Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E60 Touring 535 d 272KM 200kW 2005-2007

Lata produkcji: 2005 – 2007
Segment: Wyższa klasa średnia

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2007 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 272 KM (200 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 560 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Piotr
BMW Seria 5 E60
Touring 535 d 272KM 200kW
Ogólnie auto mega komfortowe, szybkie i elastyczne. Jesli chodzi o silnik to jazda z 600 nm pod nogą to bajka. W zasadzie 99% czasu nie przekraczamy 2 tys obrotów. Auto jest bardzo komfortowe, aczkolwiek mocno slychac silnik. Niestety całokształt mocno psują liczne przedliftowe usterki. Utrzymanie auta jest drogie. Nawet bardzo ;) Jeśli ktos pisze ze pali w miescie 9 litrow to chyba miasto do 10 tys mieszkańców albo w nocy. Spokojna jazda po miescie takim jak Kraków czy wroclaw to minimum 10-11 litrow. Normalna dynamiczna jazda to ok 13-14. Jesli jestesmy pierwsi z pod świateł to i 20 nie stanowi problemu. Na trasie mozna zamknac sie w 7 ale to emerycka jazda. 80 tempomat to ok 6 litrow 140 to ok 8,2-8,8 Dynamiczna jazda 180-200 to 11-12litrow. Warto zaznaczyc że jest bardzo duzo rzeczy o ktorych nikt nie wie a wpływają na spalanie -termostaty (tylko aso) -wężyki podciśnienia (parciejà) jest ich masa -turbiny -wtryski (lubia pogadac po ok 250-300 tys -olej w skrzyni oraz konwerter I wiele innych rzeczy. Czy to duzo ? To zalezy Jak na diesla tak. Jak na duze rodzine kombi ktore robi 100 w niecałe 7 sekund, ma 320 koni i 600 nm to spalanie jest smiesznie niskie. Konkurencja jest 550i Jedynie bak moglby byc wiekszy.
4,7
~arch.rafal.debowski
BMW Seria 5 E60
Touring 535 d 272KM 200kW
Ogromna przyjemność z jazdy, doskonałe materiały wykończenia w tym wnętrza, uśmiech na twarzy podczas zbliżania się do własnego pojazdu... te kilka sformułowań moim zdaniem najtrafniej opisuje E61 Touring model 535d. Pojazd należy do skomplikowanych, wiek duże przebiegi i słaby stan wielu egzemplarzy wymagają od nabywcy sporego zaangażowania w serwisowanie- nie rzadko sporej dawki cierpliwości :) Spalanie jest spore, ale wrażenia z jazdy rekompensują wydatki. Proponuje wersje M-Pakiet wewnętrzny i zewnętrzny, samochód dużo lepiej się prezentuje.
4,5
~miftio1991
BMW Seria 5 E60
Touring 535 d 272KM 200kW
Auto świetne wygodne , przestronne , świetnie wygladające i mega szybkie . Na trasie każdy zjeżdża na lewą stronę drogi :) za takie pieniądze nie ma nic bardziej prestiżowego i z lepszy wyposażeniem auto na drodze zjada wiekszość "autek" i ten dzwięk ahh
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60 Touring 535 d 272KM 200kW 2005-2007
9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
BMW Seria 5 E60
Touring 535 d 272KM 200kW
Najmniej w trasie w stylu na emeryta (tj. prędkości do 80kmh max) mozna zejsc do 6.5 ale taka jazda to mordęga. W normalnej jeździe w trasie (troche wyprzedzania, trochę szybszych odcinków) spalanie to okolo 7.7l/100. W niemczech po autobanach z predkosciami non-stop w granicach 140kmh 8.2l. Kręcąc się po samym miescie z duża ilośćia swiateł i dużą ilością zatrzymań podejdzie do 10l. Moj to 2005r 272km seria po chipie na 350km i 700nm. W formularzu jest blad. e60 535d wystepuje tylko w automacie.
10,9
BMW Seria 5 E60
Touring 535 d 272KM 200kW
Nie udało mi się zejść poniżej 10l. Jazda dynamiczna, lubię wyprzedzać, a jest czym. Zawieszenie jak dla mnie bardzo dobre, twardsze niż w audi, tak że czuć bardziej nierówności, oczywiście uzależnione od wysokości opon. Silnik sprawuje się zaje... Problemy to moduł bluetooth, zwany mulf, po jakimś czasie trzeba regenerować,nie wspomne o wywaleniu klap zawirowań i wymianie oleju w skrzyni i regeneracji mechatronika, zrobiłem to sam, a mechanikiem nie jestem, filmików jest dużo, jak ktoś ma smykałkę i się nie boi, jest to do ogarnięcia. Ogólnie polecam
10,0
BMW Seria 5 E60
Touring 535 d 272KM 200kW
auto nie dla przeciętnego Kowalskiego niestety dbanie o bete nie należy do najtańszych porównując z przeciętnymi fordami , oplami itp. nowszych roczniokowo ale na plus może być to ze wiele częśći pasuje od innych wersji nadwoziowych czy silnikowych wiec koszty są optymalne

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 25
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Problem rozwiązany
1 komentarz
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60 Touring