Szukaj

BMW Seria 5 E60 Touring 535 d 272KM 200kW 2005-2007

Informacje o BMW Seria 5 E60 Touring 535 d 272KM 200kW 2005-2007

Lata produkcji: 2005 – 2007
Segment: Wyższa klasa średnia

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2007 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 272 KM (200 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 560 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Piotr
BMW Seria 5 E60
Touring 535 d 272KM 200kW
Ogólnie auto mega komfortowe, szybkie i elastyczne. Jesli chodzi o silnik to jazda z 600 nm pod nogą to bajka. W zasadzie 99% czasu nie przekraczamy 2 tys obrotów. Auto jest bardzo komfortowe, aczkolwiek mocno slychac silnik. Niestety całokształt mocno psują liczne przedliftowe usterki. Utrzymanie auta jest drogie. Nawet bardzo ;) Jeśli ktos pisze ze pali w miescie 9 litrow to chyba miasto do 10 tys mieszkańców albo w nocy. Spokojna jazda po miescie takim jak Kraków czy wroclaw to minimum 10-11 litrow. Normalna dynamiczna jazda to ok 13-14. Jesli jestesmy pierwsi z pod świateł to i 20 nie stanowi problemu. Na trasie mozna zamknac sie w 7 ale to emerycka jazda. 80 tempomat to ok 6 litrow 140 to ok 8,2-8,8 Dynamiczna jazda 180-200 to 11-12litrow. Warto zaznaczyc że jest bardzo duzo rzeczy o ktorych nikt nie wie a wpływają na spalanie -termostaty (tylko aso) -wężyki podciśnienia (parciejà) jest ich masa -turbiny -wtryski (lubia pogadac po ok 250-300 tys -olej w skrzyni oraz konwerter I wiele innych rzeczy. Czy to duzo ? To zalezy Jak na diesla tak. Jak na duze rodzine kombi ktore robi 100 w niecałe 7 sekund, ma 320 koni i 600 nm to spalanie jest smiesznie niskie. Konkurencja jest 550i Jedynie bak moglby byc wiekszy.
Dodane 4 lata temu
4,7
~arch.rafal.debowski
BMW Seria 5 E60
Touring 535 d 272KM 200kW
Ogromna przyjemność z jazdy, doskonałe materiały wykończenia w tym wnętrza, uśmiech na twarzy podczas zbliżania się do własnego pojazdu... te kilka sformułowań moim zdaniem najtrafniej opisuje E61 Touring model 535d. Pojazd należy do skomplikowanych, wiek duże przebiegi i słaby stan wielu egzemplarzy wymagają od nabywcy sporego zaangażowania w serwisowanie- nie rzadko sporej dawki cierpliwości :) Spalanie jest spore, ale wrażenia z jazdy rekompensują wydatki. Proponuje wersje M-Pakiet wewnętrzny i zewnętrzny, samochód dużo lepiej się prezentuje.
Dodane 9 lat temu
4,9
~X
BMW Seria 5 E60
Touring 535 d 272KM 200kW
Jakie jest? bez m-pakietu specyficzne niezbyt urodziwe, podoba się w zależności od specyfikacji, zyskuje przy bliższym poznaniu, z miłością to nie wiem czy tak do końca, silnik zachwyca, w trasie niepokonany, na miasto ciężki do użytkowania na codzień, - spalanie, kłopoty z parkowaniem, zawieszenie najlepiej usportowione, dynamic drive uruchamia się przy odpowiednim przeciążeniu, miejsca jest wystarczająco, trzeba po prostu lubić kombiaki,
Dodane 10 miesięcy temu
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60 Touring 535 d 272KM 200kW 2005-2007
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
BMW Seria 5 E60
Touring 535 d 272KM 200kW
Najmniej w trasie w stylu na emeryta (tj. prędkości do 80kmh max) mozna zejsc do 6.5 ale taka jazda to mordęga. W normalnej jeździe w trasie (troche wyprzedzania, trochę szybszych odcinków) spalanie to okolo 7.7l/100. W niemczech po autobanach z predkosciami non-stop w granicach 140kmh 8.2l. Kręcąc się po samym miescie z duża ilośćia swiateł i dużą ilością zatrzymań podejdzie do 10l. Moj to 2005r 272km seria po chipie na 350km i 700nm. W formularzu jest blad. e60 535d wystepuje tylko w automacie.
Dodane 9 lat temu
10,9
BMW Seria 5 E60
Touring 535 d 272KM 200kW
Nie udało mi się zejść poniżej 10l. Jazda dynamiczna, lubię wyprzedzać, a jest czym. Zawieszenie jak dla mnie bardzo dobre, twardsze niż w audi, tak że czuć bardziej nierówności, oczywiście uzależnione od wysokości opon. Silnik sprawuje się zaje... Problemy to moduł bluetooth, zwany mulf, po jakimś czasie trzeba regenerować,nie wspomne o wywaleniu klap zawirowań i wymianie oleju w skrzyni i regeneracji mechatronika, zrobiłem to sam, a mechanikiem nie jestem, filmików jest dużo, jak ktoś ma smykałkę i się nie boi, jest to do ogarnięcia. Ogólnie polecam
Dodane 10 lat temu
6,7
BMW Seria 5 E60
Touring 535 d 272KM 200kW
Miasto zakorkowane pod sufit 9l, trasa w granicach rozsądku 4,5l, trasa do 200km/h 7l, +250km/h ten pomiar był trudny do zrealizowania dlatego około 8,5l , pomiary dla zdrowego motoru, ze skalibrowanego komputera w BMW można to zrobić samemu ukryte menu test 20, ale przed porównać najlepiej wielokrotnie z bakiem.
Dodane 1 miesiąc temu

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 26
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Dodane 12 lat temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Dodane 12 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Dodane 16 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60 Touring

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów