny i wygodny a zarazem dzięki skrzyni manualnej podłączanej z sześciocylindrowym silnikiem 3litrowym zasilanym Diesel o mocy 218ps to coś cudownego. Moc pozwala na wyprzedzanie i jazdę bezpieczna a zarazem ekonomiczną. Spalanie jak na taką moc i 6cylindrow jest akceptowalna a wręcz zaskoczyło mnie że jest aż tak niskie. Wygląd a także wyposażenie jak na swoje lata nie odbiega od nowych aut a także cieszy oko nowoczesnym jak na swoje lata wyglądem. Sportowa bryła auta dodaje tylko charakteru tej limuzynie.
3,4
~krzysztof
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530d 218KM 160kW
samochód bardzo dobrze wyposażony, bajeczny w trasy i na autostrady, kolor czarny metalik robi wrażenie, każdy się ogląda. Wygłuszenie w środku na rewelacyjnym poziomie. Cicho nawet przy większych prędkościach. i Spalanie na poziomie 8/9 litrów na 100 km. zaczipowany na 263 KM, jest czy jechać i czuć moc. ale ta skrzynia biegów psuje całe wrażenie tego auta, oraz multum elektroniki która bardzo często umiera. Największym problemem w tym samochodzie jest poprzedni właściciel. Niestety tak jest w moim przypadku. Mam je 1.5 roku i mam go już serdecznie dość, wsadzone ponad 40000 zł w naprawy, przejechane może z 20000 km w tym czasie. chyba wszystko w temacie
4,3
~Michuj90
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530d 218KM 160kW
Auto serwisowane do konca w aso. Kupione przy 227 tys km od 1 właściciela. Zrobilem dopiero 5 tys km. Przesiadłem się z innego bmw. Auto wygodne, dobrze wyciszone,z manualem spalanie wg komputera ok 6.8-7.5l. jezdze glownie po trasach. Najwieksze pozytywne wrazenie robi silnik. Po przesiadce z benzyny myslalem ze będzie mi ciezko sie przyzwyczaic do diesla ale: dynamika bardzo dobra, spalanie bardzo dobre, akustyka silnika przyjemna dla ucha, wibracji nie odczuwam. Mialem niemiła przygodę-urwalą sie klapka i uszkodziła glowice-remont jednostki 4000 zl. Wiedziałem,ze należy usunać klapki z kolektora ssacego ale nie zdążyłem tego zrobic. Po naprawie silnika wszystko ok. Zalety auta:komfort.wyciszenie.prowadzenie,dynamika.spalanie.przestrzen Wyglad, wyposażenie. Wady:wadliwe klapki w kolektorze, pekniete sprezyny tylne(to samo bylo w e46), skrzypienie z okolic tylnej skorzanej kanapy, hamulce-moglyby mocniej łapać-w e46 bylo lepiej, brak miejsca na "pierdoły" na tunelu srodkowym. Mocno sredniej jakosci audio, Brak fabrycznych mocowań do belek dachowych w sedanie-belki mocuje się bezpośrednio do ramy auta.w e46 wg mnie lepiej to rozwiązano. Cechy auta: stosunkowo drogie w utrzymaniu m.in 6x świece zarowe, 8l oleju silnikowego, opona 1 szt ok 700zl (275x35x18), brak wskaznika temp oleju/chlodziwa na desce rozdzielczej(da ske ustawic to w ukrytym menu albo sugerować się kreskami przy obrotomierzu-wg mnie zwykly wskaznik bylby prostszy/lepszy). Wiele kontrowersji budzi temat usuwania klap z kolektora ssącego. Ja zalecilbym jednak wywalić. Mnie urwanie klapki kosztowaló 4 tys a mogło byc gorzej. Po usunieciu odczuwam spadek mocy w dolnym zakresie obrotow o ok 10-15%. Na hamowni to sie nie potwierdza ale przy turlaniu się po miescie idzie to wyczuć.
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60 Sedan 3.0 530d 218KM 160kW 2003-2005
8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530d 218KM 160kW
Użytkuję od ponad 10 lat, auto obecnie po chipie mocno obładowane wyposażeniem. Najniższe spalanie jakie udało mi się zyskać na trasie to 4.9 l na 100 km. Najwyższe spalanie to 11 litrów ( totalny paraliż miasta i odcinek 1000 metrów pokonywany w godzinę..) Średnie spalanie na trasie prędkość 140-200 km/h 7,5 litra. Miasto bez paraliżu, czyli zwykły ruch 8-10/ średnie spalanie styl mieszany oraz trasa mieszana od 6 do 7 Opony 255/40/18 runflat Auto spalałoby co najmniej 1 do 2 litrów mniej gdyby miało nowszą skrzynię 8hp
8,1
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530d 218KM 160kW
Bardzo, bardzo, jestem zadowolony. Auto mega szybkie i dynamicznie przyspieszające nawet do 240kmh, co za tym idzie .. spalanie w normie. Codzienna jazda do pracy ok 50-100km - 8 litrów. Zimą 8.7-10.5l. W trasie spokojna jazda ok 140 klh - 8l, 110-120 na długiej trasie ok 500km -średnia 6.8l. Czy to dużo jak na 220 koni ? Dla mnie super samochód i super silnik. Radość, po prostu tadośc z jazdy. Zawsze czekam na jazdę zimą w zakrętach..., a póżniej na jadę latem po górskich serpentynach. Auto odchodzi pięknie,jak sportowa bryka, a jednak jest to cywilny saochód. Polecam.
8,8
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530d 218KM 160kW
Wg. mnie 3 litrowa jednostka diesel'a to bardzo ciekawy kompromis między osiągami a oszczędnością. Na trasie potrafi zadziwić osiągami rzędu 6.8l. Jeśli utrzymujemy stałą ekonomiczną prędkość i nie szalejemy. Chociaż zdarzyło mi się pokonać dystans ze Szczecina do Międzyzdrojów ze średnią prędkością ok. 140km/h, gdzie momentami prędkościomierz pokazywał 190km/h i więcej, a ostateczne spalanie było na poziomie 7.5l. W mieście jak to w mieście ronda, światła ,korki. Wszystko to sprawia, że przy normalnej jeździe do pracy komputer wskazuje 10.2-11L. A zimą przy morozie -15 pokazał nawet 13L co było moim rekordowym wynikiem jeśli chodzi o spalanie tego pojazdu. Ponad to należy wziąć pod uwagę, że jest to automat i mój model nie jest wyposażony w tempomat ;)

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 25
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Problem rozwiązany
1 komentarz
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60 Sedan