Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 F10-F11 Touring 525d 218KM 160kW 2011-2013

Lata produkcji: 2011 – 2013
Segment: Wyższa klasa średnia

Tylko ze 143-konnym dieslem Seria 5 jest zwykłą limuzyną – ani za szybką, ani za wolną. Po prostu jeździ i nie irytuje na drodze. Jednak już półkę droższy wariant o mocy 184KM wszystko zmienia – auto staje się zrywne, ma zapas mocy i sprawia sporo frajdy. Moc diesli sięga aż do 380KM w wariancie M550d z trzeba turbosprężarkami. Silniki benzynowe idą jeszcze dalej – do 560KM w przypadku M5. Ale już ten najsłabszy wariant, który oferuje 184KM w zupełności wystarcza. Wyprzedzanie innych aut jest szybkie i łatwe, czuć moc pod prawą stopą, a elastyczność rozpieszcza. Dźwięk zresztą też – choć nie tak jak we flagowym V8.

czytaj więcej
Powagosław

Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.

~Powagosław
Luzacjusz

W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 218 KM (160 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 1500-2500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 6
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Silnik - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,5
~KarolG
BMW Seria 5 F10-F11
Touring 525d 218KM 160kW
Na auto przesiadłem się z VW Passat B7 2011 r a więc z klasy niżej i tak naprawdę z innej bajki. Zrobiłem tym autem 12000 km. Ogólnie rewelacja, jedyny jego minus to trochę mało miejsca z tyłu ale nie jest źle rodzina i koledzy się pomieszczą a mam 190 cm wzrostu i siedze wygodnie. Spalanie w moim przypadku 7,5 l/100km. Koszty przeglądu w ASO to 1.500 - 2.500 PLN więc drożej niż w przypadku VW (tam było 1.000). Samochód wcale nie musi jeździć na Run Flatach wystarczą wzmocnione choć zapasu nie ma jedynie uszczelniacz.
3,2
~Nigdy więcej nie kupię czterocylindrowego silnika do tak dużego samochodu..
BMW Seria 5 F10-F11
Touring 525d 218KM 160kW
Ogólnie samochód odbieram jak najbardziej pozytywnie. Niestety nadal nie rozumiem za co BMW wyceniło tak skonfigurowany egzemplarz mojego F11 525d Touring na 346 000 złotych.. Zdecydowanie gdybym miał kupić jeszcze raz, zrobił bym to, tylko zmieniając jedną cyfrę w modelu silnika.. Zamiast 525d xDrive wybrałbym 535d xDrive. Design samochodu podoba mi się bardzo, a biały kolor choć wymaga poświęceń, w wersji Touring jest naprawdę śliczny, warunek, musi być czysty. Najmocniejszą stroną tego samochodu jest prowadzenie się i pozycja za kierownicą czyli ogólna relacja kierowca-samochód-asfalt. Innymi słowy BMW F11 tak (tylko z rzędową szóstką !), marka BMW nie.. Przykre ale prawdziwe.
4,1
~użytkownik_5
BMW Seria 5 F10-F11
Touring 525d 218KM 160kW
Nie rozumiem skąd te negatywne komentarze, wiadomo że jak w wielu przypadkach to nie auto jest problemem tylko poprzedni właściciel. Jeśli wszystko jest serwisowane zgodnie z zaleceniami to nie ma problemów. W moim egzemplarzu oprócz rzeczy eksploatacyjnych nie ma większych problemów.
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 F10-F11 Touring 525d 218KM 160kW 2011-2013
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
BMW Seria 5 F10-F11
Touring 525d 218KM 160kW
Takie sprostowanie ten model silnikowy był produkowany do 2014 dodano jedynie w stosunku do 2013 ADBLU co daje EURO 6 . Wiem bo taki mam w XDRIVE. A musiałem wybrać 2013 Euro 5 Samochód pali naprawdę przyzwoicie ale i tak wolałem swoje 6cylindrowe E61. Co do spalania, kiedyś testowo przejechałem 70km z komputerowym wskazaniem 4,7l. Normalnie trasa np. Polska Niemcy to 6,7L a z boxem do Włoch ~ 7,1L. Jak przedkładacie zużycie nad przyjemność zjazdy to naprawdę rewelka. W przeciwnym razie tylko silniki 6 cyl. Swoją drogą wynikało by z opisów że czy z X czy bez X pal tyle samo (?)
9,3
BMW Seria 5 F10-F11
Touring 525d 218KM 160kW
Wersja XDRIVE F11 Touring (Combi) Przy jeździe miejskiej w 100% (Olsztyn), jeżdząc spokojnie pali 9,6L/100km z włączoną klimą we trzy osoby. Normalna jazda miejska do 11L/100km. Trasa Olsztyn- Gdańsk średnio na dwupasmówce ~ 140-150km/h na tempomacie z klimą i trzema osobami oraz bagażem 7,5L/100km. Trzeba pamiętać że cały czas mamy napęd na 4koła (wersja Xdrive) i samochód też waży swoje bo ~ 1800kg. Szczerze polecam bardzo, w porównaniu do Audi A6 C6 3.0TDi 224km Automat Quattro który palił po mieście 15L/100km i nie dało się zejść poniżej tego wyniku, BMW naprawdę mnie zaskakuje tak przystępnym wynikiem jakim jest spalanie poniżej 10 litrów :)
6,7
BMW Seria 5 F10-F11
Touring 525d 218KM 160kW
wersja xDrive czyli z napędem na 4 koła (niestety w formularzu nie da się tego zaznaczyć, jest tylko jedna oś). Spokojna jazda 90km/h (w 3 osoby+bagaże) - 5,5L/100km. Trasa - jazda w miarę spokojna tak do ok. 120km/h - 6,5L. Miasto, normalnie ale nie ślamazarnie - 8,3-9,0L/100km ale raczej w kierunku tego niższego wyniku. Dynamiczniejsza jazda poza miastem ( ~140km/h z częstym wyprzedzaniem) - ok. 7-7,5L/100km. Auto mimo bardzo zbliżonej mocy i osiągów na papierze do np MB CLS320cdi jest subiektywnie znacznie mniej dynamicze. Auto dobrze się prowadzi ale bardzo czuć jego masę co mocno uszczupla "radość z jazdy".
Lampy parowanie
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring
  • inne
  • 179 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Zaczelo sie od parowania lewej lampy, przy silnych opadach deszczu. Zdjecie dekielka i osuszanie nic nie pomoglo. Rozszelnione gdzies. Teraz nie dziala juz migacz, swiatla dzienne etc. Przy zakupie proponowalbym sprawdzic czy sa delikatnie zaparowane. Jezeli tak odrazu sprawdzic czy sa na gwarancji. Oszczedzicie pozniejszych kosztow. Nowe lampy chorendalnie drogie w Niemczech okolo 1500 euro za dwie plus motaz. Mozna wyslac do Polski co zreszta robie. Naprawa obu z roczna gwarancja okolo 700 euro wszystko (wysylka naprawa demontaz i ponowny montaz). Irytujaca usterka.
Chłodniczka EGR
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting 520d 190KM 140kW 2013-2017
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 16
Uwaga na silniki 2.0d. na pojazdy z lat 2009-2016 jest akcja serwisowa dot. chłodniczki EGR, mianowicie - chłodniczka przepuszcza glikol do spalin, w wyniku czego może dojść do pożaru pojazdu. W Polsce, jak i na świecie producent przewidział akcję serwisową po wcześniejszej kontroli - nie mniej jednak - kontrolujcie Państwo poziom płynu w układzie chłodzenia. Jeżeli zbyt często trzeba go dolewać - być może Wasze auto w jak najszybszym czasie musi być poddane takiej kontroli i wymianie uszkodzonej chłodnicy EGR na koszt producenta.
1 komentarz
Felgi
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Słabe fabryczne felgi. Nie wytrzymują wagi auta. Pękają przy wewnętrznej krawędzi. Opony runflat niestety też nie pomagają amortyzować uderzenia.
BMW Seria 5 F10-F11 Touring